DukeRichelieu Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Jenny (20) opplevde kaoset på nært hold: – Det var sterke inntrykk. Hva tenker dere? Er det greit å ty til vold når andre ytrer meninger du ikke liker eller om du føler deg krenket? Mye vold blant disse fredselskende liberalerene på venstresiden, men ser ut til at de verste her var muslimer. Er forøvrig ingen tilhenger av SIAN. Jeg er dog kritisk til islam, men mener ikke at dette er måten å gjøre det på. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 23. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2020 Jeg er svært kritisk til SIAN, men vold skal aldri være svaret. Ikke på dette, og ikke på noe. Trist 17 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Løsningen er at SIAN får stå å holde sitt arangement uten at motstanderene møter opp der, også får motstanderene mulighet til å holde sitt eget arangement en annen plass om de vil uten at SIAN møter opp der. Dermed slipper en buing, vold, tåregass osv. Endret 23. august 2020 av Svein M 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg MrL Skrevet 23. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2020 Selvfølgelig er det ikke greit å bruke vold, jeg forstår ikke at det stilles spørsmål ved det engang. I artikkelen leser man "Hun vil ikke klandre de som angrep SIAN-lederen, men sier at hun mener det er feil måte å protestere på". Dette virker å være gjennomgående for mange, "Jeg støtter egentlig ikke vold, men jeg synes egentlig det er greit i dette tilfelle". Jeg støtter ikke SIAN, men forsvarer deres rett til å ytre seg. Til tross for SIANs budskap er jeg langt mer forskrekket over folk som indirekte mener det er greit å bruke vold. 10 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 DukeRichelieu skrev (23 minutter siden): Hva tenker dere? Jeg kan bare konstatere at; Karma is a bitch! 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeRichelieu Skrevet 23. august 2020 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2020 Svein M skrev (2 minutter siden): Løsningen er at SIAN får stå å holde sitt arangement uten at motstanderene møter opp der, også får motstanderene mulighet til å holde sitt eget arangement en annen plass om de vil uten at SIAN møter opp der. Dermed slipper en buing, slåsting osv. Seriøst? Otto Jespersen brant Bibelen i 2006 uten å bli slått ned eller måtte flytte på hemmelig adresse (slik blant annet Hege Storhaug gjør). Et stort paradoks jeg ser i dag er at venstresiden i stor grad ønsker kritikk av og reform av kristendommen velkommen og ønsker helst å fjerne det vi har hatt og har igjen av kristendom i samfunnet, mens islam skal vernes om. Kritiserer du islam er du rasist og innvandringsfiendtlig. Kritiserer du kristendommen protesterer ingen. 11 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Null sympati for SIAN. De har sin fulle rett til å drite seg ut offentlig med de 4 medlemmer sine uten å måtte bli angrepet i tillegg. 4 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 DukeRichelieu skrev (Akkurat nå): Kritiserer du islam er du rasist og innvandringsfiendtlig. Nei. Det stemmer ikke. Siden det åpenbart stemmer i din verden. Definerer du det å brenne en koran og gaule at profeten er falsk som kritikk av islam? Interessant. 3 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Kritikk av religion er bra og høyst nødvendig, vold som motsvar er aldri akseptabelt. Vil si man er ganske intolerant og ekstremist om man ønsker å fysisk skade en verbal motstander i en slik setting. 8 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Derfor er det viktig at om der er motdemostranter så må disse holde sitt arangement langt vekke slik at disse gruppene ikke møtes slik at det kan bli sammenstøt og vold. Er du motstander så holder du deg vekke fra arangementet enkelt og greit. Endret 23. august 2020 av Svein M Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 23. august 2020 Forfatter Del Skrevet 23. august 2020 Kadra Yusuf måtte leve på hemmelig adresse i flere år etter å ha utfordret islam og somalisk kultur - noe som endte med at hun ble slått ned på åpen gate av en sint mobb. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/fem-tiltalt-for-kadra-overfall/1519945.html 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjarte_1 Skrevet 23. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2020 Innvandrerungdom generelt er begynt å bli mer voldelig og truende i samfunnet deres, både mot hverandre i gjenger og mot det etablerte, som her en lovlig demonstrasjon. Trenden er at innvandrerungdom er blitt mer voldelig og truende, det vil forverre seg med tiden, etter som de blir flere og flere, og da kan det bli et sikkerhetsspørsmål 9 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 23. august 2020 Forfatter Del Skrevet 23. august 2020 Psykake skrev (1 minutt siden): Du som sier at man blir stemplet som rasist og fremmedfiendtlig hvis man kritiserer islam. Jeg spør så om du definerer det SIAN gjør som religionskritikk. Se over. Sitat Mange som tør og ha turt å kritisere Islam i Norge uten å ha blitt skadet. Idiot ja. Du setter standarden og viser hvilket nivå du legger deg på. ? Jeg senket meg bare til ditt nivå. Hvem er de store kritikerne av islam i Norge? Når hørte du sist noen av våre folkevalgte politikere om vi ser bort fra Sylvi Listhaug kritisere islam? Se linken over med Kadra som måtte leve på hemmelig adresse i årevis. Hun turte, men norske politikere har sviktet og vender det andre kinnet til. 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 DukeRichelieu skrev (Akkurat nå): Se over. Jeg senket meg bare til ditt nivå. Hvem er de store kritikerne av islam i Norge? Når hørte du sist noen av våre folkevalgte politikere om vi ser bort fra Sylvi Listhaug kritisere islam? Se linken over med Kadra som måtte leve på hemmelig adresse i årevis. Hun turte, men norske politikere har sviktet og vender det andre kinnet til. Du skriver at man blir stemplet som rasist eller fremmedfiendtlig hvis man kritiser islam. Jeg sier det ikke stemmer. Spør så om din definisjon av religionskritikk. Du svarer med å kalle meg idiot. Det holder egentlig for meg. Det er ikke verdt å bruke tid på mennesker som ikke greier å diskutere og heller kaller folk for idiot pga manglende evne til å formulere et intelligent svar. ? 6 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Limer inn det jeg skrev i en annen tråd hvor dette ble diskutert: Jo, det er et angrep på ytringsfriheten å bruke vold på måten det ble gjort her. Og det er aldri greit uansett hvor uenig man er, ei heller er det lov. Man kan så klart si SIAN-lederen til en viss grad har seg selv å skylde for at han provoserer, det er jo målet hans, men å bli kastet egg på eller angrepet med vold er ikke selvforskyldt - det er det kun angriperne som har skyld i. SIAN har få støttespillere og frem til denne sommeren har "demonstrasjonene" deres stort sett blitt møtt med enten nært null oppmøte eller motdemonstranter som har overdøvet dem med musikk og støy. Det er en helt legitim og morsom måte å motdemonstrere på. Nå denne sommeren har det endret seg, og noen lar seg provosere nok til å reagere på ulovlig vis som vi så fra Bergen. Det fungerer bare mot sin hensikt, for det er akkurat hva SIAN er ute etter at skal skje. Oppmerksomhet i media og det de mener er "bevis" på at de har en sak. I stedet burde de heller ignoreres og latterliggjøres, hvis man ønsker at de skal bli hørt av færrest mulig. Når dette er sagt har jeg ellers null sympati for SIAN og hva de står for, og mener de er en gjeng med rasistiske skrullinger. Men man blir ikke mer eller bedre antirasist av å slå ned lederen deres, tvert imot. 4 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 11 minutes ago, Psykake said: Mange som tør og har turt å kritisere Islam i Norge uten å ha blitt skadet. Hevder du at vold mot islamkritikere er ikke noe vi skal bry oss om, så lenge det er mulig å kritisere islam uten å bli skadet? 8 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Camlon skrev (3 minutter siden): Hevder du at vold mot islamkritikere er ikke noe vi skal bry oss om, så lenge det er mulig å kritisere islam uten å bli skadet? Latterlig stråmann som ikke er verdt å svare på. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Camlon Skrevet 23. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2020 1 minute ago, Psykake said: Latterlig stråmann som ikke er verdt å svare på. Du bør lære deg forskjellen mellom en stråmann og spørsmål. Stråmenn skrives ikke med spørsmålstegn. Fordømmer du volden mot SIAN? 12 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Det handler ikke om å ha sympati for SIAN. I mine øyne er de en gjeng idioter, som tar en interessant debatt og gjør den til et sirkus. Men det å møte meninger med vold er og blir terrorisme. Det skal ikke aksepteres. Uansett hva meningene er. 5 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Camlon skrev (Akkurat nå): Du bør lære deg forskjellen mellom en stråmann og spørsmål. Stråmenn skrives ikke med spørsmålstegn. Fordømmer du volden mot SIAN? Det er ingenting i det jeg skrev som gir grobunn for at jeg hevder vi ikke skal bry oss om vold. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg