Redaksjonen. Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Skodas el-SUV blir et unntak fra regelen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Spent på denne, må nok på visning i løpet av september. Noen som tør tippe priser? 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 kremt skrev (16 minutter siden): Spent på denne, må nok på visning i løpet av september. Noen som tør tippe priser? Litt lavere en Model Y tipper jeg. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 -Birger- skrev (4 timer siden): Litt lavere en Model Y tipper jeg. Kvaliteten blir nok også bedre. Vil tippe at den får bakkeklaring som takler norske veier også. Smart trekk av vw å bygge en plattform som kan brukes til mange modeller. Håper de lager en Passat versjon også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) Sitat Tilgjengelig batterikapasitet er 52, 58 og 82 kilowattimer. TU: Det stemmer ikke over ens med tabellen der det står 52, 58 og 77 tilgjengelig og 55, 62 og 82 brutto. Interessante modeller, spesielt iv80x Endret 21. august 2020 av Simen1 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Faller inn i samme kategori som alle elbiler på det norske markedet, håpløse Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 -Birger- skrev (14 timer siden): kremt skrev (14 timer siden): Spent på denne, må nok på visning i løpet av september. Noen som tør tippe priser? Litt lavere en Model Y tipper jeg. Med eller uten utstyr? Lenke til kommentar
Populært innlegg AJ830V5V Skrevet 21. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2020 Dubious skrev (7 timer siden): Faller inn i samme kategori som alle elbiler på det norske markedet, håpløse Riktig det. Alt som ikke kan trekke en 50 tonns henger med låste hjul tur retur Lindesnes- Kirkenes i 50 blå uten å stoppe egner seg kun for kaffe-lattekjøring. 15 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 1 hour ago, Hanhijnn said: Med eller uten utstyr? Om de tar en VW så blir den vel billig om man klarer seg uten ryggekamera, og mye dyrere om man vil ha slik luksus. 4 1 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Complexity skrev (1 minutt siden): Om de tar en VW så blir den vel billig om man klarer seg uten ryggekamera, og mye dyrere om man vil ha slik luksus. Skoda opererer ikke på samme måten. De er "simply clever". Lenke til kommentar
HF- Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Har vi behov for å få opplyst brutto batteristørrelse? Tenker det er mest forvirrande, og at det er netto batteristørrelse som er relevant. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) Den bør jo være betydelig billigere enn Model Y. Det er jo snakk om premium vs ikke-premium, og Enyaq er også mindre. Kanskje 400k kroner i startpris? Edit: Nei, tror kanskje noe sånt som 380-480k hadde vært optimalt. Endret 21. august 2020 av Espen Hugaas Andersen 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 HF- skrev (12 minutter siden): Har vi behov for å få opplyst brutto batteristørrelse? Tenker det er mest forvirrande, og at det er netto batteristørrelse som er relevant. Nei, det har vi ikke behov for å vite. Brutto er "tenk på et tall" siden det ikke finnes noen standard for hvordan det regnes ut. Produsenten kan velge fritt hvilke maks og minimums-spenninger de ønsker å beregne bruttoen ut i fra og disse spenningene trenger ikke å være reelle i bruk. I teorien kan de velge ekstreme brutto-spenninger som ville gitt teoretisk ekstrem degradering, hvis de ønsket et høyest mulig brutto skrytetall. Helt uten at det ville hatt noen innvirkning på praktisk bruk siden bruttoen bare er teoretisk. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Tja, det er ikke helt uinteressant. Det er nyttig informasjon om en bil oppgis med 61 kWh brutto og 60 kWh netto, eller 70 kWh brutto og 60 kWh netto. Det er en indikasjon på hvor langt produsenten har presset batteripakken. Men det er riktignok ikke stort mer enn en indikasjon, ettersom det er ikke en bestemt standard for å regne ut tallene, og nødvendig buffer vil variere med batterikjemi, kjøleløsning, maks ladeeffekt, osv. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Morsomt hvordan de som har vært svært skeptiske til Tesla nå plutselig er spent på Skoda. Men det blir nok en god bil for pengene dette, men er nok mange som er skuffet over forskjellen i fra prototypen. Om den noen gang kommer blir den nok for dyr for de fleste. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (20 minutter siden): Edit: Nei, tror kanskje noe sånt som 380-480k hadde vært optimalt. Startprisen bør nok langt under 380k, men 480k for RS-utgaven høres riktig ut. TU: Hvor ble det forresten av tabellen som sto i artikkelen i går? 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) 8 minutes ago, Simen1 said: Startprisen bør nok langt under 380k, men 480k for RS-utgaven høres riktig ut. TU: Hvor ble det forresten av tabellen som sto i artikkelen i går? Nja, ser man på e-Niro så starter den på 380k. Da med 64 kWh batteri som er litt større enn innstegsmodellen av Enyaq, men e-Niro er også 30 cm kortere. Så den er betydelig mindre. Den har heller ikke hengerfeste. Men det hadde vært bra om Enyaq gikk ned mot 350k. Da ville den definitivt legge press på konkurrentene. Endret 21. august 2020 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
6RCURCGB Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) 1 hour ago, Espen Hugaas Andersen said: Den bør jo være betydelig billigere enn Model Y. Det er jo snakk om premium vs ikke-premium, og Enyaq er også mindre. Kanskje 400k kroner i startpris? Edit: Nei, tror kanskje noe sånt som 380-480k hadde vært optimalt. Hvis du mener at Tesla model Y er en premium bil. Hva er det da som gjør at denne Skodaen ikke vil være premium mener du? Endret 21. august 2020 av 6RCURCGB skirveleif 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 6RCURCGB skrev (4 minutter siden): Hvis du mener at Tesla model Y er en premium bil. Hva er det da som gjør at dette Skodaen ikke vil være premium mener du? blir vell det samme som ID3 går jeg ut i fra, hardplast fra ende til annen? 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Simen1 skrev (42 minutter siden): Startprisen bør nok langt under 380k, men 480k for RS-utgaven høres riktig ut. TU: Hvor ble det forresten av tabellen som sto i artikkelen i går? Trur dere ikke at dette vil være en bil som først og fremst vil være "tilsvarende" Skoda Karoq? Isåfall så tipper jeg startpris på 400k, og RS ved 530k, sånn om man går inn og sjekker starpriser på Karoq modellene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå