Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

1 hour ago, hekomo said:

Den eneste grunnen til at blendahvite anarkister ikke fikk banket noen i Oslo eller Bergen denne gangen var at politiet brukte blant annet tåregass for å markere når det var nok, og for å få kontroll på de voldelige demonstrantene.

Selvsagt hyler de blendahvite voldsanarkistene over at politiet VÅGER å bruke makt for å hindre dem fra å utøve vold mot meningsmotsandere, men det er nå slik det har blitt. Når selv 14 år gamle drittunger skriver kronikker i avisen om hvor fint det er å utøve vold mot meningsmotstandere og hvor slemme politiet er som bruker tåregass for å hindre voldelige demonstranter fra å utøve vold så er vi liksom litt over kanten synes jeg da.

Helt enig.

Jeg gjorde litt research på den 14 år gammel jenta, fordi jeg vet fra erfaring at det er sjeldent tilfeldig hvem som får uttale seg til media. Jeg fant 3 nyhetsartikler og absolutt ingenting annet. Hun hadde vært i media mer enn hva som er normalt og det virket som om noen hadde fjernet hennes digitale fotprint. 

Jeg la da merke til at hennes mor Ann Kristin Ramstrøm deltok i alle nyhetsartiklene. Det var trolig henne som organiserte kronikken, ikke mediene som tok kontakt med en tilfeldig jente. Så hvem er Ann Kristin Ramstrøm? Hun er rik og bor i en 15 millioner kroner villa i Bergen sentrum. Hun er leder av Norsk Trikotasjemuseum, leder i Initiativ Laksevåg og vara til Bergen SVs bystyregruppe. Hun er en del av Bergens kulturelite og har de riktige kontaktene for å få datteren sin i media. 

Det betyr at meningene til den 14 år gamle jenta er egentlig meningene til SV.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (23 minutter siden):

Helt enig.

Jeg gjorde litt research på den 14 år gammel jenta, fordi jeg vet fra erfaring at det er sjeldent tilfeldig hvem som får uttale seg til media. Jeg fant 3 nyhetsartikler og absolutt ingenting annet. Hun hadde vært i media mer enn hva som er normalt og det virket som om noen hadde fjernet hennes digitale fotprint. 

Jeg la da merke til at hennes mor Ann Kristin Ramstrøm deltok i alle nyhetsartiklene. Det var trolig henne som organiserte kronikken, ikke mediene som tok kontakt med en tilfeldig jente. Så hvem er Ann Kristin Ramstrøm? Hun er rik og bor i en 15 millioner kroner villa i Bergen sentrum. Hun er leder av Norsk Trikotasjemuseum, leder i Initiativ Laksevåg og vara til Bergen SVs bystyregruppe. Hun er en del av Bergens kulturelite og har de riktige kontaktene for å få datteren sin i media. 

Det betyr at meningene til den 14 år gamle jenta er egentlig meningene til SV.

Kvalmt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Camlon said:

Ja, det er enkelt å fordømme mennesker som bruker vold. Jeg har heller ingen problemer med å fordømme Manshaus selv om jeg ikke kjenner han personlig.

Men flott at du endelig innrømmer det. Du er da bruker #2 som ikke vil fordømme volden

Flott at du endelig innrømmer at du er en SIAN-elskende rasist, da. Du er den første så langt.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
Pallehysa skrev (4 timer siden):

Kva med innvandring og migrasjon? Skal ein ikkje kunne migrere fra andre siden av jorden heller? Ganske avslørande at du valgte å sjå vekk fra den biten av argumentet mitt, kun for å ha eit spøkelse av eit poeng.

Jeg kommenterte helt konkret asyl, så jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg så ikke bort fra noe, men bare bemerket at asylinstituttet er utdatert og ikke bør gjelde i dag.

Når det gjelder innvandring og migrasjon generelt så ser jeg ingen problemer med at f.eks. personer med kompetanse det er behov for får migrere hit. Problemet er ikke et forholdsvis begrenset antall personer som sannsynligvis vil bidra positivt i samfunnet, men masser av personer som kanskje har alvorlige krigstraumer, kommer fra steder med forkastelig kultur, osv. Som å slippe en kobra inn i et bur fullt av gåsunger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

Helt enig.

Jeg gjorde litt research på den 14 år gammel jenta, fordi jeg vet fra erfaring at det er sjeldent tilfeldig hvem som får uttale seg til media. Jeg fant 3 nyhetsartikler og absolutt ingenting annet. Hun hadde vært i media mer enn hva som er normalt og det virket som om noen hadde fjernet hennes digitale fotprint. 

Jeg la da merke til at hennes mor Ann Kristin Ramstrøm deltok i alle nyhetsartiklene. Det var trolig henne som organiserte kronikken, ikke mediene som tok kontakt med en tilfeldig jente. Så hvem er Ann Kristin Ramstrøm? Hun er rik og bor i en 15 millioner kroner villa i Bergen sentrum. Hun er leder av Norsk Trikotasjemuseum, leder i Initiativ Laksevåg og vara til Bergen SVs bystyregruppe. Hun er en del av Bergens kulturelite og har de riktige kontaktene for å få datteren sin i media. 

Det betyr at meningene til den 14 år gamle jenta er egentlig meningene til SV.

Godt gravd. Jeg tenkte ikke engang på å sjekke nærmere hvem denne jenta er, jeg ble bare frustrert over at slike holdninger sklir rett gjennom uten at "noen" reagerer. Men så ser vi altså at deler av SV-eliten er en del av "voldsvenstre". Eller SV-eliten har i det minste ikke noe problem med at andre utøver vold mot meningsmotstanderne deres, og synes faktisk egentlig det er ganske greit.

Hva får en velstående dame som burde vite bedre til å støtte vold? Kan det være at hennes tilværelse er elendig og kjedelig fordi hun ikke har noen utfordringer i livet, og at hun må kose seg med voldsfantasier for spenning i hverdagen, litt som de rike psykopatene som vises i serien Exit?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 minutter siden):

Når det gjelder innvandring og migrasjon generelt så ser jeg ingen problemer med at f.eks. personer med kompetanse det er behov for får migrere hit.

Kva kompetanse snakker du om? Vi har allerede ein enorm mengde arbeids innvandrere som polakker og svensker. Er ikkje muslimer skikket til å gjere samme arbeidet? Mangler dei kompetanse som andre innvandrere har?

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pallehysa said:

Kva kompetanse snakker du om? Vi har allerede ein enorm mengde arbeids innvandrere som polakker og svensker. Er ikkje muslimer skikket til å gjere samme arbeidet? Mangler dei kompetanse som andre innvandrere har?

Something something EØS? Er litt lettere å skaffe arbeidere fra land som allerede har lov til å flytte hit for å arbeide, samt at med mindre kulturell distanse blir det også mindre styr med integrering. 

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (8 timer siden):

Skuffende at SNL går denne ekstremvenstre veien da ordet ''Kulturrasismen'' er ett oxymoron.
Videre: det står at ''individer er forutbestemt sin bakgrunn'', det er såklart ikke sant, det er nok veldig få som mener det. En kan fremdeles annerkjenne at i en gruppe på 10000 folk fra samme bakgrunn oppfyller fordommene... feks ekstreme syn som fundamentale Islam, som bærer med seg dystre kvinnesyn, vanntro-syn og ekstrem intoleranse generelt over fjøla.

De siterer nyheter om endringer, statistikk, og en anerkjent bok kalt Koranen, du burde lese den.

Nå er det "rase" som er et tullebegrep, da ethvert forsøk på å dele mennesker i raser feiler fordi det ikke finnes noen gode avgrensinger, med mindre du analyserer genetikken til en person og gir dem prosentverdier fra felles forfedre. Da er hudfarge er en meningsløs metrikk;
Avgrensing av raser basert på hudfarge handler mer om seksuelle preferanser, og kunstig inndeling i 'lag' -- ikke genetiske egenskaper eller genetisk likhet.

White supremacists i vesten har gått fra å angripe folk sin hudfarge, til å angripe kultur -- men de mener samtidig, implisert, at kulturen skapes av menneskene sine iboende egenskaper, og dømmer folk på hudfarge, ikke faktiske religion eller kultur.
Nazistene tolererte jøder som tjente deres sak -- i begynnelsen, og desto mer makt, desto mer og lengre toleranse fikk de -- helt til nyttigheten var brukt opp.
Dagens rasister trenger nyttige idioter fra gruppene de hater til å klare å dra løgnen om at det ikke handler om rase. Og siden idioter finnes hos alle folkeslag, så klarer de generelt å legitimere rasisme som politikk -- gjennom omveien kultur og religion.

Slik kan hvitre høyreekstreme ta æren for den hvite mann sin kultur, og holde fargede ansvarlige for å være undertrykket i USA, og holde alle arabere og muslimer ansvarlige for muslimsk terrorisme -- selv om terrorismen, før IS, handlet mer om god gammeldags politisk motivert krig, ikke religion.

Og så trenger de bare en og annen araber som ikke er muslim til å opptre som nyttig idiot -- så er de legitimert, for rasister med fargede venner kan ikke være rasister.

Ironisk nok er ekstrem islam ganske vanskelig å skille fra ekstrem kristendom, og ekstrem jødedom.
Og enhver kamp for rettigheter i vesten har vært mot konservative -- så at dagens konservative ikke er like gale som konservative i midtøsten kan de takke venstresiden og progressive krefter på høyresiden for -- som har kjempet for likeverd, toleranse, etikk, menneskerettigheter, kvinners rettigheter, i en så stor grad at de fleste som ville vært religiøse fundamentalister om de vokste opp i Iran, er moderate her i vesten.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (39 minutter siden):

Something something EØS? Er litt lettere å skaffe arbeidere fra land som allerede har lov til å flytte hit for å arbeide, samt at med mindre kulturell distanse blir det også mindre styr med integrering. 

Eg spør igjen. Er ikkje muslimer skikket til å gjere samme arbeidet som svenskene og polakkene? 

Om det går på kva som er minst styr, integrerings wise, er vel null immigrering tingen kanskje? 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Red Frostraven said:

Og enhver kamp for rettigheter i vesten har vært mot konservative -- så at dagens konservative ikke er like gale som konservative i midtøsten kan de takke venstresiden og progressive krefter på høyresiden for -- som har kjempet for likeverd, toleranse, etikk, menneskerettigheter, kvinners rettigheter, i en så stor grad at de fleste som ville vært religiøse fundamentalister om de vokste opp i Iran, er moderate her i vesten.

I det siste har ikke de på venstresiden virket fullt så giret på konseptet ytringsfrihet/blasfemi lenger. Og jeg tror ikke de føler de har mye til felles med typer som George Washington heller.

Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (8 timer siden):

Islam i seg selv er en farlig holdning. Hvor er protestene mot den barbariske ukulturen mon tro?

...ekstrem islam.
Ikke islam.

Islamsk Stat ønsker ganske eksakt det samme som SIAN.
En stat i deres kulturbilde, fri for fremmedelementer.

...

At dypt konservative SIAN soler seg i glansen av at vesten har bekjempet dypt konservative holdninger og sørget for at arbeiderklassen er verdsatt, kvinner verdsatt, homofile verdsatt, og ikke-kristne verdsatt -- og menneskerettigheter og rettigheter har fulgt med likeverdien grunnet at våre ledere og politikere la til grunn humanistiske idealer for dannelsen av staten vår og dens utvikling til et moderne demokrati -- er både ironisk og fornærmende.

Oppdragelse og en kultur vestlige progressive har kjempet fram, på tross av motstand fra mennesker som ønsket å bevare status quo, på tross av folk som SIAN, er sannsynligvis det eneste som gjør at SIAN ikke utøver vold for å få viljen sin.

...

Det er en politisk side som er flinkere til å evaluere trusler, og rettferdighet, enn den andre.
Den siden kommer til å begynne å protestere den dagen muslimsk høyreekstremisme faktisk blir et reellt problem i landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...