Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg vet at de på venstresiden har prøvd hardt å redefinere ordet slik at alt er rasisme, men nå er det slik at kultur-begrepet inkluderer for eksempel etikk (hvorfor er det greit å drepe folk for homofili og apostasi i steder i MENA men ikke i vesten? svar: kultur).

Det er et faktum at visse kulturer er bedre enn andre, ingenting galt i å anerkjenne det

Du mener at ordet rasisme er utsatt for en konspirasjon for å fremme en agenda

Ok ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Det er rimelig velkjent at "rasisme-kortet" har blitt en hersketeknikk.

Spar meg. Nok en avsporing. Det handlet om definisjonen og om man kan definere SIAN som rasister. 

Så linkes det til at ja, det kan faktisk det. 

Så sier du at venstresiden har endret definisjonen. Noe som er en 100% latterlig og fantasifull påstand. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Eh, nei. Han invaderte hele Europa og drepte 6 millioner jøder. 
Det er handling, massemord, ikke bruk av ytringsfriheten. 

Totalt irrelevant scenario, men du kan spekulere i det til kuene går hjem for min del. 

Han brukte  dog ytringsfriheten sin til å spre propaganda og konstruere en fiende ut av jødene. 

 

Ikke vanskelig å forestille seg hva SIAN ville gjort med Norges muslimer hvis SIAN fikk all makt. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det ser ut til å være en god del forvirring om hva SIANs politiske meninger er, poster jeg dem her. 
Hentet fra nettsiden deres. 

Quote

SIAN vil motarbeide, stoppe og reversere islamiseringen av Norge.

Formålet søkes oppnådd ved å spre informasjon om hva islam står for og hvilke konsekvenser islamiseringen vil få. SIAN ønsker også å samarbeide med demokratiske krefter i andre land som har samme formål for øye.

Islam er en trussel mot vår fred og frihet.

Ikke bare i Norge, men over hele verden følger ufred med islam. Siden 11. september 2001 har muslimske terrorister utført mer enn 20 000 dødbringende angrep verden over. Mer enn en religion er islam en politisk ideologi i religiøs forkledning.

SIAN er en partiuavhengig organisasjon.

SIAN er ikke tilknyttet noe politisk parti, og medlemmene tilhører hele partispektrumet fra SV til Frp. SIAN er fullfinansiert gjennom medlemskontingentene og donasjoner fra privatpersoner.

Islam er ingen rase.

SIAN tar avstand fra rasisme og alt annet politisk tankegods som strider mot demokratiske og humanistiske idealer. SIAN er heller ikke mot muslimer som mennesker, men derimot islam som religiøs-politisk ideologi. Muslimer er islams første ofre.

SIAN er altså imot religionen/styresettet islam og er ikke imot muslimer som personer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Spar meg. Nok en avsporing. Det handlet om definisjonen og om man kan definere SIAN som rasister. 

Så linkes det til at ja, det kan faktisk det. 

Så sier du at venstresiden har endret definisjonen. Noe som er en 100% latterlig og fantasifull påstand. 

Det står svart på hvitt i artikkelen at "I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser»", som da betyr at rasisme ikke alltid har blitt brukt om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (32 minutter siden):

Hvor er rasismen? Helt ærlig så har jeg ikke hørt noe, vet kun at de ikke liker islam og ikke vil ha det i landet (påminnelse om at islam ikke er en rase).

Er det Islam dei vil kaste ut av landet? Eller mennesker basert på religiøsitet?

(Påminnelse om at det å diskriminere på bakgrunn av religion, etnisitet eller opprinnelse, er også rasisme)

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Det står svart på hvitt i artikkelen at "I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser»", som da betyr at rasisme ikke alltid har blitt brukt om dette.

Ja, verden går fremover? Evolusjon foregår også innen språk?  Betyr det at det er en konspirasjon fra venstresiden, slik du påstår. Neppe. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Siden det ser ut til å være en god del forvirring om hva SIANs politiske meninger er, poster jeg dem her. 
Hentet fra nettsiden deres. 

SIAN er altså imot religionen/styresettet islam og er ikke imot muslimer som personer. 

"skyt dem" "med gummikuler" "deporter dem" 

Kan man deportere en religion? ?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

 

1 minute ago, Psykake said:

Ja, verden går fremover? Evolusjon foregår også innen språk?  Betyr det at det er en konspirasjon fra venstresiden, slik du påstår. Neppe. 

Griper virkelig om stråene nå ja. Rett fra at definisjonen ikke har blitt endret til såklart den har blitt endret. Og igjen med stråmannen om at jeg har snakker om en konspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (3 minutter siden):

 

Griper virkelig om stråene nå ja. Rett fra at definisjonen ikke har blitt endret til såklart den har blitt endret. Og igjen med stråmannen om at jeg har snakker om en konspirasjon.

Jeg mener at SIAN kan defineres som rasistiske.

Det er du som skriver at venstresiden har kjempet for å endre definjonen av et ord. Hvis du ikke kan dokumentere denne påstanden er det en vill konspirasjonsteori. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (7 minutter siden):

SIAN er altså imot religionen/styresettet islam

det er ikke islamsk styresett her i landet og kommer aldri til å bli det.

"islam-kritikk" er bare en tilsnikelse de skjuler seg bak, for å kunne tømme seg for sitt patologiske hat mot muslimer generelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Jeg mener at SIAN kan defineres som rasistiske.

Det er du som skriver at venstresiden har kjempet for å endre definjonen av et ord. Hvis du ikke kan dokumentere denne påstanden er det en vill konspirasjonsteori. 

Hvis det ikke er venstresiden som har begynt å bruke ordet om flere typer diskriminering, hvem er det da? Høyresiden?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (4 minutter siden):

Hvis det ikke er venstresiden som har begynt å bruke ordet om flere typer diskriminering, hvem er det da? Høyresiden?

Det vet vel ikke jeg. Jeg ber deg dokumentere det du påstår. I stedet ber du meg dokumentere det for deg.  

"hvis ikke det er x må det være y, bare fordi jeg ser på verden så sort/hvit at jeg utelukker alle andre muligheter"

Skal ikke være lett?

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...