Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Alt er rasisme ja, debattaktikk nummer en.

Nei absolutt ikkje alt er rasisme. Men det SIAN står for og formidler, der dei vil kaste ut norske borgere, meiner muslimer ikkje er skikket, likeverdt til å leve i samme samfunn som dei sjøl, basert på trosretning, er i all høgste grad, rasisme.

Ofte høyrer ein at "muslimer, eller islam er ikkje ein rase, ergo er ein ikkje ein rasist". Dette er eit forsøk på å gjøyme sin rasisme bak ordkløveri. Ganske feig taktikk, då dei tydeligvis ikkje har baller nok til å stå inne for det dei meiner. Rasisten var tøffere før. Då turte dei å sei akkurat kva dei meiner. No er dei feige og gjøymer seg bak ordkløveri og dårlige argumenter. Ganske flaut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Pallehysa said:

Ofte høyrer ein at "muslimer, eller islam er ikkje ein rase, ergo er ein ikkje ein rasist". Dette er eit forsøk på å gjøyme sin rasisme bak ordkløveri. Ganske feig taktikk, då dei tydeligvis ikkje har baller nok til å stå inne for det dei meiner. Rasisten var tøffere før. Då turte dei å sei akkurat kva dei meiner. No er dei feige og gjøymer seg bak ordkløveri og dårlige argumenter. Ganske flaut.

Nei det er ikke feig taktikk. Det som er feigt er å sette merkelapper på folk som ikke nødvendigvis er rasister, og det grumser bare til debatten. Skal jeg kalle deg nazist om jeg er uenig med deg, for så å si at det er ordkløveri om du vil ha en forklaring på hvorfor jeg kaller deg en nazist?

Er jeg rasist om jeg ønsker å fjerne kristendommen fra norge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (29 minutter siden):

Er jeg rasist om jeg ønsker å fjerne kristendommen fra norge?

Kommer jo an på hvordan du ser for deg å fjerne kristendommen: Hvis du mener at alle kristne bør deporteres, drepes eller steines, så ja: da er du rasist. Oppfordrer du til vold mot kristne så ja, da er du rasist. 

Om du derimot ser problemer med kristendommen, og mener religionen har noen dårlige sider ved seg – som du ikke kan omfavne – så synes jeg ikke du er rasist. Human Etisk forbund har lenge jobbet mot kristendommen i Norge, men de har aldri oppfordret til vold mot kristne. De har alltid respektert at mange ser på kristendommen som sin religion. Stor forskjell!

Det vi må huske på, er at i tillegg til vår elskede ytringsfrihet, så har vi også religionsfrihet i dette landet. Det betyr at alle må få lov til å tro på det de vil, uten å bli forfulgt eller hetset for sitt valg. Kristen, jøde eller muslim – det er fritt frem å ha den troen. Ingen skal få lov til å hetse, jage vekk, eller lignende, basert på tro. 

SIAN respekterer ikke religionsfrihet. De er sterke forkjempere for ytringsfrihet (det er bra), men de prøver samtidig å kvele religionsfriheten vår. Det er ikke bra! Av den grunn alene, klarer jeg ikke å forstå at folk velger å støtte opp under SIAN. Religionsfrihet er en viktig del av oss. Jeg må få lov til å ha den troen jeg vil ha. Også kan du få lov til å kritisere troen min. For all del! Men ikke jag meg ut av landet. Ikke tru meg med vold, drap, etc., etc, bare fordi jeg tror på Julenissen (eller hva det måtte være). 

Endret av qualbeen
typo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, qualbeen said:

Det vi må huske på, er at i tillegg til vår elskede ytringsfrihet, så har vi også religionsfrihet i dette landet. Det betyr at alle må få lov til å tro på det de vil, uten å bli forfulgt eller hetset for sitt valg. Kristen, jøde eller muslim – det er fritt frem å ha den troen. Ingen skal få lov til å hetse, jage vekk, eller lignende, basert på tro. 

Religionsfriheten er fortsatt begrenset av landets lover. Om man har en tro som legitimerer handlinger som er ulovlige ifølge norsk lov så fortjener man både hets og kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

Nei det er ikke feig taktikk. Det som er feigt er å sette merkelapper på folk som ikke nødvendigvis er rasister, og det grumser bare til debatten. Skal jeg kalle deg nazist om jeg er uenig med deg, for så å si at det er ordkløveri om du vil ha en forklaring på hvorfor jeg kaller deg en nazist?

Er jeg rasist om jeg ønsker å fjerne kristendommen fra norge?

Jo det er ein feig taktikk. Du meiner at det kun er ein taktikk kanskje?

Ellers har eg forklart kvifor eg meiner SIAN er rasister. Ikkje heilt det samme som å sette merkelapper på folk uten forklaring vel?

Kordan skal du fjerne kristendommen fra norge? Skal ikkje kristne norske borgere få ha ytringsfriheit, og friheit til å tenke sjøl? Du skal bedrive tankepoliti om kva som er lov å tro på eller ikkje i Norge?

Derimot om du velger å diskriminere mot kristne, vil kaste dei ut av landet, og vil gje dei mindre rettigheiter enn andre folkeslag, på bakgrunn av det dei tror på, religion, er det rasisme. På akkurat lik linje som det SIAN bedriver med, i sin propaganda mot muslimer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Så om man vil fjerne kristendom så er man antidemokratisk, men om man vil fjerne islam er man rastist. Skjønner.

Kristendommen er altså et demokrati, og islam er en rase. koko-logikk.

Bare lev i troen om at SIAN ikke er rasister. Lev i troen om de er noen tolerante og rasjonelle kritikere av islam. 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Så om man vil fjerne kristendom så er man antidemokratisk, men om man vil fjerne islam er man rastist. Skjønner.

Kristendommen er altså et demokrati, og islam er en rase. koko-logikk.

He he, her falt jeg også litt av. 

Men uansett; religionsfrihet er et ord mange her inne trenger å smake på. 

 

Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Religionsfriheten er fortsatt begrenset av landets lover. Om man har en tro som legitimerer handlinger som er ulovlige ifølge norsk lov så fortjener man både hets og kritikk.

Kritikk er ofte betimelig. Hets er sjeldent (aldri?) på sin plass. Klarer man ikke å gi kritikk, kun hets, da har man feilet totalt! 

De muslimer jeg kjenner, følger alle norsk lov. Der det er konflikt, har de valgt å følge lovene. Det samme gjelder forøvrig alle kristne jeg kjenner også. Ikke tro at Kristendommen og Norges lover ikke er i konflikt! Det er de til tider. Men alle jeg kjenner innen kristendommen, setter vår røde bok over. 

Godt mulig det sier mest om meg og min omgangskrets? Ikke vet jeg …

Men uansett; dersom en norsk muslim velger å overholde regelverket: har du da fortsatt et problem med han eller henne? Er dette fortsatt en person du på død og liv skal mobbe ut av personens hjemland?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Religionsfriheten er fortsatt begrenset av landets lover. Om man har en tro som legitimerer handlinger som er ulovlige ifølge norsk lov så fortjener man både hets og kritikk.

SIAN tror alle muslimer voldtar og mener alle muslimer burde deporteres. Er det i henhold til norsk lov? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Bare lev i troen om at SIAN ikke er rasister. Lev i troen om de er noen tolerante og rasjonelle kritikere av islam. 

 

 

 

Jeg kjenner ikke folk i SIAN så jeg vet ikke om de er rasister eller ikke. Er det noe krav at man skal være tolerant kritiker for å kritisere noe? De er iallefall mer tolerante og rasjonelle enn klovnene som angrep dem i Bergen, så kanskje venstresiden skal feie for sin egen dør før de klager på andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

SIAN tror alle muslimer voldtar og mener alle muslimer burde deporteres. Er det i henhold til norsk lov? 

 

Så morsomt at du har bestemt deg for hva de står for uten å lese nettsiden deres da.

Der står det svart på hvitt.

"SIAN tar avstand fra rasisme og alt annet politisk tankegods som strider mot demokratiske og humanistiske idealer. SIAN er heller ikke mot muslimer som mennesker, men derimot islam som religiøs-politisk ideologi. Muslimer er islams første ofre"

De eneste gangene jeg har hørt dem si at de ønsker å deportere en muslim er hvis denne personen har gjort noe kriminelt. Noe jeg er helt enig i. Kommer man til norge og ikke følger norsk lov, så kan man sette seg på første fly ut av landet igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner ikke folk i SIAN så jeg vet ikke om de er rasister eller ikke. Er det noe krav at man skal være tolerant kritiker for å kritisere noe? De er iallefall mer tolerante og rasjonelle enn klovnene som angrep dem i Bergen, så kanskje venstresiden skal feie for sin egen dør før de klager på andre?

Tåkefyrste ser et ku klux klan medlem i full kostyme. Kjenner han ikke personlig, kan ikke si om han er rasist eller ikke ?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner ikke folk i SIAN så jeg vet ikke om de er rasister eller ikke. Er det noe krav at man skal være tolerant kritiker for å kritisere noe? De er iallefall mer tolerante og rasjonelle enn klovnene som angrep dem i Bergen, så kanskje venstresiden skal feie for sin egen dør før de klager på andre?

Å, du vil finne drøsseviss med intolerante idioter på venstresiden! Vær du trygg ;)

Også finner man sikkert like mange på ytterste høyre fløy … 

Jeg savner at noen bremser ytterpunktene en del hakk, og drar det hele mot sentrum.

Vårt politiske landskap består heldigvis ikke kun av ytre venste eller ytre høyre fløy. Og godt er det. Mye idioti i begge de leire! 

Om jeg ble tvunget, med pistol mot hodet, om å velge ytre venstre eller høyre, hadde jeg kanskje hellet mot venstre. Men ingen av delene står mitt hjerte nær. Så hverken SIAN eller venstre-sidens motsvar får noen hyllester fra meg! 

 ---

@Tåkefyrste: Selv om SIAN skriver på sin egen hjemmeside at de ikke er rasister, er ikke det nok. Det er ikke nok å skrive ned på bloggen sin at man «ikke er rasist altså, men ...». Du må se på hva de gjør. Hva de sier. Hvilke holdninger de sprer. Dersom du ikke var til stede, så les talen deres. Hør intervjuer, les hva de sier på twitter og andre steder – og så kan du få gjøre deg opp din egen mening. 

Jeg ville aldri funnet på å stemple noen som hverken det ene eller andre, bare basert på hva de selv prøver å utgi seg for å være på egen nettside, iallefall ? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Så morsomt at du har bestemt deg for hva de står for uten å lese nettsiden deres da.

Der står det svart på hvitt.

"SIAN tar avstand fra rasisme og alt annet politisk tankegods som strider mot demokratiske og humanistiske idealer. SIAN er heller ikke mot muslimer som mennesker, men derimot islam som religiøs-politisk ideologi. Muslimer er islams første ofre"

De eneste gangene jeg har hørt dem si at de ønsker å deportere en muslim er hvis denne personen har gjort noe kriminelt. Noe jeg er helt enig i. Kommer man til norge og ikke følger norsk lov, så kan man sette seg på første fly ut av landet igjen.

Vil anbefale deg å ikke tro på alt du leser på Internett. Det der er skrevet av SIAN selv, så jeg har en liten mistanke om at det kanskje er litt...løgn? Passer seg dårlig hvis de beskriver seg selv som fremmedfiendtlige og rasistiske? Eller? 

Spesielt med tanke på flygebladene og hva lederne ble dømt for. Det er det stikk motsatte av det som står svart på hvitt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pallehysa said:

Ofte høyrer ein at "muslimer, eller islam er ikkje ein rase, ergo er ein ikkje ein rasist". Dette er eit forsøk på å gjøyme sin rasisme bak ordkløveri.

Islamsk kultur er autoritær macho æreskultur og dermed helt motsatt av vestlig kultur, at det ikke passer inn i vesten er fakta, enn så mye du vil kalle det rasisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Og her mine damer og herrer, ser man hvor svart-hvitt alt er for enkelte.

Det var et morsomt eksempel på hvordan jeg oppfatter deg når du sier du ikke kjenner noen i SIAN, så du kan ikke si om de er rasistiske eller ikke. 

Litt LOL

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, qualbeen said:

Hva de sier. Hvilke holdninger de sprer. Dersom du ikke var til stede, så les talen deres. Hør intervjuer, les hva de sier på twitter og andre steder – og så kan du få gjøre deg opp din egen mening. 

Har gjort meg opp min egen mening, og du klarer fortsatt ikke å overbevise meg om at selv den tyngste islamkritikken på noe vis er rasisme. 

Men man ser jo her inne hvorfor det er viktig å kritisere islam så mye man kan. Allerede på forumet begynner forsøkene på å kneble meninger ved å rope om rasisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...