hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Salvesen. skrev (3 timer siden): Ehm, se på videoen. Det er enorme mengder folk som tydeligvis ikke likte hva som skjedde og tok det ut over politiet og hva de ellers fant rundt seg. Om det ikke er majoriteten kan jeg ikke si noe om, men det er skremmende mange! Jeg synes ikke det så ut som det var så voldsomt mange som faktisk gjorde noe galt. Dessuten var det også en god del som stilte seg foran og prøvde å hindre dem. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Juggel skrev (7 minutter siden): Jeg mener at det helt klart betyr noe at muslimer forsøker å kneble ytringsfrihet og fri tale her i landet. For det er det du ser på videoen. Det er faktisk et stort problem, og er så langt fra demokrati man kommer. Selvfølgelig betyr det noe. Det er ingen som bagatelliserer det eller sier det er OK. Det er et problem. Ingen har påstått noe annet. Dettte er uansett et fåtall og representerer ikke alle muslimene som møtte opp. Majoriteten av muslimene oppførte seg sivilisert. Ergo majoriteten av norske muslimer takler å se at fremmedfiendtlige rasister spytter på og håner religionen deres. Jeg forsøker å finne et poeng i det du skriver bortsett fra det åpenbare. Hvor vil du med det du skriver? Endret 30. august 2020 av Psykake 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 herzeleid skrev (2 timer siden): For en apekattoppførsel. Norsk politi skal ha for at de er utrolig tolmodige og begrenser egen voldsbruk her, men jeg synes samtidig det er noe veldig feil over at det er pøbelen som får jage politiet ut heller enn at politiet gjenoppretter lov og orden på våre, ikke pøbelens, premisser. Det så ut som et forholdsvis begrenset antall som faktisk gjorde noe. Det er et poeng at ting på en måte skjer på deres premisser når politiet bare trekker seg ut på denne måten. Men forrige gang så identifiserte jo politiet en god del i etterkant og de ble bøtelagt. Så det får jo konsekvenser, og jeg vil anta at å identifisere de som deltok i vold eller hærverk er høyt prioritert. På den måten viser politiet både at de ikke ønsker å eskalere situasjonen, men også at det likevel får konsekvenser for de som er aggressive. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 hekomo skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke det så ut som det var så voldsomt mange som faktisk gjorde noe galt. Dessuten var det også en god del som stilte seg foran og prøvde å hindre dem. Det er ett lite fåtall som stiller seg foran, resten gå mot politiet på en truende måte. Mange driver herverk med biler og det de finner. De som springer etter politiet på en truende måte er også med på leken. I usa hadde de blitt skutt. 3 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Psykake skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig betyr det noe. Det er ingen som bagatelliserer det eller sier det er OK. Det er et problem. Ingen har påstått noe annet. Dettte er uansett et fåtall og representerer ikke alle muslimene som møtte opp. Majoriteten av muslimene oppførte seg sivilisert. Ergo majoriteten av norske muslimer takler å se at fremmedfiendtlige rasister spytter på og håner religionen deres. Og det er jeg helt enig i. Men vi snakker om de som tyr til vold. Er jo ingen her som klager på de fredelige muslimene, politisk aktive og vanlige folka som demonstrerer. Hele tråden dreier seg jo om vold og det å bruke vold i demonstrasjoner. Edit: du snakker om at jeg skriver det åpenbare. Se på deg selv da. Hele innlegget jeg her har sitert er jo en eneste stor selvfølgelighet som alle er enig i. Endret 30. august 2020 av Juggel Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 hekomo skrev (4 minutter siden): Det så ut som et forholdsvis begrenset antall som faktisk gjorde noe. Det er et poeng at ting på en måte skjer på deres premisser når politiet bare trekker seg ut på denne måten. Men forrige gang så identifiserte jo politiet en god del i etterkant og de ble bøtelagt. Så det får jo konsekvenser, og jeg vil anta at å identifisere de som deltok i vold eller hærverk er høyt prioritert. På den måten viser politiet både at de ikke ønsker å eskalere situasjonen, men også at det likevel får konsekvenser for de som er aggressive. Det er nok en veldig vanskelig situasjon for politiet. De kan dra sin vei og la pøblene gjøre som de vil, eller så må opprette orden og risikere kritikk for å bruke for mye makt, og risikere å få flere av de fredelige demonstrantene mot seg. Jeg vet ikke hva som ville vært bedte avvikling her, men jeg tror i alle fall det sender et ganske tydelig signal til disse ungdommene at de får angripe og jage politiet, som i praksis overlater området til dem. Selv ville jeg nok hatt større forståelse for om politiet opprettet orden med makt, og sånn sett viste at det er staten og ikke pøbelen som bestemmer, men mulig det hadde endt i elendighet. Får som du sier håpe politiet klarer å spore opp disse menneskene, men jeg holder ikke pusten. Forøvrig creds til Islamsk Råd som virker å ha riktig tilnærming til Sian og oppfordret til å ignorere. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Det poengteres at det bare er et fåtall av muslimene som faktisk tyr til vold. Sant, men når fåtallet faktisk blir en betydelig mengde med folk som ikke klarer å oppføre seg så blir det et problem. Jeg lurer jo litt på hvorfor ikke Politiet satte inn en mengde ressurer for å hanke inn disse pøblene, istedenfor å få la de sparke og rive av sidespeil på Politibilene og la de få drive på. Ufattelig. Endret 30. august 2020 av Simkin 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Salvesen. skrev (9 minutter siden): Det er ett lite fåtall som stiller seg foran, resten gå mot politiet på en truende måte. Mange driver herverk med biler og det de finner. De som springer etter politiet på en truende måte er også med på leken. I usa hadde de blitt skutt. Ja, et lite fåtall stiller seg foran det lille fåtallet som angriper politiet. De aller fleste lusker bare etter og virker litt fjerne rett og slett. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Juggel skrev (3 minutter siden): Og det er jeg helt enig i. Men vi snakker om de som tyr til vold. Er jo ingen her som klager på de fredelige muslimene, politisk aktive og vanlige folka som demonstrerer. Hele tråden dreier seg jo om vold og det å bruke vold i demonstrasjoner. Edit: du snakker om at jeg skriver det åpenbare. Se på deg selv da. Hele innlegget jeg her har sitert er jo en eneste stor selvfølgelighet som alle er enig i. Det blir argumentert med at Norge må stanse innvandring fra muslimske land, også refereres det til episodene med SIAN hvor det konkluderes med at islam er farlig og at muslimer ikke tåler å bli kritisert. (Å kalle det SIAN gjør for religionskritikk er å strekke strikken for langt i mine øyne, men la gå). Mitt inntrykk er at dette ikke kun gjelder de voldelige pøblene. Godt illustrert igjennom denne tråden og "Nok et angrep fra fredens religion" tråden. Det er Islam som er problemet. Ikke de voldelige muslimene. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Simkin skrev (2 minutter siden): Det poengteres at det bare er et fåtall av muslimene som faktisk tyr til vold. Sant, men når fåtallet faktisk blir en betydelig mengde med folk som ikke klarer å oppføre seg så blir det et problem. Jeg lurer jo litt på hvorfor ikke Politiet satte inn en mengde ressurer for å hanke inn disse pøblene, istedenfor å få la de sparke og rive av sidespeil på Politibilene og la de få drive på. Ufattelig. Med tanke på hvor få det var som faktisk gjorde noe, og med tanke på hvordan de så ut (ikke hudfarge og slikt, men bekledning, væremåte, osv.) så virker det mer som vanekriminelle som liker å bråke enn noen som anser seg for å være gode muslimer. Som jeg nevnte tidligere antar jeg at politiet lot være å gjøre noe der og da fordi det kun gikk ut over biler og andre gjenstander, og de ønsket ikke å eskalere situasjonen. Ja, de er sikkert påvirket av den urettmessige kritikken i media. Men de hadde visst både droner og helikopter og sikkert haugevis av politifolk i sivilt som tok bilder og dokumenterte, så jeg tenker at de vil klare å identifisere og hente inn de fleste som gjorde noe. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Psykake skrev (1 time siden): Etter å ha fått informasjon hvor enkelte av disse pøblene roper "Allahu Akbar" er det ikke noe problem for meg å si at det er muslimer som roper dette og at det da har med Islam å gjøre. Jeg forstår ikke hvorfor du må være spydig? Kanskje de bare ropte det for å provosere eller skremme, eller for å prøve å oppildne andre til å delta i idiotien? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Simkin skrev (5 minutter siden): Det poengteres at det bare er et fåtall av muslimene som faktisk tyr til vold. Sant, men når fåtallet faktisk blir en betydelig mengde med folk som ikke klarer å oppføre seg så blir det et problem. Jeg ser logikken. Hadde det vært 1 million oppmøtte ville "fåtallet" vært temmelig mange. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Det er illustrerende for hvor dyktig politi vi har i norge, de ungår å bli nyttige idioter for eksremister, og lykkes i å de-eskalere situasjonen, uten unødig maktbruk. Fatter ikke at noen er misfornøyd med dette. 8 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 hekomo skrev (Akkurat nå): Kanskje de bare ropte det for å provosere eller skremme, eller for å prøve å oppildne andre til å delta i idiotien? Umulig å si. Det er selvsagt en mulighet, men det blir for spekulativt uansett hvordan man ser på det. Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Psykake skrev (6 minutter siden): Jeg ser logikken. Hadde det vært 1 million oppmøtte ville "fåtallet" vært temmelig mange. Dette var en veldig liten mot-demonstrasjon, likevel måtte Oslos enorme politi avdeling gi etter for volden... Samtidig gir demonstrantene i Hviterussland politiet klemmer, mens de er i de milioner... Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Det er illustrerende for hvor dyktig politi vi har i norge, de ungår å bli nyttige idioter for eksremister, og lykkes i å de-eskalere situasjonen, uten unødig maktbruk. Fatter ikke at noen er misfornøyd med dette. Rimelig enkelt. De vil se blod. De er egentlig ikke bedre enn de menneskene de selv forakter. To like ekstreme motsetninger. 1 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 DukeRichelieu skrev (2 timer siden): Her kan vi se hva Amir Gonzalez mener om saken. ... Amir er tydeligvis litt av en tulling. Det er ikke noe SWAT-team men bilene politiet alltid bruker under demonstrasjoner. Og det viser seg jo at politiet gjorde gode vurderinger, for de hadde nok mannskaper til å stort sett ha kontroll. Amir har sett litt for mange amerikanskje Hollywood-filmer, tror jeg. 5 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Alexander4840 skrev (Akkurat nå): Dette var en veldig liten mot-demonstrasjon, likevel måtte Oslos enorme politi avdeling gi etter for volden... Samtidig gir demonstrantene i Hviterussland politiet klemmer, mens de er i de milioner... Elle lot være å eskalere situasjonen videre? 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Psykake skrev (4 minutter siden): Rimelig enkelt. De vil se blod. De er egentlig ikke bedre enn de menneskene de selv forakter. To like ekstreme motsetninger. Hvem er det som vil se blod? Er det meg du sikter til? Det å gjøre herværk på politibiler mener jeg burde få reaksjoner, uansett hvem det gjelder og uansett situasjon. Endret 30. august 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Simkin skrev (1 minutt siden): Hvem er det som vil se blod? Er det meg du sikter til? Nei. Leste under en brun blogg artikkel hvor folk var misfornøyde med politiet og mente at politivold og gummikuler var helt greit i slike tilfeller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg