Complexity Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 8 hours ago, uname -l said: De lagde en demonstrasjon av det, fikk milliarder av CARB-kreditter for innsatsen, for så å skrinlegge hele teknologien. Hensikten var oppnådd. Det var vel heller ikke noe interesse for dette? https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/teslas-battery-swapping-plan-isnt-working-out-2015-6%3famp Er veldig glad de heller bygde ut superchargers. Jeg får nok mere glede av det en jeg ville gjort av raske batteribytter. Spent å se hvor det går for NIO med dette. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 (endret) Å bytte batteri på Tesla ble også vanskeligere etter at det var noen branner etter kollisjoner med veiskrot, og de innførte nye deler i forkant av batteripakken som skulle absorbere kraften av og skyve unna veiskrot. Disse måtte da også tas av før man kunne ta ut batteripakken. Det var en interessant tanke (som egentlig først oppsto omkring år 1910), men tiden har gått i fra den. Når man har 500 km rekkevidde, så spiller det ikke særlig rolle at man må lade 20 minutter nå og da. Batteribytting ga mer mening når rekkevidden var 100 km, og det var 45 minutter å lade. Men jeg skal ikke si det ikke finnes et marked for det i Kina. Der har man en ganske høy andel som bor i leilighet og ikke lett kan lade bilen nær der de bor. Det kan egentlig fungere som en overgangsordning til alle har lading der de parkerer. (Men Nio taper penger i et helt ekstremt tempo, så om det skal ha noen fremtid må de få kontroll på det.) Endret 27. august 2020 av Espen Hugaas Andersen 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå