Simen1 Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) oophus3do skrev (2 timer siden): Forslaget handler jo egentlig om å ta med PV inn i planleggingsfasen for slike boligfelt, Det tas ikke inn fordi det ikke står noe om det i TEK. Men jeg er helt enig i at det burde være med i TEK. Gjerne en rund formulering som "Der det er hensiktsmessig og ikke påfører byggeier urimelige løsninger/kostnader skal det fortrinnsvis velges møneretning og takvinkler som legger til rette for PV. FDV skal inneholde en vurdering av disse forhold". Så kan eventuelt TEK bli litt strengere i tonen ved neste TEK-oppdatering osv. Edit: Beklager avsporingen. Temaet er jo Skoda Enyaq. Bagasjevolumet blir i følge denne nettsida: Sitat The new car will be practical too, with a 585-litre boot, which is more than the Karoq SUV, and an additional 48 litres of storage space dotted around the interior across various cubbies. Endret 24. august 2020 av Simen1 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 RaptorStrike skrev (6 minutter siden): Har det kommet informasjon om bagasjerommet på Enyaq? 585 liter. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Jøss, bare 25 liter mindre enn Octavia. Spent på utformingen. Dette kan potensielt være bilen for meg om 1-2 års tid. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Octavia har 640. Hybrid 490. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Dobbelpost. Endret 24. august 2020 av kremt Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 kremt skrev (14 timer siden): Octavia har 640. Hybrid 490. Merkelig. Når man Googler "Skoda Octavia bagasjerom" kommer 610 liter opp i treffet på offisielle nettsidene, men går man inn så står det 640 liter. Uansett er ikke 585 dårlig isolert sett, men det avhenger veldig av utformingen for min del. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Det er mange årsmodeller av Octavia, så det vil være endel forskjellige størrelser. Bilmodeller kryper gjerne litt utover over tid. Enyaq vil ha et høyere bagasjerom, så vi kan nok forvente at det er endel kortere. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Minner om at temaet i tråden er Škoda Enyaq. Videre OT vil bli fjernet fortløpende. Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Ser brukbar ut den founders edition: Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Synes den ser veldig bra ut, og håper den blir like konkurransedyktig på markedet som f.eks Octavia og Superb er. Skoda har forøvrig gått langt fra konseptutgaven, men i dette tilfellet er jeg glad for det, da coupé-SUVer er noe av det mest tåpelige jeg vet om på veien. Masse bil og null lasteplass. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 kremt skrev (7 minutter siden): Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet. Absolutt friske linjer, men en coupe-SUV passer ikke akkurat Skoda sitt slagord om «simply clever». Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Pris IV50 fra 348 500,- Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Ganske bra prising det. Sånn ca som forventet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden): Ganske bra prising det. Sånn ca som forventet. Med et lite forbehold da den re-publiseres imorgen 2/9. Møller trakk denne tilbake men den var allerede lekket og spredd i sosiale media. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Veldig stor og unyttig midtkonsoll, og en skjerm som kommer til å bli slaktet. Har jo alltid vært forferdelig med så stor skjerm på ett annet merke ifølge folk. Men ellers ser det jo forsåvidt helt greit ut. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 kremt skrev (9 timer siden): Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet. Likt? Det er jo ingenting som er likt? alt med fronten er ulikt, klart det ligner men det er jo ingenting som ble som det skulle. Ikke på siden heller. Ikke overraskende for min del, men ingenting er som "lovet". For ikke å snakke om interiøret: Men sånn ellers synes jeg det ble en ganske pen bil, fortsatt 100% uaktuelt å være møller kunde for min del. så utgår. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Det er mange måter å se det på, og du ser det bare ulikt enn meg. De store linjene syns jeg ligner mye. Og dashbordet har samme form. RS versjonen er vel ikke vist ennå og den kan få friskere front f.eks , og coupe fortsatt ikke vist. Konsepter er alltid ganske overdrevet for å skape entusiasme. Absolutt en bil jeg vurderer, men samtidig er det mange minuser også. Møller som du sier kan være en av dem (selv opplevd stort sett bra fra dem, men hørt mye rart). Tviler på jeg får så mye med dem å gjøre, kjøpet eneste nesten hvis man bare skal ha den 1-2 år. Hvis jeg kjøper en ny bil forventer jeg å kunne ha den et par år uten noe som helst tull. 0, zero, nada. Det vil jeg også forvente her. Hatt flere eldre biler som har vært feilfri også, og det er ikke for mye å forlange etter min mening. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 kremt skrev (9 minutter siden): Møller som du sier kan være en av dem (selv opplevd stort sett bra fra dem, men hørt mye rart). Skoda forhandlere er vel også utenfor Møller systemet? Uansett så er Møller veldig individuelt. Jeg har byttet "saksbehandler" til jeg fant en jeg liker, og da ble ting betydelig bedre. Hjelper å ha en fyr der som er interessert i elbiler og som oppdaterer seg i dette. Han jeg hadde tidligere var en gammel grinerbitter som var lat og som ikke gadd gjøre stort. Han kunne null om elbiler. Dog han nye er entusiastisk og ringer meg med gode nyheter om de kommer sånn her og der. Da blir ting straks mye bedre. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 oophus3do skrev (8 minutter siden): Skoda forhandlere er vel også utenfor Møller systemet? Uansett så er Møller veldig individuelt. Jeg har byttet "saksbehandler" til jeg fant en jeg liker, og da ble ting betydelig bedre. Hjelper å ha en fyr der som er interessert i elbiler og som oppdaterer seg i dette. Han jeg hadde tidligere var en gammel grinerbitter som var lat og som ikke gadd gjøre stort. Han kunne null om elbiler. Dog han nye er entusiastisk og ringer meg med gode nyheter om de kommer sånn her og der. Da blir ting straks mye bedre. Skoda er i Møller systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå