Salvesen. Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 kremt skrev (23 minutter siden): Det er mange måter å se det på, og du ser det bare ulikt enn meg. De store linjene syns jeg ligner mye. Og dashbordet har samme form. RS versjonen er vel ikke vist ennå og den kan få friskere front f.eks , og coupe fortsatt ikke vist. Konsepter er alltid ganske overdrevet for å skape entusiasme. Absolutt en bil jeg vurderer, men samtidig er det mange minuser også. Møller som du sier kan være en av dem (selv opplevd stort sett bra fra dem, men hørt mye rart). Tviler på jeg får så mye med dem å gjøre, kjøpet eneste nesten hvis man bare skal ha den 1-2 år. Hvis jeg kjøper en ny bil forventer jeg å kunne ha den et par år uten noe som helst tull. 0, zero, nada. Det vil jeg også forvente her. Hatt flere eldre biler som har vært feilfri også, og det er ikke for mye å forlange etter min mening. Bilde jeg la ved er RS mener jeg på:) Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Simkin skrev (4 minutter siden): Skoda er i Møller systemet. Du finner forhandlere som ikke er "Møller" som selger Skodaer. Jeg har dog ikke eid Skoda før, så kan godt hende de utnytter Møller Finans f.eks. Det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) oophus3do skrev (11 minutter siden): Du finner forhandlere som ikke er "Møller" som selger Skodaer. Jeg har dog ikke eid Skoda før, så kan godt hende de utnytter Møller Finans f.eks. Det vet jeg ikke. Stemmer det. Du finner forhandlere på VW og Audi også som ikke heter Møller. Krav til verktøy, kurs, verkstedtester, ISO sertifiseringer osv er like for alle. Jeg er dog usikker på om Møller Finans er tilgjengelig hos de som ikke har Møller i navnet. Endret 2. september 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Til en som ikkje er kjent med Møller, hva er galt med "de"? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Villfaren skrev (10 minutter siden): Til en som ikkje er kjent med Møller, hva er galt med "de"? Jeg hadde en Octavia de ikke klarte å fikse og skulle ha meg til å betale alle de delene de bytta som fikset nada. Altså betale for deres feil/uvitenhet. Uten å beklage engang. Det var nok for min del og går aldri tilbake. Til min lokale møller altså, mulig det er bedre andre plasser. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Salvesen. skrev (4 minutter siden): Jeg hadde en Octavia de ikke klarte å fikse og skulle ha meg til å betale alle de delene de bytta som fikset nada. Altså betale for deres feil/uvitenhet. Uten å beklage engang. Det var nok for min del og går aldri tilbake. Til min lokale møller altså, mulig det er bedre andre plasser. Hvorfor drar du til merkeverksted når det ikke er garantisak?? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 RaptorStrike skrev (2 minutter siden): Hvorfor drar du til merkeverksted når det ikke er garantisak?? Jeg tenkte det ville løse problemet kjapt, lesson learned for å si det slik:) Men den tiden er forbi, nå kjører jeg ikke biler utenfor garantitiden. Dette var under studier. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Salvesen. skrev (45 minutter siden): Jeg tenkte det ville løse problemet kjapt, lesson learned for å si det slik:) Men den tiden er forbi, nå kjører jeg ikke biler utenfor garantitiden. Dette var under studier. Når økonomien er presset er det jo enda rarere å dra på merkeverksted fremfor et uavhengig. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Salvesen. skrev (2 timer siden): Jeg hadde en Octavia de ikke klarte å fikse og skulle ha meg til å betale alle de delene de bytta som fikset nada. Altså betale for deres feil/uvitenhet. Uten å beklage engang. Det var nok for min del og går aldri tilbake. Til min lokale møller altså, mulig det er bedre andre plasser. Skjønner. Ikkje helt heldig der nei, men akkurat dette tror eg ikkje er helt unormalt. Av og til blir det prøving, og feiling, men da under kundens godkjenning. Regner med du ikkje blei spurt her? RaptorStrike skrev (1 time siden): Når økonomien er presset er det jo enda rarere å dra på merkeverksted fremfor et uavhengig. Synst det var lurt eg? Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Villfaren skrev (8 timer siden): Synst det var lurt eg? Forklar gjerne hvordan du syntes det var lurt å ta med en bil til merkeverkstedet når det ikke gjaldt en garantisak. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 RaptorStrike skrev (10 timer siden): Når økonomien er presset er det jo enda rarere å dra på merkeverksted fremfor et uavhengig. Ikke når en forventer at de har orden på sakene og fikser problemet raskt, altså mindre timeskostnader. Slik ble det dog ikke. Ser dog ikke poenget i å dra denne diskusjonen videre. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 RaptorStrike skrev (3 minutter siden): Forklar gjerne hvordan du syntes det var lurt å ta med en bil til merkeverkstedet når det ikke gjaldt en garantisak. Se siste svaret til Salvesen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Villfaren skrev (9 timer siden): Skjønner. Ikkje helt heldig der nei, men akkurat dette tror eg ikkje er helt unormalt. Av og til blir det prøving, og feiling, men da under kundens godkjenning. Regner med du ikkje blei spurt her? Ja det stemmer, jeg ble fortalt: Det er bakre lamdba, vi har skiftet denne og nå er bilen god.(kostet x antall tusen) Feil tilbake, nå var det fremre lamdba, fikset og bilen er god(kostet x antall tusen) Det er tett partikkelfilter! Vi kan skifte dette for x antall tusen! Etter beskjeden i 3 kjørte jeg bilen bort til bavaria og byttet den i en bmw. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Salvesen. skrev (1 time siden): Ikke når en forventer at de har orden på sakene og fikser problemet raskt, altså mindre timeskostnader. Slik ble det dog ikke. Ser dog ikke poenget i å dra denne diskusjonen videre. Det er velkjent at man ikke drar på merkeverksteder med mindre det er snakk om garantisak eller at man ikke bryr seg om hva man betaler. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 RaptorStrike skrev (Akkurat nå): Det er velkjent at man ikke drar på merkeverksteder med mindre det er snakk om garantisak eller at man ikke bryr seg om hva man betaler. Altså, det var ikke betalingen som var problemet, det var inkompetansen og selvinnsikten. Du er fritt til å gå hvor du vill å bruke dine penger, jeg også. Nok om dette, back to topic. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Altså, det var ikke betalingen som var problemet, det var inkompetansen og selvinnsikten. Du er fritt til å gå hvor du vill å bruke dine penger, jeg også. Nok om dette, back to topic. Det var jo du som problematiserte betalingen. Ja, du er fritt til det. Det er bare ulogisk å kritisere merkeverkstedet for å være dyrt. Det er som å kritisere vann for å være vått. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 (endret) RaptorStrike skrev (1 time siden): Det var jo du som problematiserte betalingen. Ja, du er fritt til det. Det er bare ulogisk å kritisere merkeverkstedet for å være dyrt. Det er som å kritisere vann for å være vått. Nei, hadde du tatt deg tid til å lese hadde du lest dette: Sitat Jeg hadde en Octavia de ikke klarte å fikse og skulle ha meg til å betale alle de delene de bytta som fikset nada. Altså betale for deres feil/uvitenhet. Problemet var altså ikke prisen/at det var dyrt. Problemet var at de ønsket betaling for deres inkompetanse. Om det er vanskelig å forstå så har vi nok lite å diskutere. "Jarmo var innom" Endret 3. september 2020 av Jarmo Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Salvesen. skrev (4 timer siden): Ja det stemmer, jeg ble fortalt: Det er bakre lamdba, vi har skiftet denne og nå er bilen god.(kostet x antall tusen) Feil tilbake, nå var det fremre lamdba, fikset og bilen er god(kostet x antall tusen) Det er tett partikkelfilter! Vi kan skifte dette for x antall tusen! Etter beskjeden i 3 kjørte jeg bilen bort til bavaria og byttet den i en bmw. Hehe, sluinger Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 8 hours ago, Salvesen. said: Ja det stemmer, jeg ble fortalt: Det er bakre lamdba, vi har skiftet denne og nå er bilen god.(kostet x antall tusen) Feil tilbake, nå var det fremre lamdba, fikset og bilen er god(kostet x antall tusen) Det er tett partikkelfilter! Vi kan skifte dette for x antall tusen! Etter beskjeden i 3 kjørte jeg bilen bort til bavaria og byttet den i en bmw. Nå syns jeg du nitpicker veldig og snakker ned Skoda av en enkelt hendelse her Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 kremt skrev (5 minutter siden): Nå syns jeg du nitpicker veldig og snakker ned Skoda av en enkelt hendelse her Ikke om du hadde fulgt med i samtalen... Sitat Jeg hadde en Octavia de ikke klarte å fikse og skulle ha meg til å betale alle de delene de bytta som fikset nada. Altså betale for deres feil/uvitenhet. Uten å beklage engang. Det var nok for min del og går aldri tilbake. Til min lokale møller altså, mulig det er bedre andre plasser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå