Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Psykake skrev (2 minutter siden):

Det vet vel ikke jeg. Jeg ber deg dokumentere det du påstår. I stedet ber du meg dokumentere det for deg.  

"hvis ikke det er x må det være y, bare fordi jeg ser på verden så sort/hvit at jeg utelukker alle andre muligheter" ?

Vennligst ikke mas om dokumentasjon i tre eksemplarer hver gang noen sier deg imot. Det premissene for en god diskusjon å ispe med yttring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Dokumentere? Det krever ikke mer enn enkel logikk å forstå at et ord ikke endrer betydning uten at folk begynner å bruke ordet i ny betydning.

Men du konkluderer altså at det må være venstresiden, for det kan jo ikke være høyresiden.

Bare innse at dette er svada fra ende til annen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere svar i tråden her som gjør meg ganske paff over tingenes tilstand egentlig. 

Noen velger å fokusere på at SIAN-medlemmenes ytringer når de ble angrepet var over grensa. Lederen blir altså slått i hodet med stein, men han ene kjenner jo søstera tilhan som brente koranen for et år siden så han er jo rasist/fascist/hitler han også.

Der er ikke en menneskerett å ikke bli krenka av hva andre sier eller gjør - heller tvert i mot.
Det er heller ikke normalt eller OK på noen måte å gå til angrep på andre fordi man er uenig i hva de sier eller mener.

Det å holde en innvandrergjeng til en lavere standard enn 'vanlige' folk blir egentlig ganske kvalmt, men er i linje med venstresidens tendens til å se på innvandrere som kjæledyr uten egne stemmer som derfor trenger at noen (hvite, norske, venstreorienterte) kan snakke på deres vegner - gjerne i form av blåløgner om at det var helt vanlig norsk ungdom og lignende tull.
Tenker man steget lengre, så er muligens det å vise at man er uenig ved å kaste stein og angripe en stor del av grunnen til at deres egne land er slagmarker med varierende grad av gjenoppbygging. Får man da en ny sjangse i et nytt land bør man kunne forvente at denne sjangsen forvaltes godt.

Jeg hadde nesten forventa at gåseleverkommunistene her inne kunne indentifisere seg med SIAN og det som skjedde - begge gruppene forfekter jo virkelighetsfravendt pjatt og  er i det store og det hele en ganske usexy fringegruppe med grandiose selvbilder.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (2 minutter siden):

Vennligst ikke mas om dokumentasjon i tre eksemplarer hver gang noen sier deg imot. Det premissene for en god diskusjon å ispe med yttring.

Selvsagt kan jeg det når personen kommer med helt ville konspirasjonsteorier uten rot i virkeligheten og nekter å innse det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kronikk av SIAN-lederen fra iforgårs. Hans kronikk fremstår rasjonell og tolerant. 

Quote

Islamkritikk handler ikke om etnisitet og farge. Islam er både politikk og religion, og vi har innsigelser mot tilstedeværelsen av et konkurrerende lovsystem i Norge.

Vi mener at islam er i strid med norske verdier, og at det Norge vi hadde før islam ankom landet, ikke kan bestå dersom vi tillater islams politiske doktriner innflytelse her.
Demokrati er problemløsningsmetodikken i Vesten. I motsetning til mindre hyggelige metoder som innebærer at den mest voldelige har definisjonsrett over hva som er godt og ondt.

 

Når Sian praktiserer demokrati, er det ikke noe som er bedre enn at en meningsmotstander formulerer en konkret anførsel som vi kan argumentere om.

Vi ønsker enhver debatt velkommen, uansett hvor motdebattanten befinner seg i det politiske landskap. Beskyld meg gjerne for løgn, men vær konkret, slik at vi kan oppklare hva som er sant.

Ordskiftet blir tidvis forsøkt hemmet ved å henvise til at noen blir krenket. Krenkethet er en destruktiv idé som går ut på at jeg må tie dersom du ikke liker det du hører. Sharia har bestemmelser mot krenking av mennesker, koran og profet.



 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (18 minutter siden):

Kronikk av SIAN-lederen fra iforgårs. Hans kronikk fremstår rasjonell og tolerant. 



 

Ikke fullt så rasjonelt og tolerant utsagn i et flygeblad  kronikkforfatteren delte ut:

Gode muslimer er notoriske seksualpredatorer, som følge av Muhammeds lysende eksempel» og «Gode muslimer voldtar i et epidemisk omfang i hele Vesten

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...