Gå til innhold

Trenger tips til ny pulsklokke

Anbefalte innlegg

Har idag en gammel polar pulsklokke og som jeg skrev i en annen tråd her så sjekker jeg pulsen på klokka og GPS, fart, Spotify og intervalltimer på mobilen. Ganske tungvint. Trenger tips til ny klokke som har mulighet til alt dette og som ikke er for dyr (max 3000 +/-). 

Har sett meg ut garmin venu. Noen som har den og er fornøyd? 

Ønsker meg helst en klokke jeg ikke trenger ekstra pulsbelte på, selv med intervalltrening. Garmin venu skal være presis men er den presis nok? 

Er det noen som har tips til andre klokker evt? Er så mye å velge mellom og vanskelig å vite hva som er bra og ikke 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket dette en del selv før jeg valgte Forerunner 245 Music. 

Velg Venu hvis du først og fremst ønsker smartklokke med treningsfunksjoner. 

Velg Forerunner 245 Music hvis du vil ha god treningsklokke med Spotify og god batteritid. 

https://www.androidcentral.com/garmin-venu-vs-forerunner-245-music

Har vært superfornøyd med valget i snart ett år. Bruker den masse til løping, inkl. ganske kompliserte intervalløkter jeg enkelt kan programmere. 

Endret av afterall
Lenke til kommentar
afterall skrev (18 minutter siden):

Sjekket dette en del selv før jeg valgte Forerunner 245 Music. 

Velg Venu hvis du først og fremst ønsker smartklokke med treningsfunksjoner. 

Velg Forerunner 245 Music hvis du vil ha god treningsklokke med Spotify og god batteritid. 

https://www.androidcentral.com/garmin-venu-vs-forerunner-245-music

Har vært superfornøyd med valget i snart ett år. Bruker den masse til løping, inkl. ganske kompliserte intervalløkter jeg enkelt kan programmere. 

Takk. Jeg er ingen løper, løper kun korte økter og er fornøyd så lenge jeg ser puls, fart og hvor langt jeg har løpt. Kommer nok til å bruke klokka like mye til feks sykling/ski. 

Spørsmålet er jo om pulsmåleren i venu er presis nok til mitt behov, uten å måtte kjøpe belte. 

Og hvordan fungerer egentlig garmin pay? 

Lenke til kommentar

Må ha belte om det skal være presist, men om en ikke løper så har man sjeldent bruk for det
Med belte så får man skarpe justeringer og med måler på håndleddet blir det mer som bølger

Kjøpte FitBit etter mye vurderinger, men har knapt brukt den i år
Ble lei av å lade den, og en dag den ble tatt av så ble den ikke tatt på igjen

Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 timer siden):

Må ha belte om det skal være presist, men om en ikke løper så har man sjeldent bruk for det
Med belte så får man skarpe justeringer og med måler på håndleddet blir det mer som bølger

Kjøpte FitBit etter mye vurderinger, men har knapt brukt den i år
Ble lei av å lade den, og en dag den ble tatt av så ble den ikke tatt på igjen

Hadde Fitbit selv før men pulsmåleren var så unøyaktig så solgte den. Bruker jo polarklokka med pulsbelte når jeg løper men hadde håpt at det fantes en klokke som var så nøyaktig at man ikke trengte pulsbelte. Ekstra pulsbelte til venu koster 7-800 kr ser det ut som og da er vi plutselig oppe i kr 4000 totalt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har brukt pulsklokker med innebygget pulsmåler av flere merker og modeller, og ofte sammenlignet med å løpe med pulsbelte samtidig. Det som er viktigst for å få best resultat for pulsmålingen i klokken under trening er å flytte klokken 1-2 cm lenger opp fra håndleddet enn man vanligvis har den, og stramme remmen ekstra godt. Når jeg løper, ser jeg fra starten av at pulsklokken ikke oppdaterer pulsen like raskt som pulsbeltet gjør når jeg varmer opp, jeg øker fra hvilepuls til ca 170 bpm på få minutter. Når jeg er varm og holder jevn fart (og jevn puls), er det minimalt avvik mellom pulsklokken og pulsbeltet. Under intervalltrening er pulsmålingen i klokken (alle jeg har brukt) til liten nytte, da de er for trege med å justere visningen av pulsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...