Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Psykake said:

Det var et morsomt eksempel på hvordan jeg oppfatter seg når du sier du ikke kjenner noen i SIAN, så du kan ikke si om de er rasistiske eller ikke. 

Litt LOL

 

Jeg mener ikke en person nødvendigvis er rasist for å ha fortalt en negervits. Eller at han er en sjåvinist for å ha fortalt en nedverdigende vits om kvinner. Slike merkelapper går mye dypere enn som så. Jeg kjenner masse folk som ikke har noe problem med å vitse om slike ting, men som er gode mennesker og ikke er verken rasister eller sjåvinister.

Som sagt, jeg kjenner ingen i SIAN, og det at de kritiserer islam sier meg ingenting om de mener hvite mennesker er overlegne andre raser eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Så fordi de ikke går under din paraply for rasisme er det ok å be nordmenn med en bestemt religion å «dra tilbake til der de kom fra», ønske at de skal deporteres og rope «skyt dem»? Uansett definisjon er dette hatytringer.

Og det velger du å fokusere på når disse såkalte "nordmennene" nettopp har slått ned en person for å ha sagt noe de ikke liker.

Ord er alltid værre enn handlinger på en viss side av debatten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (3 minutter siden):

Islamsk kultur er autoritær macho æreskultur og dermed helt motsatt av vestlig kultur, at det ikke passer inn i vesten er fakta, enn så mye du vil kalle det rasisme.

Jeg har lyst til å leve i et fritt land, der folk kan tro på så mange idiotiske ting de bare klarer. (Jeg kommer ikke selv til å tro på alle disse tingene, såklart)

Det ønsker ikke du – du savner et tankepoliti som bestemmer og styrer over våre tanker og følelser. Deg om det.

Vi har et veldig ulikt verdisyn, vi to. Det er lov, og du skal få lov til å stå for at du savner et tanke-politi. Det er din ytring, den kan ingen ta fra deg! 

Ironisk nok er det midtøsten du egentlig deler ideologi med. Det er nemlig der du finner styresett som bestemmer hva det er tillatt å tro på, eller ei! ? (oh, the irony)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (9 minutter siden):

Jeg mener ikke en person nødvendigvis er rasist for å ha fortalt en negervits. Eller at han er en sjåvinist for å ha fortalt en nedverdigende vits om kvinner. Slike merkelapper går mye dypere enn som så. Jeg kjenner masse folk som ikke har noe problem med å vitse om slike ting, men som er gode mennesker og ikke er verken rasister eller sjåvinister.

Som sagt, jeg kjenner ingen i SIAN, og det at de kritiserer islam sier meg ingenting om de mener hvite mennesker er overlegne andre raser eller ikke.

Man kan defineres som rasistisk hvis man er hatefull mot muslimer. Det er limt inn ekstremt hatefulle uttalelser fra lederen i SIAN. 

Men du kjenner han ikke, så du vet rett slett ikke. Det blir for vanskelig å lage seg en mening. Kanskje han bare tar en negervits i ny og ne, spøker litt om at alle muslimer voldtar. Pytt pytt. Litt gøy må man ha det. 

Ja. SIAN er tolerante og rasjonelle i måten de kritiserer  Islam. At de deler ut flygeblad hvor de sier at alle gode muslimer voldtar, det er bare litt stereotypisk moro. 

Koko logikk, noen? ?

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, qualbeen said:

Det ønsker ikke du – du savner et tankepoliti som bestemmer og styrer over våre tanker og følelser. Deg om det.

Vi har et veldig ulikt verdisyn, vi to. Det er lov, og du skal få lov til å stå for at du savner et tanke-politi. Det er din ytring, den kan ingen ta fra deg! 

Ironisk nok er det midtøsten du egentlig deler ideologi med. Det er nemlig der du finner styresett som bestemmer hva det er tillatt å tro på, eller ei! ? (oh, the irony)

Totalbom. Jeg driter langt i hva folk tror på. Vet ikke hva som fikk deg på den tanken heller, ingenting i posten min som kunne implisere det.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (19 minutter siden):

Og det velger du å fokusere på når disse såkalte "nordmennene" nettopp har slått ned en person for å ha sagt noe de ikke liker.

Ord er alltid værre enn handlinger på en viss side av debatten.

Nei, jeg har jo skrevet hva jeg tenker om denne hendelsen og voldsbruken tidligere i denne tråden.

Nå har diskusjonen utviklet seg over de siste sidene.

De er vel nordmenn om de er født og oppvokst i Norge eller har norsk pass, må vel gå ut fra at de ikke var utenlandske statsborgere? Har du noen grunn til å tro at de ikke var nordmenn?

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (2 minutter siden):

Totalbom. Jeg driter langt i hva folk tror på. Vet ikke hva som fikk deg på den tanken heller, ingenting i posten min som kunne implisere det.

 

Okay, da misforstod jeg. Beklager. Trodde nemlig du sa noe om at islamsk kultur ikke passet inn i hverken Norge, Europa eller USA m.fl, «slik er det bare», «fakta er fakta» osv..? My bad. Kan noen fatte og begripe hvor jeg trakk den slutningen fra?

 

Elefantmesteren skrev (14 minutter siden):

Islamsk kultur er autoritær macho æreskultur og dermed helt motsatt av vestlig kultur, at det ikke passer inn i vesten er fakta, enn så mye du vil kalle det rasisme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Å så kjekt. Kanskje jeg skal konvertere så jeg kan dra rasismekortet hver gang noen er uenig med meg her inne.

Skrev noe, men misforsto først.

Forstå nå hva som sto. Og det var enda mer usaklig enn jeg først trodde.  

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Og det velger du å fokusere på når disse såkalte "nordmennene" nettopp har slått ned en person for å ha sagt noe de ikke liker.

Ord er alltid værre enn handlinger på en viss side av debatten.

Hva er poenget med å skrive nordmenn i hermetegn? 

Uansett; jeg forventer at politi etterforsker og rettsforfølger alle som tramper over loven. Helt uavhengig av hvilken religion vedkommende måtte ha. Loven kommer først! (Det sier da seg selv!)

Jeg kan godt gjenta: 

  • Dersom nordmenn som tror på Jesus bryter loven, skal rettsvesenet ta seg av saken
  • Dersom nordmenn som tror på Allah bryter loven, skal rettsvesenet ta seg av saken
  • Dersom nordmenn som tror på julenissen, skal rettsvesenet ta seg av saken

Ikke under noen omstendigheter «skal noen sendes tilbake til X». Nei! Det er ikke slik rettsystemet fungerer. Vi dealer med problemene våre her. Har vi kriminelle som tror på Flying Spaghetti Monster, må vi løse problemet her. Vi kan ikke bare deportere de i et annet vilkårlig land av den grunn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 timer siden):

En jusprofessor  mener at SIAN-lederen kan gå til søksmål mot politiet, siden de beviselig feilet i sin plikt med å beskytte ham, selv om de var på stedet og hadde all verdens tid til å gjøre forberedelser.

Jeg tror ikke det er sånn de fungerer. Det er ikke straffbart eller ulovlig av politiet å ikke klare å hindre enhver situasjon som oppstår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, qualbeen said:

 

Okay, da misforstod jeg. Beklager. Trodde nemlig du sa noe om at islamsk kultur ikke passet inn i hverken Norge, Europa eller USA m.fl, «slik er det bare», «fakta er fakta» osv..? My bad. Kan noen fatte og begripe hvor jeg trakk den slutningen fra?

Vil presisere at jeg ikke mener at alle muslimer er av den typen, men det er en god del av dem nede i midtøsten, det er derfor jeg sa at "islamsk kultur er sånn". Men det er vel litt for generaliserende. Når det kommer til "kultur" av typen mat, høytider osv. så blåser jeg selvsagt i hva de gjør så lenge de er skikkelige folk, det er ikke de tingene som ikke passer inn i vesten.

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at det er mange folk med dårlige holdninger der nede som det ikke er ønskelig å ha i landet.

Jeg mener ikke at det er noen god ide å "hive ut" alle muslimer som allerede bor her, jeg skjønner det er det du spør om.

Nei eg spør også om du vil gje muslimer andre rettigheiter enn andre folkeslag, mtp migrering, asyl, etc..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne kronikken skrevet av en 14-åring gjør at jeg kjenner jeg blir matt... Hun rettferdiggjør altså vold mot meningsmotstandere samtidig som hun angriper politiet for å ha prøvd å holde kontroll på situasjonen. Hun bruker dessuten løgn for å få til dette.

Video fra hendelsen viser nemlig en hel gjeng med demonstranter som presser mot sperringene så de blir trykket flate, og de beveger seg mot området politiet prøver å hindre demonstranter fra å nå. Til slutt kommer de så langt inn at politiet ikke har noe annet valg enn å ta i bruk sterkere midler.

Jenta skriver: "Slik jeg ser det gjorde vi ikke noe galt, men likevel valgte politiet å bruke tåregass mot oss ungdommer."

Kanskje dere skulle ha latt være å kaste gjenstander, rive biter av gjerdene og kaste mot politiet, presse mot gjerdene, og prøve å rive sperringene?

Så her har vi altså norsk ungdom som lyver for å bortforklare voldsbruk fra egen side, samtidig som de forsvarer den nevnte voldsbruken.

Hvor er foreldrene?

https://www.ba.no/denne-helgen-ble-jeg-sint-skuffet-og-redd-for-politiet/o/5-8-1370296

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...