Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.

Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Ja, her i Haugesund hadde dei vel også herset med ein barnegrav...

https://www.dagbladet.no/nyheter/rystet-av-haerverk-pa-barnegrav/72626769

Fy faen!

Hva er det som feiler folk, og får de til å gå løs på gravstøtter til barn? 

Jeg kan ikke tenke meg noe mer sårende og uverdig, enn sjending av egne barns gravplass. Man må jo være helt blottet for empati og skrupler, for å kunne gjennomføre noe slikt?

Eller er det frykt-drevet? Dersom man blir utsatt for kraftig nok hjernevask er det kanskje mulig å dyrke frem et så sterkt hat? Ikke vet jeg ... Men uansett er det ikke greit å bli tatt livet av, av den grunn. Selvfølgelig!

---

Så vidt jeg har fått med meg, er det dog ikke gitt at drapet skyldes hans muslim-hat eller politiske standpunkt. 

Endelig konklusjon er det med andre ord umulig å trekke nå. Vi vet for lite. Håper politiet kommer til bunns i dette, slik at de skyldige får sin straff!!

Edit: Hmm, dette var kanskje en handling fra en helt annen person? Ser at jeg rotet/tolket litt feil. Beklager.

Endret av qualbeen
Misforstod litt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (6 minutter siden):

Er interessant at alle på høgre er så redd for antifasister... 🤔

Det mest interessante er vell at "antifasister" har veldig mye til felles med facister med at de bruker vold for å oppnå sine mål. Jeg tror de fleste oppgående mennesker er motstandere av slike folk. Uansett om disse voldsmennene er  ytre høyre eller ytre venstre. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mr.Duklain said:

Det mest interessante er vell at "antifasister" har veldig mye til felles med facister med at de bruker vold for å oppnå sine mål. Jeg tror de fleste oppgående mennesker er motstandere av slike folk. Uansett om disse voldsmennene er  ytre høyre eller ytre venstre. 

Det mest interessante er helst kor mykje dykk har drukket kool-aiden på dette. Kor mange voldelige episoder kan du sikte til egentlig? For eg høyre framleis om karen med sykkel-låsen. Skulle tru dette var eit skrekkelig omfattende fenomen slik dykk prata om det, men samtidig er det alltid den eine episoden som blir gjentatt om igjen.

Dykk har blitt solgt ein skamlaus løgn om vold. Det er i bunn og grunn reinspikka fiksjon ekstrapolert av den minste tekn av vold som i det heila tatt kan knyttas til noko.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (19 minutter siden):

Kommunister, antikapitalister, antifa, for å nevne noe. 
Disse representerer  den samme faren som ekstremhøyre. 

Hvordan har de vist seg frem med hatefulle ytringer på offentlig sted og/eller vold?

Kan du dokumentere at de representerer den samme faren som ekstrem høyre?

«Det vurderes fortsatt som mulig at høyreekstreme vil forsøke å gjennomføre terrorhandlinger i Norge de neste 18 månedene.[...]

Når det gjelder ekstrem islamisme, vurderer vi bevisste forsøk på å krenke religionen islam som den viktigste faktoren i trusselbildet mot Norge i tiden fremover. Det er sannsynlig at slike krenkelser vil medføre radikalisering til ekstrem islamisme. [...]

Det vurderes fortsatt som svært lite sannsynlig at venstreekstreme vil forsøke å gjennomføre terror.»

PST sine egne vurderinger.

Det er mulig at du enten bor i USA eller er sterkt påvirket av media fra USA @debattklovn, men «ekstremvenstre» finnes ikke i noen relevant grad i Norge.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og i USA så har "ekstremvenstre" ikke begått noen drap på motstandere eller begått terroraksjoner hvor mennesker ble drept de siste 25 årene...
samtidig som at ytterste høyre ikke engang får skylden for alle terroraksjonene de har begått, og ligger i hundretallet døde.
Om vi ignorerer høyreekstreme muslimer.

---

Ironisk nok er ideen om at Antifa er en trussel mot demokratiet faktisk et talking-point plantet av russisk misinformasjon, så gratulerer med å falle for propaganda fra mennesker som er i informasjonskrig med vesten.

---

I følge deler av Mueller sin rapport, som Bill Barr sensurerte i det lengste -- helt til journalister tvang deler av rapporten frigitt gjennom Freedom of Information Act, og fikk medhold -- så er mye av problemene som skyldes på ytterste venstre faktisk betalte kampanjer som Russland utførte med hjelp av betalte aktivister...

Og praktisk talt alle ideene ytterste høyre ruger på er som snytt ut av nesen av russisk propaganda.

...twitter-tråden består av frigitte sitater sensurert i Mueller rapporten, og viser etter hvert at Russland betalte aktivister for å delta i rallies og skape falske nettsteder og spamme twitter med falske meldinger, som i effekt egentlig bare påvirket konservative velgere i USA til å bli radikaliserte -- mens venstresiden ble mer oppgitt og usikre, enn radikaliserte.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Virkelig ekstrem venstre-orientert politisk syn er selvfølgelig også farlig. Går man langt, og lenger enn langt, utover på den politiske skala, havner man tilslutt på et farlig tankesett. Det finnes sikkert argumenter for at vold og drap er korrekt?

Men .. jeg er ikke redd for dette tankegodset. Det finnes ikke en eneste person i Norge som har et såpass sykt politisk syn. Ikke en gang i de kommunistiske fløyene våre, finner man noen som er villig til å dra det så langt. 

Så selv om ytterliggående venstrevridd politikk er teoretisk farlig og ødeleggende for samfunnet, så ender det kun der: som en teori. Det er nemlig ingen som har blitt hjernevasket nok til å havne så langt ut på den venstre kant.

Ingen trenger derfor å frykte dette. De finnes ikke. De mest venstrevridde personen vi har i dette landet, befinner seg milevis unna! (Heldigvis)

På høyresiden er det verre. Vi har allerede opplevd grusom terror fra ytterliggående høyre. Her finnes det folk og et nettverk som hjelper til med å hjernevaske hverandre. Det er farlig! Derfor er det p.t. den ytterste høyre fløy vi bør frykte. Her kan det smelle igjen. Med all den grusomhet det bærer med seg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Red Frostraven said:

Og i USA så har "ekstremvenstre" ikke begått noen drap på motstandere eller begått terroraksjoner hvor mennesker ble drept de siste 25 årene...

OH REALLY?

7 minutes ago, Red Frostraven said:

samtidig som at ytterste høyre ikke engang får skylden for alle terroraksjonene de har begått, og ligger i hundretallet døde.
Om vi ignorerer høyreekstreme muslimer.

Nevn 1.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Mr.Duklain said:

Nei det er ikke interessant. Det er ikke en gang sant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (8 minutter siden):

OH REALLY?

Nevn 1.

...så.
To personer tilknyttet en terrororganisasjon går mot deg bærende på kniv, et gevær av ukjent slag, og slagvåpen, og sprayer deg i ansiktet med bjørnespray.
Hva gjør du?

Tenk deg om noen gjorde dette med en politimann.
Hva ville resultatet blitt..?

Og Stephen Paddock.
https://theintercept.com/2020/09/22/stephen-paddock-las-vegas-shooting-far-right/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

...så.
To personer tilknyttet en terrororganisasjon går mot deg bærende på kniv, slagvåpen, og sprayer deg i ansiktet med bjørnespray.
Hva gjør du?

Det var ikke det som hendte, men det spiller ingen rolle, argumentet ditt var at ekstremvenstre ikke hadde drept noen de siste 25 årene. Det tok 2 sekunder å finne et nylig eksempel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (14 minutter siden):

Det var ikke det som hendte, men det spiller ingen rolle, argumentet ditt var at ekstremvenstre ikke hadde drept noen de siste 25 årene. Det tok 2 sekunder å finne et nylig eksempel.

Selvforsvar er ikke drap.

Men du kan gjerne finne et nytt eksempel, som ikke er så ekstremt nylig og tvilsomt dekket.
Og husk at folk er uskyldig frem til de er dømt -- og det å bli dømt til døden av politi som leker jury, dommer og bøddel teller ikke.

---

435 drap siden 2010 utført av ekstremister -- mot i verste fall ett drap i 2020 hvor en antifascist med pistol skjøt et kniv/slagvåpen bevæpnet medlem av en terrororganisasjon, etter å ha blitt sprayet av "bear mace" i ansiktet.

https://www.adl.org/murder-and-extremism-2019

Oversikten her regner feilaktig Black Power aktivister som venstreekstreme, da amerikanere suger på forståelsen av høyre-venstre aksen, og plasserer alt som ikke er islam eller ytterste høyre på ytterste venstre.
Black Power er ytterste høyre, akkurat som konservativ islam -- bare hvor hvit nasjonalisme er byttet ut med svart nasjonalisme eller muslimsk nasjonalisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Du drar frem begreper som jeg ikke har brukt, og ber deretter meg forklare dem?
Du klarer bedre enn dette. 

Jeg trodde du forklarte begrepene i Tweeten fra Amundsen. Er det ikke disse begrepene som diskuteres? Du tok jo på deg oppgaven å forklare "ekstremvenstre".

edit: Jeg forventet ikke at du greide å svare, men siden dette er et åpent forum kan jo alle andre også komme med forslag.

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...