Gå til innhold

Telia VoIP


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått ip telefoni fra Telia bedrift. Jeg har fått tilsendt sip nummer, sip user og sip password. Men ip telefonen vil rett og slett ikke koble seg. Går jeg gjennom konfigurasjons assistenten og velger Norge så kommer det ikke opp Telia som leverandør. Derfor må jeg taste inn alle instillinger manuelt. Noen som kan hjelpe her? Har en Gigaset C530 IP. legger ved screenshot av UI.

voip.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 22.8.2020 den 23.28):

IP1 som telefonnummer ikke rart det ikke funger.

Men genrielt så er lurt å bruke iplevrandørens utstyr, så slipper du å bruke ekstra tid på feilsøking er som regel ferdig oppsatt.

Telia sier at jeg må bruke mitt eget utstyr. Jeg har skrevet nummer istedenfor IP1 også. Fungerer fortsatt ikke. Legger ved screenshot av det jeg muligens trenger. Markert i rødt.

Screenshot 2020-08-22 at 00.59.45.png

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje men har du fått hjelp av Telia med henblikk på disse parameterne som du mangler?

I tillegg lurer jeg litt på navnet som du benytter.  Når jeg jobbet med SIP tilkoblinger for en tid tilbake så benyttet en navn med domenet i tillegg, som f.eks. [email protected].  Basert på domenet "domene.no" vil SIP klienten benytte autodiscover-funksjonalitet for å hente ut DNS-navn nødvendige for konfigurasjon. 

Har du prøvd å benytte "sip.telia.no" i feltene for Domain, Proxy Server Address og Registration Server.  Og set "outbound proxy mode" til "Never", STUN til "none" og la felt for STUN-server være tomt.

Til info - Samme apparat hos Telenor benytter telefonnummer som brukernavn (på format +4712345678).

Kan være verdt et forsøk.

 

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar
Øystein H skrev (På 28.8.2020 den 14.30):

Dumt spørsmål kanskje men har du fått hjelp av Telia med henblikk på disse parameterne som du mangler?

I tillegg lurer jeg litt på navnet som du benytter.  Når jeg jobbet med SIP tilkoblinger for en tid tilbake så benyttet en navn med domenet i tillegg, som f.eks. [email protected].  Basert på domenet "domene.no" vil SIP klienten benytte autodiscover-funksjonalitet for å hente ut DNS-navn nødvendige for konfigurasjon. 

Har du prøvd å benytte "sip.telia.no" i feltene for Domain, Proxy Server Address og Registration Server.  Og set "outbound proxy mode" til "Never", STUN til "none" og la felt for STUN-server være tomt.

Til info - Samme apparat hos Telenor benytter telefonnummer som brukernavn (på format +4712345678).

Kan være verdt et forsøk.

 

Hei

Jeg har kontaktet Telia. Ringt dem hver dag. Og sendt epost. Men får ikke hjelp. Hver gang jeg ringer så får jeg bare beskjed om at de skal purre på support. Jeg har prøvd det du skriver. Men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...