*F* Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Hei. Vi har en sak der hvor styret skal sende en advarsel om salgpålegg til Kommunen (kommunal bolig, andel i borettslag). Og jeg har et veldig kort spørsmål: Kan dette sendes per E-Post, eller må det være per brevpost, og må det isf være rekommandert? Det meste av korrespondanse har alt vært på E-Post, og det er klart det mest enkle og ryddige, men hva sier jussen, eller praksisen rundt jussen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det bør sendes rekommandert eller subsidiært via Altinn. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Med mindre elektronisk kommunikasjon er uttrykkelig akseptert må kommunikasjon med andelseierne foregå fysisk, jf. burettslagslova § 1-6. Rekommandert er ikke påkrevd. Man kan sende elektronisk i tillegg. Se ellers § 5-8 om rett til å kreve å forholde seg til én fysisk person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå