FendrlightBud Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Er det verdt å kjøpe en mobiltelefon med 5G for en ekstra tusenlapp kontra tilsvarende 4G versjon i Oslo? Ser for meg å ha telefonen i 2-3 år, men usikker på hvordan 5G-utviklingen i Norge (Oslo) blir fremover... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Det vil jo variere veldig utifra kriteriene du setter for at det skal være "verdt det" Objektivt sett, så er det neppe "verdt det" Lenke til kommentar
FendrlightBud Skrevet 23. august 2020 Forfatter Del Skrevet 23. august 2020 Jeg tenker at dersom 5G-nett blir en utbredt greie i Oslo-området ila. de neste to årene, så er det verdt jo det. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 Om du ikke vet om/hvorfor du trenger 5G så har du neppe behov for det. Per idag så er det bare nyttig om du vil se fine tall på speedtests ? 2 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Eneste fordel med 5G for privatbruk de neste 2-3 årene er bruk av 700 mhz i grisegrendte strøk for bedre dekning. Men den dekningen er nok ikke på plass før om 2-3 år.. Endret 23. august 2020 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. august 2020 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) FendrlightBud skrev (9 timer siden): Er det verdt å kjøpe en mobiltelefon med 5G for en ekstra tusenlapp kontra tilsvarende 4G versjon i Oslo? Ser for meg å ha telefonen i 2-3 år, men usikker på hvordan 5G-utviklingen i Norge (Oslo) blir fremover... Faktisk ser det ganske bra ut med 5g men er mangel på både routere og mobiler, kun toppmodeller funger. Men ja muligens du drar mere nytte av en router vs mobil siden appene neppe klarer å laste 125 MB\S. men godt mulig de laster raskere en 4g+. Største problem i oslo det er mye store byggninger og fleste sendere er plassert på tak, ergo så sant man har noe mellom senderen og mottakeren funger nok 3600 mhz frekvensen dårlig. Endret 23. august 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå