Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.

Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Mr.Duklain said:

Jeg har skrevet dette før i en annen tråd, men jeg skriver det gjerne igjen. 

Å ty til vold mot SIAN eller politiet er å gjøre SIAN en bjørnetjeneste. Det gjør ei saken bedre at denne gangen var det arabere som gikk til angrep. Det har før vært ytre venstre som har ledet ann. Både muslimer og far-left sosialister må jo forstå at å provosere er det SIAN vil? 

SIAN kan da slå i bordet med at det vi sier med at disse grupperingene er voldelige stemmer jo, og nå har det vært flere hendelser at både muslimer og sosialister går fem på. 

Så det lureste er nok å gjøre slik flere muslimske trossamfunn har gjort i Norge nemlig å ignorere SIAN. Alt annet er å gi dem PR og det er vell det disse grupperingene ikke vil? 

Du misforstår målet deres, trolig fordi de er mye mer radikale og autoritære enn du er.

Målet er ikke å vinne PR-krigen, men å bruke trussel om vold for å sørge for at slike demonstrasjoner ikke skjer igjen. Hvis politiet stopper dem så klager man på politivold, hvis politiet ikke stopper dem så eskalerer de volden.

Å bruke vold kan være lurt, hvis det eneste du bryr deg om er å nå dine politiske mål. F eks. de voldelige demonstrasjonene i USA var veldig effektive til å få raske politiske forandringer.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Å ty til vold mot SIAN eller politiet er å gjøre SIAN en bjørnetjeneste. Det gjør ei saken bedre at denne gangen var det arabere som gikk til angrep. Det har før vært ytre venstre som har ledet ann. Både muslimer og far-left sosialister må jo forstå at å provosere er det SIAN vil? 

Hvilken betydning av ordet "bjørnetjeneste" er det du bruker her?

• Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Hvilken betydning av ordet "bjørnetjeneste" er det du bruker her?

Som jeg skrev så gjør de SIAN en bjørnetjeneste med å angripe dem. Dette gir SIAN positiv PR. 

Altså de tror at vold mot SIAN støtter deres gode sak, men i stedet forsterker det SIAN sitt budskap. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Camlon skrev (59 minutter siden):

Du misforstår målet deres, trolig fordi de er mye mer radikale og autoritære enn du er.

Målet er ikke å vinne PR-krigen, men å bruke trussel om vold for å sørge for at slike demonstrasjoner ikke skjer igjen. Hvis politiet stopper dem så klager man på politivold, hvis politiet ikke stopper dem så eskalerer de volden.

Å bruke vold kan være lurt, hvis det eneste du bryr deg om er å nå dine politiske mål. F eks. de voldelige demonstrasjonene i USA var veldig effektive til å få raske politiske forandringer.

Vold blir sett på som legetimt for ekstremistiske krefter ja uansett om dette er ytre-venstre eller ytre-høyre. Men det betyr ikke at dette skal tollereres. Norge er et demokratisk land og alle former for vold mot  lovlige ytringer må slås hardt ned på. Jeg mener derfor at de som angrep SIAN lederen på åpen gate bør få fengsel, da det de gjorde var på grense til terrorisme. 

(Jeg sier ikke at alle mot-demonstranter til SIAN er ekstremister bare at de som kaster ting og går fysisk til angrep er det per definisjon). 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.nettavisen.no/nyheter/sian-til-politiet-under-angrepet--skyt-dem-for-faen-sa-laerer-dem/3424009118.html

Sitat

– Nå kommer dem. Her blir det krig. Her er det full krig, kommenterer kvinnen.

– Skyt dem da for faen, så lærer dem. Skyt dem! Skyt dem med gummikuler! fortsetter hun.

Sitat

– Nå må dere ut folkens! Dere må vekk fra tastaturet! Dere må komme og støtte oss. Dere må vise islams tilhengere hvem som eier Norge. De må skytes. Deporteres. De må skytes med gummikuler. Nå er det krig, sier kvinnen.

Sjarmerende gjeng, disse SIAN.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

:wee:

(kontekst: https://www.nettavisen.no/nyheter/sian-til-politiet-under-angrepet--skyt-dem-for-faen-sa-laerer-dem/3424009118.html )

Sitat

– Det er hjerteskjærende å se alle disse unge jentene våre. Som står der og skriker etter sin egen underkastelse og utslettelse. Dem er jo programmert. Det er trist. Når etisk norske jenter kaster (utydelig) på meg, viser meg fingeren og skriker hore … etisk, norske jenter, da er dem ikke norske lenger, sier kvinnen kort tid før sendingen avsluttes.

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Siden jeg henger på Twitter fra tid til annen kan jeg avsløre at dette er 100% humor og satire. Har vært flust av sånne Northug-vitser der i det siste, trodde denne var ganske så åpenbar...?

Takk for korreksen. 

For min del var det ikke åpenbart ettersom det var postet av en fra MDG og at jeg i tillegg ikke har fått med meg disse Northug-vitsene. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, ism_InnleggNO said:

Dette var verken ekstremister, arabere eller "venstresiden". Dette var vanlige norske ungdommer i alderen 15-21 som vi alle vet ikke alltid er de som tenker lengst. Mange av dem var nok der for spenningen sin del. Dette var heller ikke organisert på noen som helst måte.

Ikke organisert på noen som helst måte?
https://www.facebook.com/events/273017823997373/

Demonstrasjonen var organisert av LO. De kansellerte eventet etter kommunens oppfordning, men det hindret naturligvis ikke andre mer voldelige grupper som Tjen Folket til å møte opp. Hvor naiv går det ann å bli.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, ism_InnleggNO said:

Dette var verken ekstremister, arabere eller "venstresiden". Dette var vanlige norske ungdommer i alderen 15-21 som vi alle vet ikke alltid er de som tenker lengst. Mange av dem var nok der for spenningen sin del. Dette var heller ikke organisert på noen som helst måte.

Hvis disse muslimene var vanlig norsk ungdom så er det null håp for fremtiden.

Heldigvis vet jeg at du tar feil.

Vanlig norsk ungdom kaster ikke stein og løper rundt som apekatter for å banke opp folk som ytrer seg

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Camlon said:

Irrelevant spørsmål.

Nei det er akkurat det som er det relevante spørsmålet, ikke våset ditt. Var det noen i LO som mistet besinnelsen og gikk til angrep på mobberne fra SIAN? Var noen av de sinte ungdommene fra noen av organisasjonene som organiserte motdemonstrasjoner?

Nei.

Dine "innvendinger" er uten relevans i denne saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Comma Chameleon said:

Nei det var jo akkurat det du svarte på. Hvorfor svare på det hvis det var irrelevant?

Brukeren sa at demonstrasjonen var ikke organisert på noen måte. Det er hva jeg svarte på.

Demonstrasjonen kan være organisert selv om ikke alle som møter opp er medlem av en organisasjon.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Hvis disse muslimene var vanlig norsk ungdom så er det null håp for fremtiden.

Heldigvis vet jeg at du tar feil.

Vanlig norsk ungdom kaster ikke stein og løper rundt som apekatter for å banke opp folk som ytrer seg

Du har lite erfaring med ungdommer.

Prøv å gå på oslo vestkant, eller utenfor et gymnas med barn fra velstående strøk, og se hvor mye dritt du kan slenge om foreldrene deres før noen begynner å skubbe deg.

...

Det er fremdeles ikke lov å slå, men det er et faktum at de fleste blant norsk ungdommer lar seg provosere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, ism_InnleggNO said:

Nei det er akkurat det som er det relevante spørsmålet, ikke våset ditt. Var det noen i LO som mistet besinnelsen og gikk til angrep på mobberne fra SIAN? Var noen av de sinte ungdommene fra noen av organisasjonene som organiserte motdemonstrasjoner?

Nei.

Jeg kan garantere deg at mange av de sinte ungdommene var medlem av en av organisasjonene som prøvde å få sine medlemmer til å dra på denne motdemonstrasjonen.

Dette var ikke tilfeldige ungdommer som leste i VG at SIAN vil komme til Bergen. Slutt å vær så naiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Du har lite erfaring med ungdommer.

Prøv å gå på oslo vestkant, eller utenfor et gymnas med barn fra velstående strøk, og se hvor mye dritt du kan slenge om foreldrene deres før noen begynner å skubbe deg.

Det er fremdeles ikke lov å slå, men det er et faktum at de fleste blant norsk ungdommer lar seg provosere.

Jeg har gått mye på oslo vestkant, og jeg kan garantere deg at en anti-rik demonstrasjon der ville ført til ingen steinkastning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...