Thorny Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Quote Eg er ikkje rasisten her som prøver sparke 1.9 milliarder mennesker inn i ein boks ass. Nå bare kverrulerer du, Drunkenvalley. Det er ikke bare å dra rasismekortet så er en meningsmotstander slått sjakk matt. Særlig når det åpenbart ikke var ment slik. Hvordan du tolker utsagnet mitt har mer å gjøre med deg virker det som. Men la oss heller ikke gjøre dette til en persondebatt. Du burde kunne være tilfreds med at jeg sier at jeg ikke mente det slik. Om du velger å tro meg eller ei får være din sak. 2 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 7 minutes ago, Gunfreak said: Det er ingen islamister I politiske verv i Norge, derimot flørter FRP med SIAN og andre av samme type. Listhaug er en av de mektigste menneskene Norge og hun er helt på bølge lengde med SIAN. Islamister er en utenifra fare og nye lettere å ha kontroll på, Fascisme kan ligge å ulme i det skjulte, høyre ekstremisme er en voksende fare. Nå er det cirka 4% muslimer i Norge, og noe sånt som 87% etniske nordmenn da. Så at én gruppe er bedre representert enn den andre burde ikke være overraskende. SIAN er dessuten på papiret helt lovlydig. Det er ikke islamister. Tror dette spørs på øynene som ser, gitt, men jeg ser autoritærisme og villighet til vold på venstresiden nå vokse raskere enn på høyre. La oss heller ikke glemme at venstresiden i 50 år i Norge planla væpnet revolusjon ved å kjøre det som i effekt var en 22 juli aksjon over hele landet med tusenvis av likvideringer av meningsmotstandere, politi og militære. Dette under begrepet "væpna rævolusjon". Endret 6. oktober 2020 av Thorny 1 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Thorny skrev (42 minutter siden): Ekstremister trenger hverandre for å overleve. Det er derfor venstresiden også kjører på med "knus nazismen" 75 år etterpå selv om det er 20 nazister i Norge og de sitter i et hus på sørlandet og spiller brettspill og deler jødevitser, og folk ifra deres eget miljø selv har blitt en større potensiell trussel. Nei, folk fra venstresiden er ikke blitt en større trussel enn folk fra høyresiden. Dette er motbevist i tråden allerede. 4 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Thorny skrev (5 minutter siden): SIAN er dessuten på papiret helt lovlydig Nei, SIAN er via sin leder dømt for hatefulle ytringer på flyveblader. Så på ingen måte «helt lovlydig». 3 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Thorny skrev (7 minutter siden): La oss heller ikke glemme at venstresiden i 50 år i Norge planla væpnet revolusjon ved å kjøre det som i effekt var en 22 juli aksjon over hele landet med tusenvis av likvideringer av meningsmotstandere, politi og militære. Venstresiden?! 5 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 9 minutes ago, RaptorStrike said: Nei, folk fra venstresiden er ikke blitt en større trussel enn folk fra høyresiden. Dette er motbevist i tråden allerede. Det var snakk om en "økende" trussel, altså relativ. At høyresiden er farligere er bare statistisk sant i Norge og USA. Da først og fremst fordi ingen fører noen grundig statistikk over venstreekstrem motivasjon i USA. I et vanlig år hos Europol (med unntak av noen få år som f.eks 2011) så står høyreekstreme i Europa for forsvinnende få drap. Faktisk 0%. Mens jihadister står for 93-99% og separatister og venstreekstreme for resten. 2 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 10 minutes ago, RaptorStrike said: Nei, SIAN er via sin leder dømt for hatefulle ytringer på flyveblader. Så på ingen måte «helt lovlydig». Når jeg sier "på papiret" så mener jeg organisasjonen som sådann. Jeg er klar over at diverse medlemmer har begått kriminelle handlinger. Men det er også sant for alle organisasjoner. Å begå kriminelle handlinger er derimot ikke formålet med organisasjonen. 2 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 11 minutes ago, RaptorStrike said: Venstresiden?! Deler av venstresiden i Norge planla etter andre verdenskrig å ta over Norge til fordel for kommunistisk styre ja. Og mye av planen gikk ut på å bombe og drepe fremtredende personer, politikere, politi, militære og andre som var kjent for å være uenige med dem. Så venstresiden er på ingen måte ukjent for terrorplanlegging eller terror. Det er bare det at de har hatt mer å tjene på å være i politisk posisjon da sosialdemokrater og sosialister stort sett har vært ved makten i Norge. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 14 minutes ago, Thorny said: Renspikka fiksjon. Du veit at dei kjære jihadistene du sikte til er høgreekstreme per definisjon vel? Breivik har meir til felles med jihadister enn dei han drepte... Endret 6. oktober 2020 av Drunkenvalley 2 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Gunfreak skrev (1 time siden): Det er ingen islamister I politiske verv i Norge, derimot flørter FRP med SIAN og andre av samme type. Listhaug er en av de mektigste menneskene Norge og hun er helt på bølge lengde med SIAN. Islamister er en utenifra fare og nye lettere å ha kontroll på, Fascisme kan ligge å ulme i det skjulte, høyre ekstremisme er en voksende fare. Er man rasist/nazist, så har man ingen andre partier å stemme på enn FRP, som ligger "nærmest" deres holdninger, uten at jeg vil kalle FRP for fascister eller rasister. Frp er det eneste partiet som vel alltid har fremmet en streng innvandringspolitikk, uten at det gjør dem til rasister, selvom rasister velger frp. På lik linje stemmer kanskje de fleste Islamister rødt, SV eller AP, siden de er for en mildere innvandringspolitikk, jeg er ganske sikker på at det finnes mennesker i de partiene, som er åpne for å slippe islam mer inn i politikken også. Jeg kjenner ikke til at Listhaug bruker samme retorikk som sian? Ja, hun er innvandringskritisk og setter spørsmålstegn ved islam, men det må vel være lov, hun ligger heller ikke å ulmer, men sier rett ut hva hun mener. At Frp de siste årene har fått økt oppslutning, betyr ikke at andelen høyreradikale øker, men heller at innvandringspolitikken har slått litt feil pga dårlig integrering, så således naturlig at et innvandringskritisk parti høster flere stemmer. At det er enklere å holde orden på islamister stiller jeg meg sterkt kritisk til, dersom disse får tankegodset sitt inn i lukkede islamske miljøer, større innflytelse og mange ferske uintegrerte mennesker fra krigsherjede land, så er det faktisk ganske farli (sverige er ett godt eksempel) Endret 6. oktober 2020 av Baranladion 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Baranladion skrev (25 minutter siden): Er man rasist/nazist, så har man ingen andre partier å stemme på enn FRP I dag har jo statsministeren på Stortinget omtalt sin egen krets som "nazi", så noen stemmer sikkert Høyre også 😉 Listhaug om Solbergs «nazi»-uttalelse på Stortingets talerstol: – Jeg ville ikke ha brukt akkurat de ordene Endret 6. oktober 2020 av frohmage 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 frohmage skrev (1 minutt siden): I dag har jo statsministeren på Stortinget omtalt sin egen krets som "nazi", så noen stemmer sikkert Høyre også 😉 Listhaug om Solbergs «nazi»-uttalelse på Stortingets talerstol: – Jeg ville ikke ha brukt akkurat de ordene Jeg håper du er sarkastisk her, eller jeg velger å satse på det, noe annet ville blitt for dumt😅 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Baranladion skrev (1 minutt siden): Jeg håper du er sarkastisk her, eller jeg velger å satse på det, noe annet ville blitt for dumt😅 Selvfølgelig 🙂 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Baranladion skrev (1 time siden): ...På lik linje stemmer kanskje de fleste Islamister rødt, SV eller AP, siden de er for en mildere innvandringspolitikk, jeg er ganske sikker på at det finnes mennesker i de partiene, som er åpne for å slippe islam mer inn i politikken også. Gjør de det? Jeg trodde kanskje at mer konservative partier (Krf?) var mer nærliggende. -k Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Kor mange islamister fantasere folk seg at det er i Norge, kontra muslimer, kontra muslim-dominert bakgrunn? Mange her som forvirrer alle dei tre til ein og samme blokka, og det er faen til stygt å sjå på. Edit: Og sjølvsagt har me ei fjerde blokk. "Personer som ser vagt muslimske ut," for gud bedre med kor "vettuge" folk er her på forumet forsvinn dei også under samme kammen også, sjølv om dei tilhøyre heilt anna etnisitet og kultur... I USA klare jo mange å forvirre hispanic og muslim. 🤷♂️ Endret 6. oktober 2020 av Drunkenvalley 4 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 knutinh skrev (12 minutter siden): Gjør de det? Jeg trodde kanskje at mer konservative partier (Krf?) var mer nærliggende. -k Nei, jeg aner ikke, poenget mitt er at folk stemmer jo for de partiene som ligger deres hjertesaker nærmest. At enkelte her velger å si at Frp har nazistiske tendeser, eller støtter sian blir for dumt, selvom det helt sikkert er flere nazister som stemmer frp fremfor feks rødt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Thorny skrev (3 timer siden): Det var snakk om en "økende" trussel, altså relativ. At høyresiden er farligere er bare statistisk sant i Norge og USA. Da først og fremst fordi ingen fører noen grundig statistikk over venstreekstrem motivasjon i USA. I et vanlig år hos Europol (med unntak av noen få år som f.eks 2011) så står høyreekstreme i Europa for forsvinnende få drap. Faktisk 0%. Mens jihadister står for 93-99% og separatister og venstreekstreme for resten. ...nei. Anarkister er ikke venstresiden -- de er apolitiske -- selv om de ofte bruker anti-fascisme som begrunnelse for at de er motstandere av alle former for samfunnsorganisering, og også ofte protesterer mot politiet i mindre demokratiske land. Interpol sauser sammen anarkister og venstreekstreme. Men i løpet av 2017-2019 har bare høyreekstreme begått drap i Europa, en majoritet av dem enten høyreekstreme muslimer eller muslimer som representerer stater vestlige land er i krig med. Sistnevnte er noe som folk glemmer: Norge, Frankrike og Storbritannia har drevet aktiv krig hvor hvert av disse landene har drept tusener av uskyldige sivile under påskudd og unnskyldning at vi ikke kan se hvor bombene våre treffer der vi dropper bomber fra fly fremfor å faktisk bruke bakkestyrker som skåner livene til uskyldige i langt større grad. Demokratier setter livene av våre soldater noen tusen ganger høyere enn livene til arabere -- det er helt unaturlig å forvente at folk bare skal tilgi vesten dette. Høyreekstreme vestlige, derimot, har få eller ingen unnskyldninger for å begå terror / asymetrisk krigføring. Og hvis du ser på hva den venstreekstreme terroren består av, så er all aktiviteten til anarkister OG venstreekstreme terrorister isolert i tre europeiske land: Spania, Italia og Hellas. Disse har ikke drept noen de siste 3 årene, som denne rapporten dekker.https://www.europol.europa.eu/activities-services/main-reports/european-union-terrorism-situation-and-trend-report-te-sat-2020 --- Og ideen om kommunistisk revolusjon i et demokrati er ganske idiotisk, da kommunisme -- faktisk kommunisme -- er en form for demokrati, med politisker partier og svak stat hvor ingen ledere har stor makt, og alle ledere er folkevalgte i demokratiske valg for organisasjonen under seg. Revolusjon i Norge ville således vært utenkelig -- uansett hvor mye umodne folk og kommunist-cosplayere lekte med tanken. --- Og dere undervurderer kraftig hvor mange fascister som finnes i Norge. De bare mangler en sterk leder som er villig til å dominere sine motstandere, og de er heller opptatt med å være organiserte i andre grupper og har andre formål i tilværelsen enn å danne paramilitære grupper eller gi blind støtte til en stor leder. De er distraherte, om du vil. Men om en mann som Trump eller Putin kommer på banen, og velter brikkene av sjakkbrettet i debatter, kaller moren til motstanderen en hore på Twitter, og åpenbart spiller fascistenes spill, så kommer støtten krypende. ...Carl I. Hagen er litt i riktig gate -- men han er ikke fascist. Siv Jensen har holdt FrP enda lengre tilbake i demokratisk retning enn Carl gjorde -- og har gjort en god jobb med å stoppe de radikale kreftene fra å ta over partiet, eller apellere til fascister, som Carl gjorde i større grad. Det finnes noen tvilsomme karakterer som absolutt kunne apellert til fascister i partiet -- uten å nevne Listhaug eller Gjedde -- men ingen som tydelig kjører Newt Gingrich, eller Art of War, og ser på politikere i andre partier som FIENDER, med villighet til å åpenlyst lyge om selv trivielle saker og gå til falske anmeldelser og fabrikere påstander og falske beviser for å dominere motstandere. Endret 6. oktober 2020 av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (20 minutter siden): Kor mange islamister fantasere folk seg at det er i Norge, kontra muslimer, kontra muslim-dominert bakgrunn? Mange her som forvirrer alle dei tre til ein og samme blokka, og det er faen til stygt å sjå på. Edit: Og sjølvsagt har me ei fjerde blokk. "Personer som ser vagt muslimske ut," for gud bedre med kor "vettuge" folk er her på forumet forsvinn dei også under samme kammen også, sjølv om dei tilhøyre heilt anna etnisitet og kultur... I USA klare jo mange å forvirre hispanic og muslim. 🤷♂️ PST har vel regnet med at 100 stk har valgt å reise ned til IS for å krige, og så har man vel noen rekrutterer og et apparat rundt de her til lands. 40 av de har vel reist hjem igjen, så er det vel alltids ett apparat rundt de her også, samt sikkert noen støttespillere. Kanskje rundt 100 er ett tall man kan gå utifra. Når det gjelder antall nynazister, sian medlemmer og den bermen der, så vet jeg ikke hvor mange det kan være? <Jeg tipper sidene er ganske like store, og dermed en omtrentlig lik trussel hva angår hvilke miljøer man skal knuse, slik gunfreak sa det tidligere i tråden. En ganske liten andel muslimer er ekstremister, en ganske liten andel nordmenn er fascister/nazister/sian medlemmer. begge sider er like farlige, begge deler må man leve med at faktisk finnes, og kanskje man skal ha slagord som feks ingen rasister, nazister eller islamister i våre gater. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Forsåvidt avhenge det litt etter emnet å gå på, så eg kan forstå kvifor anarkister blir kastet inn i lag med kommunister, osv. Konservative leite etter måter å bevare skiljer og hierarki. Progressive ser etter å redusere klasseskilje og hierarki. Anarki leite etter ein verden uten hierarki i det heila tatt. Av dei to ekstremene er det noko openbart at anarki er ein ekstrem form av progressive tanker. Med det sagt er det vanskelig å virkelig plassere ein del grupper så lett i lag med eine eller andre. "Tankies" er jo i bunn og grunn fasister med eit elskovs-forhold til estetikken av USSRs kommunisme. Men ja, eg ville vore forsiktig med å utrope at anarkister er allierte med venstre. Norges venstre er jo også ganske tamt - det er i hovudsak snakk om sosialdemokratisk høgre og venstre me ser politisk, ikkje hyperkapitalistisk på eine sida vs voldelig revolusjon inn i kommunisme på andre. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 minute ago, Baranladion said: PST har vel regnet med at 100 stk har valgt å reise ned til IS for å krige, og så har man vel noen rekrutterer og et apparat rundt de her til lands. 40 av de har vel reist hjem igjen, så er det vel alltids ett apparat rundt de her også, samt sikkert noen støttespillere. Kanskje rundt 100 er ett tall man kan gå utifra. Når det gjelder antall nynazister, sian medlemmer og den bermen der, så vet jeg ikke hvor mange det kan være? <Jeg tipper sidene er ganske like store, og dermed en omtrentlig lik trussel hva angår hvilke miljøer man skal knuse, slik gunfreak sa det tidligere i tråden. En ganske liten andel muslimer er ekstremister, en ganske liten andel nordmenn er fascister/nazister/sian medlemmer. begge sider er like farlige, begge deler må man leve med at faktisk finnes, og kanskje man skal ha slagord som feks ingen rasister, nazister eller islamister i våre gater. "Begge sider"? Dei er alle på same sida. 🤣 Grunnen til at dei er fiender er av meir primitive orsaker, men politisk er dei i grunn kloner av kvarandre. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg