Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

advarsel på salgspålegg (Kommunal bolig/andel): Brev eller E-Post?


*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en sak der hvor styret skal sende en advarsel om salgpålegg til Kommunen (kommunal bolig, andel i borettslag).

Og jeg har et veldig kort spørsmål: Kan dette sendes per E-Post, eller må det være per brevpost, og må det isf være rekommandert?

Det meste av korrespondanse har alt vært på E-Post, og det er klart det mest enkle og ryddige, men hva sier jussen, eller praksisen rundt jussen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre elektronisk kommunikasjon er uttrykkelig akseptert må kommunikasjon med andelseierne foregå fysisk, jf. burettslagslova § 1-6. Rekommandert er ikke påkrevd. Man kan sende elektronisk i tillegg. 

 

Se ellers § 5-8 om rett til å kreve å forholde seg til én fysisk person. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...