aqdas Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Hei Jeg har fått ip telefoni fra Telia bedrift. Jeg har fått tilsendt sip nummer, sip user og sip password. Men ip telefonen vil rett og slett ikke koble seg. Går jeg gjennom konfigurasjons assistenten og velger Norge så kommer det ikke opp Telia som leverandør. Derfor må jeg taste inn alle instillinger manuelt. Noen som kan hjelpe her? Har en Gigaset C530 IP. legger ved screenshot av UI. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2020 Del Skrevet 22. august 2020 (endret) IP1 som telefonnummer ikke rart det ikke funger. Men genrielt så er lurt å bruke iplevrandørens utstyr, så slipper du å bruke ekstra tid på feilsøking er som regel ferdig oppsatt. Endret 22. august 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
aqdas Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 LMH1 skrev (På 22.8.2020 den 23.28): IP1 som telefonnummer ikke rart det ikke funger. Men genrielt så er lurt å bruke iplevrandørens utstyr, så slipper du å bruke ekstra tid på feilsøking er som regel ferdig oppsatt. Telia sier at jeg må bruke mitt eget utstyr. Jeg har skrevet nummer istedenfor IP1 også. Fungerer fortsatt ikke. Legger ved screenshot av det jeg muligens trenger. Markert i rødt. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 (endret) Dumt spørsmål kanskje men har du fått hjelp av Telia med henblikk på disse parameterne som du mangler? I tillegg lurer jeg litt på navnet som du benytter. Når jeg jobbet med SIP tilkoblinger for en tid tilbake så benyttet en navn med domenet i tillegg, som f.eks. [email protected]. Basert på domenet "domene.no" vil SIP klienten benytte autodiscover-funksjonalitet for å hente ut DNS-navn nødvendige for konfigurasjon. Har du prøvd å benytte "sip.telia.no" i feltene for Domain, Proxy Server Address og Registration Server. Og set "outbound proxy mode" til "Never", STUN til "none" og la felt for STUN-server være tomt. Til info - Samme apparat hos Telenor benytter telefonnummer som brukernavn (på format +4712345678). Kan være verdt et forsøk. Endret 28. august 2020 av Øystein H Lenke til kommentar
aqdas Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 Øystein H skrev (På 28.8.2020 den 14.30): Dumt spørsmål kanskje men har du fått hjelp av Telia med henblikk på disse parameterne som du mangler? I tillegg lurer jeg litt på navnet som du benytter. Når jeg jobbet med SIP tilkoblinger for en tid tilbake så benyttet en navn med domenet i tillegg, som f.eks. [email protected]. Basert på domenet "domene.no" vil SIP klienten benytte autodiscover-funksjonalitet for å hente ut DNS-navn nødvendige for konfigurasjon. Har du prøvd å benytte "sip.telia.no" i feltene for Domain, Proxy Server Address og Registration Server. Og set "outbound proxy mode" til "Never", STUN til "none" og la felt for STUN-server være tomt. Til info - Samme apparat hos Telenor benytter telefonnummer som brukernavn (på format +4712345678). Kan være verdt et forsøk. Hei Jeg har kontaktet Telia. Ringt dem hver dag. Og sendt epost. Men får ikke hjelp. Hver gang jeg ringer så får jeg bare beskjed om at de skal purre på support. Jeg har prøvd det du skriver. Men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå