Hjemmeamatør Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 hei, tenker å lage hjemme kino i kjellern. Bor i en 2mansbolig og nabon har soverom vegg i vegg? lest litt på lydissolering og har vell funnet ut at rom i rom løsning er det beste. Er det noen som har prøvd dette selv og kan komme med erfaringer og tips? Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Anbefaler deg å sjekke ut avforum.no det er ikke så aktivt der nå som det en gang var, men det er noen veldig gode byggetråder der med vannvittig mye god informasjon på akkurat dette området. Evt har du avsforum.com om du vil over på engelsk. 1 Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 23. august 2020 Forfatter Del Skrevet 23. august 2020 Takker for tips? får sjekke de ut ? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 hifisentralen.no har og informasjon. Men dette forumet er også passe dødt. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Kjøp disse til naboen din: https://www.clasohlson.com/no/Ørepropper-av-silikon/p/Pr340886000 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Taurean skrev (1 time siden): Kjøp disse til naboen din: https://www.clasohlson.com/no/Ørepropper-av-silikon/p/Pr340886000 Støtter heller at trådstarten begynner hos seg selv. Jeg hadde blitt temmelig oppgitt og fornærma hvis naboen hadde kommet med et slikt forslag 2 Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Nettels skrev (5 timer siden): Støtter heller at trådstarten begynner hos seg selv. Jeg hadde blitt temmelig oppgitt og fornærma hvis naboen hadde kommet med et slikt forslag Får bli en nødløsning om det ikke blir bra? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Taurean skrev (10 timer siden): Kjøp disse til naboen din: https://www.clasohlson.com/no/Ørepropper-av-silikon/p/Pr340886000 Disse hjelper ikke mot subwoofere/bassvibrering. Det er vibrering og ikke "vanlig hørbar lyd" som plager folk gjennom murvegger. Gitt at man ikke har lydnivået så høyt at man må bruke produktet du linker til mens man ser på hjemmekinoen, selvsagt. 3 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Sitat Anbefaler deg å sjekke ut avforum.no Veldig mange gode og detajerte byggetråder der. tips om rom i rom, lydhimling , dobbel gips, veltilasjon osv Her Endret 24. august 2020 av leifeinar Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Taurean skrev (10 timer siden): Kjøp disse til naboen din: https://www.clasohlson.com/no/Ørepropper-av-silikon/p/Pr340886000 Dette er hvorfor jeg må kjøpe enebolig. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Noen som hang subwoofer i taket for å hindre at den vibrerte hos naboen rom i rom krever en god del takhøyde før du begynner, går fort med 40 cm Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Dubious skrev (23 minutter siden): Noen som hang subwoofer i taket for å hindre at den vibrerte hos naboen rom i rom krever en god del takhøyde før du begynner, går fort med 40 cm Vell har ikke all verden med takhøyde, men håpet det hjalp litt med å gjøre veggene skikkelig åså det beste ut av gulv og tak..... Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Kan lage en tegning imorgen av rommet hvordan det er nå så får dere komme med synspunkter om det er mulig og noen vits i det hele tatt.? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Øreproppene var ment i tillegg til lyddemping i bygg. Jeg ville satt pris på å i det minste bli tilbudt dem og vite om dem, enn å ikke vite om dem. Bruker dem hver gang jeg skal sove for total stillhet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 første steg er vell og sørge for at alle høytalere er isolert fra gulvet , her finnes det masse produkter , egene sub baser og i tilleg kan du ha vibrasjons bein på suben og på bass basen , samme med høytalerne , dette vill søger for at vibrasjonene går i lufta og ikke i gulvet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Taurean skrev (7 timer siden): Øreproppene var ment i tillegg til lyddemping i bygg. Jeg ville satt pris på å i det minste bli tilbudt dem og vite om dem, enn å ikke vite om dem. Bruker dem hver gang jeg skal sove for total stillhet. Hvordan er dette med tanke på brannsikkerhet? Og hvordan vårkner du til vekkeklokker vær morgen? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Jeg våkner før vekkerklokken, men ikke alltid jeg står opp før klokken ringer Brannalarmen hører du nok uansett, og ørepropper blokkerer ikke ut all lyd 1 Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 25. august 2020 Forfatter Del Skrevet 25. august 2020 Her er målene på rommet sånn ca slik det er nå Lenke til kommentar
Hjemmeamatør Skrevet 25. august 2020 Forfatter Del Skrevet 25. august 2020 Er litt rotete men håper dere forstår. Det som stikker ut ved siden av vaskeromdør er en bærebjelke som gå opp til taket og over rommet og ned igjen på den andre siden. Så der er takhøyden en del lavere og har ikke så mye å ta av egt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå