debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 1. Helt uakseptabelt at SIAN blir angrepet for sine meninger. Disse voldsmennene bør få avskrekkende fengselsstraff, og de som kastet egg på politibiler og angrep politiet bør få tilsvarende. 2. Politiet gjorde en tvilsom jobb iogmed at Thorsen ble slått til blods. Thorsen bør få bruke våpen for selvbeskyttelse, da ekstremistiske samfunnselementer vil gjøre ham vondt, selv med politiet tilstede. 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 1 hour ago, Psykake said: Jeg definerer det som provokasjon. Noe som er lov å gjøre og man skal ikke bli møtt med vold. Men jeg definerer det ikke som religionskritikk. Såvidt meg bekjent brente ikke SIAN Koranen under denne demonstasjonen. At versjonen av profeten som presenteres av islamske tekster er falsk er 100% garantert og et helt legitimt og rasjonelt standpunkt. Han er påstått å ha utført utallige mirakler som vi vet ikke er mulig i dag, som her. Quote On several occasions he provided food and water supernaturally. Er det provokasjon å si at julenissen er falsk og ikke har en magisk slede og magiske reinsdyr? Vil ikke jeg si iallefall. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 debattklovn skrev (6 minutter siden): Såvidt meg bekjent brente ikke SIAN Koranen under denne demonstasjonen. At versjonen av profeten som presenteres av islamske tekster er falsk er 100% garantert og et helt legitimt og rasjonelt standpunkt. Han er påstått å ha utført utallige mirakler som vi vet ikke er mulig i dag, som her. Er det provokasjon å si at julenissen er falsk og ikke har en magisk slede og magiske reinsdyr? Vil ikke jeg si iallefall. De har gjort det tidligere og kalt det religionskritikk. Hvis du mener dette er religionskritikk, bryr jeg meg ikke. Jeg mener det er en provokasjon. 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 frohmage skrev (16 timer siden): Veit ikke om jeg er enig i det. Jeg tror motstanden de møter gjør at flere kanskje tenker seg om to ganger før de blir med i slike grupper, enten de kaller seg SIAN, Den nordiske motstandsbevegelsen, eller noe annet. Jeg ønsker iallefall ikke horder av slike tapere marsjerende i handlegatene våre hver eneste lørdag formiddag. ikke enig. jeg holder fortsatt en knapp på å overse de. (det er en gangbar taktikk mot alle typer oppmerksomhets-søkende plageånder) selve konseptet deres er oppmerksomhet og provokasjon, så uten motdemonstranter tilstede (og dermed media) er det nok ikke like morsomt lengre. jeg frykter forøvrig ikke "horder" av SIAN eller lignende. Visse "off. etater" følger godt med på personer og hva de driver med. For oss andre er det i grunn bare å lene seg tilbake og vente på at en av de blir en ny Brevik etc. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Elefantmesteren skrev (3 timer siden): Jeg sa ikke det. Jeg sa at å være politisk engasjert tenåring er synonymt med å være ganske langt ute på den siden. Er det politikk å være imot rasistiske grupperinger som SIAN? 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 SIAN har fått 200 nye medlemmer etter demonstrasjonen. https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/70XB43/sian-fikk-200-flere-medlemmer-etter-blodig-demonstrasjon-i-bergen Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) debattklovn skrev (3 minutter siden): SIAN har fått 200 nye medlemmer etter demonstrasjonen. https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/70XB43/sian-fikk-200-flere-medlemmer-etter-blodig-demonstrasjon-i-bergen Veldig trist. En negativ konsekvens av idioter som lar seg provosere og tyr til vold. En påminnelse om at å ty til vold ikke løser noe. Det bidrar kun til økt skille og mer konflikt. Endret 24. august 2020 av Psykake 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 24 minutes ago, Pallehysa said: Er det politikk å være imot rasistiske grupperinger som SIAN? Hvor er rasismen? Helt ærlig så har jeg ikke hørt noe, vet kun at de ikke liker islam og ikke vil ha det i landet (påminnelse om at islam ikke er en rase). 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 3 minutes ago, Elefantmesteren said: Hvor er rasismen? Helt ærlig så har jeg ikke hørt noe, vet kun at de ikke liker islam og ikke vil ha det i landet (påminnelse om at islam ikke er en rase). https://snl.no/rasisme Quote I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion. 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Nå skal alle som mener de er noe komme med ulike kronikker der de legger ut fasiten for hvem som har rett og galt i denne situasjonen. https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/VbyjpV/me-treng-eit-skikkeleg-oppgjer-med-sians-rasisme Denne kommentatoren mener det å være såkalt rasist og bruke ytringsfrihet er verre enn å ty til vold. Langt verre, faktisk. Quote Men begge sider er ikkje like ille. Sian hadde – og bør ha lov – til å demonstrere. Det er ikkje – og bør ikkje vere – lov å slå meiningsmotstandarar. Men Sians rasisme er faktisk verre enn motdemonstrantane. Langt verre. I denne kronikken påstås det at problemet er at SIAN i det hele tatt får lov til å ytre seg. Problemet er ikke at muslimer tydde til vold. Quote Alle har rett på å ytre seg, ytringsfridomen er eit verktøy som me har tilgang til for å fremje demokratisk debatt. Men Sian bruker verktøyet me alle har, ikkje for åfremje demokratiet, men for å kvele det med hat og vald. Her presterer man å påstå at de som blir utsatt for vold, bruker sine demokratiske rettigheter til å ødelegge demokratiet, med eh... vold som de ikke utøvde. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Elefantmesteren skrev (6 minutter siden): Hvor er rasismen? Helt ærlig så har jeg ikke hørt noe, vet kun at de ikke liker islam og ikke vil ha det i landet (påminnelse om at islam ikke er en rase). Latterlig forsøk på irrelevant avsporing. 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 1 minute ago, Psykake said: Latterlig forsøk på irrelevant avsporing. Latterlig mangel på et skikkelig svar. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 debattklovn skrev (1 minutt siden): Nå skal alle som mener de er noe komme med ulike kronikker der de legger ut fasiten for hvem som har rett og galt i denne situasjonen. https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/VbyjpV/me-treng-eit-skikkeleg-oppgjer-med-sians-rasisme Denne kommentatoren mener det å være såkalt rasist og bruke ytringsfrihet er verre enn å ty til vold. Langt verre, faktisk. I denne kronikken påstås det at problemet er at SIAN i det hele tatt får lov til å ytre seg. Problemet er ikke at muslimer tydde til vold. Her presterer man å påstå at de som blir utsatt for vold, bruker sine demokratiske rettigheter til å ødelegge demokratiet, med eh... vold som de ikke utøvde. Det er ganske klart. SIAN hadde rett til å oppføre seg som fremmedfiendtlige idioter. Det var galt av de som brukte vold som virkemiddel. Det er det bred konsensus om. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Elefantmesteren skrev (Akkurat nå): Latterlig mangel på et skikkelig svar. Du fikk svar. Jeg påpeker hvor latterlig forsøk på avsporing det er. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 En jusprofessor mener at SIAN-lederen kan gå til søksmål mot politiet, siden de beviselig feilet i sin plikt med å beskytte ham, selv om de var på stedet og hadde all verdens tid til å gjøre forberedelser. Quote Jussprofessor Asbjørn Strandbakken mener angrepet på Lars Thorsen reiser spørsmål om Sian-lederen kan saksøke staten fordi politiet ikke klarte å beskytte ham. Man kan jo sette et stort spørsmålstegn ved Thorsens personlige sikkerhet. Han er en hatet mann på grunn av sine politiske meninger, og politiet klarer ikke engang å beskytte ham når de er tilstede, mannssterke. Hva med hans personlige sikkerhet når politiet ikke er der? Og: Sylvi Listhaug fordømmer det ulovlige, voldelige angrepet som sendte Thorsen blødende inn i en bil mot legevakten. Quote Frp-nestleder Sylvi Listhaug reagerer kraftig på angrepet på Sian-leder Lars Thorsen på en demonstrasjon i Bergen lørdag. – Totalt uakseptabelt, sier hun. Disse såkalte antirasistene er av samme ulla, enten de befinner seg i USA eller i Norge. De tolererer ikke at folk bruker sine rettigheter og ytringsfrihet, og går til ulovlige angrep på fredelige, uskyldige folk. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) debattklovn skrev (2 minutter siden): En jusprofessor mener at SIAN-lederen kan gå til søksmål mot politiet, siden de beviselig feilet i sin plikt med å beskytte ham, selv om de var på stedet og hadde all verdens tid til å gjøre forberedelser. Man kan jo sette et stort spørsmålstegn ved Thorsens personlige sikkerhet. Han er en hatet mann på grunn av sine politiske meninger, og politiet klarer ikke engang å beskytte ham når de er tilstede, mannssterke. Hva med hans personlige sikkerhet når politiet ikke er der? Og: Sylvi Listhaug fordømmer det ulovlige, voldelige angrepet som sendte Thorsen blødende inn i en bil mot legevakten. Disse såkalte antirasistene er av samme ulla, enten de befinner seg i USA eller i Norge. De tolererer ikke at folk bruker sine rettigheter og ytringsfrihet, og går til ulovlige angrep på fredelige, uskyldige folk. Nå generaliserer du ekstremt mange mennesker. Jeg er antirasist. Jeg aksepterer at SIAN har lov til å offentlig ytre sine idiotiske meninger uten at de skal bli møtt med vold. Endret 24. august 2020 av Psykake 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 3 minutes ago, Psykake said: Det var galt av de som brukte vold som virkemiddel. Det er det bred konsensus om. Det virker ikke helt slik. Det er mange stemmer som ikke akkurat fordømmer volden. Se for eksempel kronikken jeg lenket til der forfatteren hevder det er langt verre å, etter dine ord, være en fremmedfiendtlig idiot enn å bruke vold mot uskyldige folk. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 2 minutes ago, Psykake said: Nå generaliserer du ekstremt mange mennesker. Jeg er antirasist. Jeg aksepterer at SIAN har lov til å offentlig ytre sine idiotiske meninger uten at de skal bli møtt med vold. Vel, da vil jeg påstå at du er en av veldig få. Disse som demonstrerte og som angrep erklærte seg spesifikt som antirasister. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 debattklovn skrev (Akkurat nå): Det virker ikke helt slik. Det er mange stemmer som ikke akkurat fordømmer volden. Se for eksempel kronikken jeg lenket til der forfatteren hevder det er langt verre å, etter dine ord, være en fremmedfiendtlig idiot enn å bruke vold mot uskyldige folk. Det er en person. Du kan ikke bruke en kronikk som grunnlag for å påstå at flertallet mener det er greit/mindre ille å bruke vold. 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 6 minutes ago, ism_InnleggNO said: https://snl.no/rasisme Ja, jeg vet at de på venstresiden har prøvd hardt å redefinere ordet slik at alt er rasisme, men nå er det slik at kultur-begrepet inkluderer for eksempel etikk (hvorfor er det greit å drepe folk for homofili og apostasi i steder i MENA men ikke i vesten? svar: kultur). Det er et faktum at visse kulturer er bedre enn andre, ingenting galt i å anerkjenne det. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg