Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er en politisk side som er flinkere til å evaluere trusler, og rettferdighet, enn den andre.
Den siden kommer til å begynne å protestere den dagen muslimsk høyreekstremisme faktisk blir et reellt problem i landet.

Snakker du om den siden som støtten kommunismen? Den siden som lot voldtektsgjenger herje i england i frykt for å bli kalt rasist om de gjorde noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

Det er en politisk side som er flinkere til å evaluere trusler, og rettferdighet, enn den andre.
Den siden kommer til å begynne å protestere den dagen muslimsk høyreekstremisme faktisk blir et reellt problem i landet.

Det er en politisk side som hadde brukt tiden på veien ned til å snakke om at dette ikke er det ekte Islam når de droppes fra 8. etasje for å kureres for homofili.

Så finnes det en annen side som oppgitt hadde sukket og nynnet på en gammal Øystein Sunde-låt.

https://youtu.be/xlAN4SxSvdw

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (8 timer siden):

Det er en politisk side som hadde brukt tiden på veien ned til å snakke om at dette ikke er det ekte Islam når de droppes fra 8. etasje for å kureres for homofili.

Så finnes det en annen side som oppgitt hadde sukket og nynnet på en gammal Øystein Sunde-låt.

https://youtu.be/xlAN4SxSvdw

 

Og var terroristen på utøya en ekte kristen..?
Han så bokstavelig talt på seg selv som en korsfarer.

Terroristen viser kristendommens sanne ansikt hurr durr.

...

Det er knapt 20 år siden vi klarte å tvinge majoriteten av vår oppvoksende konservative generasjon til å akseptere homofile som likeverdige mennesker -- til stor protest fra min bestefar sin generasjon. Som ønsket å bevare forbudet mot homofili, som fantes da han var ung.
Det er bare 48 år siden homofili var forbudt i Norge -- og homofile ble fremdeles utsatt for så mye vold, hets og mobbing i det norske samfunnet at ekstremt mange tok sine egne liv til toleransen fikk trenden til å synke langt ut på 2000-tallet en gang, og de mobbes fremdeles.
En majoritet fortalte aldri foreldrene eller venner om sin legning, nettopp av frykt.
Det er noe helt nytt at homofile faktisk kan være kjærester, uten å risikere ekstreme mengder hets og risikere å bli utsatt for vold.

Og igjen -- det har vært en kamp, mot samfunnet sine konservative og eldre, hver eneste steg.

Så det er igjen absurd å høre dypt konservative nordmenn som har blitt lært opp i etikk og moral som våre mest konservative ikke har bidratt til, klage på hva deres politiske søsken gjør med homofile i andre land.

Seriøst.
Dere kan takke vestlig filosofi og verdier, basert på humanisme og idealer om likeverd -- som kommer fra stikk motsatt sted av SIAN og anti-muslimske holdninger -- for at homofile i vesten ikke opplever like mye vold fra vestlige høyreekstremister som muslimske høyreekstremister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (11 timer siden):

Kva kompetanse snakker du om? Vi har allerede ein enorm mengde arbeids innvandrere som polakker og svensker. Er ikkje muslimer skikket til å gjere samme arbeidet? Mangler dei kompetanse som andre innvandrere har?

Hva er det du snakker om? Jeg har da ikke sagt noe om muslimer eller ikke muslimer. Jeg kom igjen med en generell kommentar.

Si meg, skjønner du ikke norsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, hekomo said:

Psst, hvis du ser på videoen i saken så kom mangelen på respekt før tåregassen. Tåregassen ble først brukt som siste utvei.

Psst, hvis du hadde fult litt med på hva som skjedde rundt deg så ville du visst at dette ikke er første gang politiet har møtt demonstranter og ungdommer med tåregass den siste tiden. ?‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (Akkurat nå):

Psst, hvis du hadde fult litt med på hva som skjedde rundt deg så ville du visst at dette ikke er første gang politiet har møtt demonstranter og ungdommer med tåregass den siste tiden. ?‍♀️

Den andre gangen det skjedde var det også på grunn av at de ble tvunget til det på grunn av voldelige demonstranter.

Mener du videoen viser fredelig ungdom som demonstrerer fredelig, og at tåregass ikke var riktig å bruke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (18 timer siden):

Islam i seg selv er en farlig holdning. Hvor er protestene mot den barbariske ukulturen mon tro?

Islam isolert sett er ikke noe farligere enn kristendom, jødedom eller andre utbredte religioner og livssyn. Det som er farlig er den konservative og undertrykkende tolkningen av dem.

Camlon skrev (18 timer siden):

Du er den første brukeren som innrømmer at du støtter volden. Takk for at du er så ærlig.

Det handler ikke om vanlig ungdom som plutselig blir provosert, men om ekstremister som mener vold er legitimt for å stoppe politiske ideer de ikke liker.

Jeg har ikke innrømmet at jeg støttet voldsbruken, så vennligst ikke legg ord i munnen på meg.

bshagen skrev (18 timer siden):

Så du oppfordrer til bruk av vold? ?

Nei, dette er å legge ord i munnen på meg. Jeg refererte til at i gitte situasjoner må vold faktisk til, som svar til at brukeren @bshagen påstod at vold aldri er løsningen.

Snikpellik skrev (17 timer siden):

Ja, det skulle alle gjort. Situasjonene er ikke sammenlignbare i det hele tatt. At man blir provosert av at noen står og roper hvor mye de hater deg, vil skyte deg og deportere deg basert på hvem du er, hvor du kommer fra og hva du tror på er forståelig, men det rettferdiggjør aldri å kaste egg eller slå. 

Jeg har heller ikke sammenlignet situasjonene, det var det du som gjorde. Jeg har bare svart på påstanden om at vold aldri er løsningen. I situasjonen jeg presenterte var vold faktisk den eneste løsningen, hvilket motbeviser den opprinnelige påstanden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, RaptorStrike said:

Jeg har ikke innrømmet at jeg støttet voldsbruken, så vennligst ikke legg ord i munnen på meg.

Jeg trodde du sammenlignet denne hendelsen med nazi tyskland i 1940 og siden vold i 1940 var ok så er vold ok nå også.

Men tydligvis misforsto jeg og du ville bare vise at vold er noen ganger akseptabelt. Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Ja huff for en voldelig 14-åring :wallbash:

  Reveal hidden contents

 

 

Det er mulig å ha to tanker i hodet. Er dette akseptabel oppførsel av politet, absolutt ikke.

Men det betyr ikke at vi skal akseptere eller sympatisere med voldelige pøbler slik du gjør. Politet har full rett til å bruke tåregass og pepperspray om det blir brukt til å beskytte mennesker fra folk som prøver å banke dem opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Camlon said:

Det er mulig å ha to tanker i hodet. Er dette akseptabel oppførsel av politet, absolutt ikke.

Men det betyr ikke at vi skal akseptere eller sympatisere med voldelige pøbler slik du gjør. Politet har full rett til å bruke tåregass og pepperspray om det blir brukt til å beskytte mennesker fra folk som prøver å banke dem opp.

Og som vanlig legger du ord i munnen på folk de aldri har uttalt… Ekstremt uærlig av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 minutter siden):

Det er mulig å ha to tanker i hodet. Er dette akseptabel oppførsel av politet, absolutt ikke.

Men det betyr ikke at vi skal akseptere eller sympatisere med voldelige pøbler slik du gjør. Politet har full rett til å bruke tåregass og pepperspray om det blir brukt til å beskytte mennesker fra folk som prøver å banke dem opp.

To tanker i hodet? Mens man diskuterer på internett? Helt umulig! ?

Merkelig vurdering av politiet der, hun utgjør åpenbart ingen reell trussel og betjenten skal slite med å forsvare bruken av CS-gass der. Samtidig er det noen foreldre som har en virkelig jobb å gjøre med denne ungdommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Og som vanlig legger du ord i munnen på folk de aldri har uttalt… Ekstremt uærlig av deg.

Har du glemt at du kritiserte meg for å sitte på min høye hest og fordømme de voldelige pøblene. Du har også skrevet at det er vanlig blant ungdom å kaste stein og banke opp folk som provoserer dem.

Tipper at det som egentlig irriterer deg er at jeg kaller dem voldelige pøbler og ikke ungdom som du gjør.

Men hvis du virkelig mener at jeg legger ord i munnen din, så fordøm de som angrep SIAN. 

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 24.8.2020 den 23.26):

Jeg har lyst til å leve i et fritt land, der folk kan tro på så mange idiotiske ting de bare klarer. (Jeg kommer ikke selv til å tro på alle disse tingene, såklart)

Det ønsker ikke du – du savner et tankepoliti som bestemmer og styrer over våre tanker og følelser. Deg om det.

Vi har et veldig ulikt verdisyn, vi to. Det er lov, og du skal få lov til å stå for at du savner et tanke-politi. Det er din ytring, den kan ingen ta fra deg! 

Ironisk nok er det midtøsten du egentlig deler ideologi med. Det er nemlig der du finner styresett som bestemmer hva det er tillatt å tro på, eller ei! ? (oh, the irony)

Eller er det du som bommer?

Tror du misforstår hva folk har problem med ift islam.
Folk kan tro på eller ikke tro på akkurat hva de vil, så lenge de lar andre tro på det DE vil.

Men det er jo akkurat dette som er problemet med Islam. Som du sier har de strenge regler for at det ikke er lov med andre  religioner enn islam. Det er jo DETTE folk er redd for skal skje her også. 
Det er helt greit at folk er muslimer så lenge de ikke ønsker at samfunnet skal endre seg for å tilpasse seg islam. 
Det finnes helt sikkert noen rasister i SIAN, men hovedbudskapet er stopp ISLAMISERINGEN av Norge.
Dvs det er ikke muslimene de har noe mot, men at man ikke skal la islam påvirke måten vi gjør ting på her i Norge.

Hvis du virkelig ønsker å bo i et fritt land hvor det er lov å tro på akkurat det du vil, burde du også være redd islam.
Det er ytterst få steder man praktiserer en liberal islamisme. De aller fleste praktiserer og tilhører en ganske streng konservativ tolkning av islam. 
I land hvor islam er statsreligionen blir andre troende fengslet, forfulgt og drept. Ofte med statens velsignelse.
(Og selv i de landene hvor det offiselt er OK med andre religioner, blir andre religioner kjeppjagd)
Det er DETTE folk er redde for.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Camlon said:

Har du glemt at du kritiserte meg for å sitte på min høye hest og fordømme de voldelige pøblene. Du har også skrevet at det er vanlig blant ungdom å kaste stein og banke opp folk som provoserer dem.

Tipper at det som egentlig irriterer deg er at jeg kaller dem voldelige pøbler og ikke ungdom som du gjør.

Men hvis du virkelig mener at jeg legger ord i munnen din, så fordøm de som angrep SIAN. 

Ja jeg kritiserer deg for å sitte på dine høye hest og kritisere og sette merkelapp folk du ikke kjenner noe til. Det står jeg ved som kritikkverdig oppførsel.

Jeg har ikke skrevet at det er vanlig blant ungdom å kaste stein så igjen legger du ord i munnen min. Du har virkelig ikke så lett for dette har du vel?

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (23 minutter siden):

To tanker i hodet? Mens man diskuterer på internett? Helt umulig! ?

Merkelig vurdering av politiet der, hun utgjør åpenbart ingen reell trussel og betjenten skal slite med å forsvare bruken av CS-gass der. Samtidig er det noen foreldre som har en virkelig jobb å gjøre med denne ungdommen.

Dette var en veldig forsiktig bruk av CS, og helt forsvarlig.
Det var her kun brukt for å få henne til å flytte seg. Mye bedre en alternative metoder. Hun hørte jo helt klart ikke på utallige oppfordringer.
Du ser jo at hun var så og si upåvirket, siden hun kom tilbake så raskt.
Nei, hun var ingen reell trussel, men man skal følge pålegg fra politiet. Dette var den mest effektive måten å få henne til å fjerne seg på.
Og hun er tross alt 14 år, ikke 10.
Bra at hun til slutt blir tatt inn når hun for n'te gang ikke vil adlyde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...