Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Alexander4840 skrev (11 minutter siden):

1. Hvilken Rase er man da rasistisk overfor?
2. Så sekulært som ett politisk parti kan få blitt og Kristendommen har vært i Norge i over 1000 år
3. Lars og denne dama har lært og siterer samme boka, du burde lese den.

 

 

1. Man trenger ikke å være rasistisk ovenfor en konkret rase for å være rasistisk. https://snl.no/rasisme

) Den andre hovedformen for rasisme, kulturrasismen, legger større vekt på kultur og motstand mot å blande kulturer og religioner sammen. Kulturrasismen antar at individer er forutbestemt av sin kulturelle bakgrunn og at nasjoner og samfunn bare kan være i harmoni med seg selv når de er kulturelt ensartede heller enn flerkulturelle. Kulturblanding vil ifølge en slik oppfatning uunngåelig føre til destabilisering og konflikt

 

2. Kristendommen er uansett i politikken i Norge. Det er altså ikke bare Islam som er politikk. Du mener at religionsfrihet kun gjelder det man tror inni hodet sitt. Og at Islams sin politiske side ikke omfattes av dette. Da må du mene det samme om kristendommen, hvis du ikke skal være dobbeltmoralsk. ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (16 minutter siden):

Enn å ha et så voldsomt hat mot noen som er imot islam. Helt sjukt. Hva er det med denne menneskefiendtlige ideologien som vekker slikt forsvarsinstinkt hos folk?

Det vel at SIAN baserer seg på løgn, hat og propaganda. 

Enkelte synes det er en uting i samfunnet vårt ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

) Den andre hovedformen for rasisme, kulturrasismen, legger større vekt på kultur og motstand mot å blande kulturer og religioner sammen. Kulturrasismen antar at individer er forutbestemt av sin kulturelle bakgrunn og at nasjoner og samfunn bare kan være i harmoni med seg selv når de er kulturelt ensartede heller enn flerkulturelle. Kulturblanding vil ifølge en slik oppfatning uunngåelig føre til destabilisering og konflikt

Skuffende at SNL går denne ekstremvenstre veien da ordet ''Kulturrasismen'' er ett oxymoron.
Videre: det står at ''individer er forutbestemt sin bakgrunn'', det er såklart ikke sant, det er nok veldig få som mener det. En kan fremdeles annerkjenne at i en gruppe på 10000 folk fra samme bakgrunn oppfyller fordommene... feks ekstreme syn som fundamentale Islam, som bærer med seg dystre kvinnesyn, vanntro-syn og ekstrem intoleranse generelt over fjøla.

Psykake skrev (8 minutter siden):

Det vel at SIAN baserer seg på løgn, hat og propaganda. 

De siterer nyheter om endringer, statistikk, og en anerkjent bok kalt Koranen, du burde lese den.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (38 minutter siden):

Enn å ha et så voldsomt hat mot noen som er imot islam. Helt sjukt. Hva er det med denne menneskefiendtlige ideologien som vekker slikt forsvarsinstinkt hos folk?

Et hat mot vestlig fascisme, som SIAN, eller mot ekstrem Islam..?

Jeg hater ingen av dem, men er like kritisk til begge, og begge vekker like stor følelse av grov urettferdighet.

Men jeg later ikke som om kriamstendom, vestlig kultur, eller islam er det grunnleggende problemet -- kun ekstremistene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (7 minutter siden):

Skuffende at SNL går denne ekstremvenstre veien da ordet ''Kulturrasismen'' er ett oxymoron.
Videre: det står at ''individer er forutbestemt sin bakgrunn'', det er såklart ikke sant, det er nok veldig få som mener det. En kan fremdeles annerkjenne at i en gruppe på 10000 folk fra samme bakgrunn oppfyller fordommene... feks ekstreme syn som fundamentale Islam, som bærer med seg dystre kvinnesyn, vanntro-syn og ekstrem intoleranse generelt over fjøla.

De siterer nyheter om endringer, statistikk, og en anerkjent bok kalt Koranen, du burde lese den.

Så du mener at fordi et ord kan bli tillagt en bredere definisjon etterhvert som samfunnet forandrer seg er det en konspirasjon fra venstresiden. Gotcha ? 

 

Minner om at lederen for SIAN påstår at "muslimer blir mer voldelige jo mer religiøse de blir" og at "muslimer skal henvises til et avsperret hjørne av jordkloden"

Forstår ikke at du orker å forsøke å forsvare dette, men meg om det. 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 minutes ago, RaptorStrike said:

Nei, man skulle vel helst bare stått rolig og holdt oppe plakater da de samme farlige holdningene valset frem i Europa anno 1940.

Du er den første brukeren som innrømmer at du støtter volden. Takk for at du er så ærlig.

Det handler ikke om vanlig ungdom som plutselig blir provosert, men om ekstremister som mener vold er legitimt for å stoppe politiske ideer de ikke liker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Camlon said:

Du er den første brukeren som innrømmer at du støtter volden. Takk for at du er så ærlig.

Det handler ikke om vanlig ungdom som plutselig blir provosert, men om ekstremister som mener vold er legitimt for å stoppe politiske ideer de ikke liker.

Ja det er nok lett å sitte på sin høye hest å fordømme mennesker med innvandrerbakgrunn som daglig blir møtt med rasisme og hat fra folk som SIAN.

Quote

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Dette er hva SIAN står for:

Quote

Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer!
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

https://www.nettavisen.no/nyheter/sian-til-politiet-under-angrepet--skyt-dem-for-faen-sa-laerer-de/3424009118.html

Quote

Sian til politiet under angrepet: – Skyt dem for faen, så lærer de!

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pallehysa said:

Skal det være ulovlig å hate vesten? Eg spør igjen, er det du som skal være tankepolitiet her? Gjelder ikkje ytringsfriheita likevel? Kva mennesker som utgjør ein sikkerhetsrisiko, er allereie dekket av norsk lovverk. 

Du skjønner det ikke du. Det er ingen rettighet å innvandre hit, handler overhodet ikke om ytringsfrihet. Å ha grensekontroll er ikke det samme som å ikke ha noen ytringsfrihet. Hva skags idiot synes det er ok at personer som hater landet kommer hit?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Hva er kriteriene for "å bli en del av et vestlig samfunn"?

Punkt 1, ikke se på samfunnet som fienden og ønske å totalforvandle det. Ganske obvious greier om man ikke prøver å oppføre seg som en unge i trassalderen.

Tenker jeg stopper her da det er poengløst for meg å diskutere med folk som tydeligvis synes at å la islamister komme og bo sammen med dem er helt fint, da finnes det uansett null grunnlag for noen slags gjensidig forståelse.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar
13 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Ja det er nok lett å sitte på sin høye hest å fordømme mennesker med innvandrerbakgrunn som daglig blir møtt med rasisme og hat fra folk som SIAN.

Med andre ord, du fordømmer ikke volden.

Jeg har ingen problem med å fordømme vold uansett hvilken hudfarge de har. Jeg er ikke en rasist som har så lave forventninger at jeg tror voldspøbler representerer innvandre 

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (5 minutter siden):

Punkt 1, ikke se på samfunnet som fienden og ønske å totalforvandle det. Ganske obvious greier om man ikke prøver å oppføre seg som en unge i trassalderen.

Men dette er jo ikke det SIAN mener de står opp mot. Det er svært få muslimer, eller andre for den saks skyld, som ser på samfunnet som fienden og ønsker å totalforvandle det. Det SIAN gjør er å hevde at alle muslimer er sånn, som ikke stemmer overens med virkeligheten. De står ikke der og hetser og kritiserer islamsk ekstremisme, de hetser og kritiserer alle muslimer.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Camlon said:

Med andre ord, du fordømmer ikke volden.

Jeg har ingen problem med å fordømme vold uansett hvilken hudfarge de har. Jeg er ikke en rasist som har så lave forventninger at jeg tror voldspøbler representerer innvandre 

Som sagt. Det er enkelt for deg å sitte på din høye hest å fordømme noen du ikke aner noe om, ikke kjenner og aldri har møtt. Fra før har du jo vist at du ikke evner å se andre perspektiv enn ditt eget så det er vel ikke overraskende…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, ism_InnleggNO said:

Stråmann. Muslimer seg ikke på samfunnet som fienden. Var det noen reelle kriterier du tenkte på?

Stråmann. Jeg sa ikke at alle muslimer er sånn.

Just now, Snikpellik said:

Men dette er jo ikke det SIAN mener de står opp mot. Det er svært få muslimer, eller andre for den saks skyld, som ser på samfunnet som fienden og ønsker å totalforvandle det. Det SIAN gjør er å hevde at alle muslimer er sånn, som ikke stemmer overens med virkeligheten. De står ikke der og hetser og kritiserer ekstremisme, de hetser og kritiserer alle muslimer.

Ja, jeg er ikke enig i det SIAN sier om at alle muslimer er bad guys etc.

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (8 minutter siden):

Du skjønner det ikke du. Det er ingen rettighet å innvandre hit, handler overhodet ikke om ytringsfrihet. Å ha grensekontroll er ikke det samme som å ikke ha noen ytringsfrihet. Hva skags idiot synes det er ok at personer som hater landet kommer hit?

Stråmann. Eg har aldri sagt det er ein rettigheit å innvandre hit. Eg har spørt om du meiner muslimer burde forskjellsbehandles i henhold til deiras religion, land, etnisitet. Du sa nei. Då er du einig i dagens innvandringspolitikk. 

Det einaste kriteriet du klarer å mauke ifra deg som skal ekskludere folk fra å komme hit, er kva dei tenker om landet. Tankepoliti, og imot ytringsfriheiten der altså. Kanskje du er kun for ytringsfriheit når hatet kjem fra SIAN?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...