Husmor0 Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Jeg lurer på en ting når det gleder oppsigelsestid på huseier som skal selge hus. i kontrakten vår står det at det er tre måneders oppsigelsestid fra en av partene sier opp. Nå har det gått 3 måneder snart og vi har funnet nytt hus. Men hun som skal selge huset sier at det er gjensidig oppsigelsestid. Dette står ingen plass i Min kontrakt. Så lurte jeg derfor på om om det er egne regler hvis man skal selge hus? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Salg av hus forandrer ikke noe Står det 3 måneder oppsigelse i kontrakten så er det 3 måneder, med mindre huseier vil ha leier ut før salg, og leier er enig med huseier om utflytting før det har gått 3 måneder Kommer ikke klart fram om dere har levert skriftlig oppsigelse Muntlig er "bra nok", men skriftlig kan bevises 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Dubious skrev (26 minutter siden): Salg av hus forandrer ikke noe Står det 3 måneder oppsigelse i kontrakten så er det 3 måneder, med mindre huseier vil ha leier ut før salg, og leier er enig med huseier om utflytting før det har gått 3 måneder Kommer ikke klart fram om dere har levert skriftlig oppsigelse Muntlig er "bra nok", men skriftlig kan bevises Oppsigelse fra huseier skal være skriftlig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 nomore skrev (1 time siden): Oppsigelse fra huseier skal være skriftlig. Tror TS leier, og da er muntlig "bra nok", men alltid bedre med skriftlig Men synes det komemr dårlig fram, så er usikker.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Dubious skrev (6 timer siden): Tror TS leier, og da er muntlig "bra nok", men alltid bedre med skriftlig Men synes det komemr dårlig fram, så er usikker.. TS leier, og oppsigelse kommer fra huseier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå