Gå til innhold

Å lage egne spillkort

Anbefalte innlegg

Hei! Mulig jeg er på feil sted, men forumet heter jo spill??

Jeg er lærer på en ungdomsskole, og ønsker å arbeide mer med kronologi i historie. Det kommer stadig fram at elevene strever med kronologi og forståelse av hendelser og hvordan disse påvirker hverandre. Jeg spilte nylig Timeline som er et hyggelig lite kortspill, og vurderte en stund å ta med dette til klassen. Det nytter jo selvsagt ikke, ettersom elevene sannsynligvis ødelegger kortene etter 20 minutters bruk.

Jeg fikk derfor lyst til å la elevene lage egne spillkort. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan. Har dere tips? Finnes det nettsider, programmer eller andre ting der jeg kan lage dette? For min del kan det godt være laget i Word, og så klipper jeg ut og laminerer, men det må se fristende ut for å være gøy. Alt av tips mottas med stort takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva klassetrinn snakkar vi om? Det aller enklaste er å la elevane tegne kortet på eit A4 ark, så scanner du teikmimga, reduserer størrelsen og printer og laminerer slik som du hadde tenkt. 

Er det eldre elevar så kan du bruke søke opp "playing card template" til Word eller liknande program. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...