Kamerat Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Jeg vet forskjellen på dvd og cd, men var ikke helt klar over om en cd-brenner kunne spille dvd-filmer. Jeg har heller ikke noe peiling på de forskjellige dvd-formatene. De CD-brennerne som er merket "Combo" på Komplett kan spille av DVD. Endret 2. januar 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis du ikke går for en søt liten "Shuttle-boks" synes jeg forslaget til Falcon_ var svært fornuftig. Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Kjøp et asus radeon 9800 xt og sett det inn i gamle pc'en! HAHAHA Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Ville det ikke vært bedre å gått for 2 stk av denne brikken http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Eller er jeg helt på jordet nå?? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x Combo AMD Athlon XP2500+ TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Cooler Master AERO 7 Lite EPoX EP-8KRAi, KT600, ATA133, LYD, ATX, LAN Seagate Barracuda 7200.7 120GB PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR Totalt: 5 079.- Jeg valgte en CPU kjøler som kan kjøres på den laveste hastigheten og enda kjøle veldig bra, den høres ikke! Fra PS Data: Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU Jeg anbefaler deg AOpen kabinettet fra psdata da dette er meget stillegående. Kabinettet blir sent i en egen kolli, så frakten på kabinettet må du betale for uansett. Totalt blir dette 5874.- Hmm har du erfaring fra den? Vet ikke helt med lite men med vanlig aero7 bråker SINNSYKT mye.. på middels(ca 2000 rpm) bråker den sykt mye mer en min pc og den bråker ganske mye den og...(den praktisk talt overdøvte alle andre pc'ene på lan ) men bryr du deg ikke om støy er det en god vifte -Vet ikke om det kommer av at jeg er mer følsom for lyd eller, men er den like bråkete som aero7 -Og ja jeg vet du kan stille den ned... Correct me if I am wrong Ellers støtter jeg forslaget ditt Endret 2. januar 2004 av So Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Ville det ikke vært bedre å gått for 2 stk av denne brikken http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Eller er jeg helt på jordet nå?? Ikke noe poeng når man ikke har nForce2 IGP og skal bruke det integrerte "skjermkortet". KT600-chipsettet har ikke mulighet for dual-channel engang. Endret 2. januar 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis det er første gang du og bror din setter sammen PC, så er det noen ting dere må være klar over: Jeg er helt klar over enkelte problemer når man bygger selv. Har lest sinnsykt mye om det i det siste Det eneste jeg gruer meg til, er når vi skal sette på kjølereren og til å skru på maskinen for første gang Men jeg kommer til å være på forumet her når vi bygger, pluss at 2 stk herfra bor i Moss og har tilbudt seg å komme hvis vi lurer på noe Takk for velmenede råd alikevel (velmente??...velmenede??..hmmm) Nå kom jeg på et spørsmål til......dersom jeg velger et kabinett med vifte som bråker litt for mye, går det an å bytte den? (vifta altså) Elller er den tilpasset kun det kabinettet, liksom. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vet ikke helt med lite men med vanlig aero7 bråker SINNSYKT mye.. på middels(ca 2000 rpm) bråker den sykt mye mer en min pc og den bråker ganske mye den og...(den praktisk talt overdøvte alle andre pc'ene på lan ) men bryr du deg ikke om støy er det en god vifte Jeg har den vifta og jeg kan stille den på halv hastighet før jeg kan høre den Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Nå kom jeg på et spørsmål til......dersom jeg velger et kabinett med vifte som bråker litt for mye, går det an å bytte den? (vifta altså) Elller er den tilpasset kun det kabinettet, liksom. Ingen problem og bytte bare viften i et kabinett. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Hvis det er første gang du og bror din setter sammen PC, så er det noen ting dere må være klar over: Jeg er helt klar over enkelte problemer når man bygger selv. Har lest sinnsykt mye om det i det siste Det eneste jeg gruer meg til, er når vi skal sette på kjølereren og til å skru på maskinen for første gang Men jeg kommer til å være på forumet her når vi bygger, pluss at 2 stk herfra bor i Moss og har tilbudt seg å komme hvis vi lurer på noe Takk for velmenede råd alikevel (velmente??...velmenede??..hmmm) Nå kom jeg på et spørsmål til......dersom jeg velger et kabinett med vifte som bråker litt for mye, går det an å bytte den? (vifta altså) Elller er den tilpasset kun det kabinettet, liksom. det går an å skifte ja.. bare den er samme størrelse EDIT: uffda var visst litt sein Endret 2. januar 2004 av So Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Nå kom jeg på et spørsmål til......dersom jeg velger et kabinett med vifte som bråker litt for mye, går det an å bytte den? (vifta altså) Elller er den tilpasset kun det kabinettet, liksom. Kabinettviftene er det somregel ikke noe problem å bytte, men vifta i strømforsyninga er hakket værre hvis man ikke vet hva man driver med, 230V kretser og slikt I tillegg mister man garantien og diverse godkjenninger på den hvis man skrur den opp. Endret 2. januar 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vet ikke helt med lite men med vanlig aero7 bråker SINNSYKT mye.. på middels(ca 2000 rpm) bråker den sykt mye mer en min pc og den bråker ganske mye den og...(den praktisk talt overdøvte alle andre pc'ene på lan ) men bryr du deg ikke om støy er det en god vifte Jeg har den vifta og jeg kan stille den på halv hastighet før jeg kan høre den da er den nok roligere enn "ikke-lite versjonen" Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Ville det ikke vært bedre å gått for 2 stk av denne brikken http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Eller er jeg helt på jordet nå?? Så lenge hun ikke skal klokke, da trenger hun ikke winbond og så lenge det er chipsett fra "VIA" trenger hun heller ikke 2 rambrikker, og selv med dobble minnekanaler vil hun ikke merke noe forskjell i ytelsen da det merkes spesielt med innebygd grafikk. Endret 2. januar 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Men jeg kommer til å være på forumet her når vi bygger, pluss at 2 stk herfra bor i Moss og har tilbudt seg å komme hvis vi lurer på noe Hvem er det? Nick altså... Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Bare til opplysning, sånn at dere ikke snakker om forskjellige ting her. Jeg kommer ikke til å kjøpe "shuttle box". Ikke fordi den ser dårlig ut eller noe, men fordi jeg har blitt helt besatt av pc'er, og har lyst på et sånt kabinett som folk flest har. Har en følelse av at det er lettere for en nybegynner å ha en pc som er mest mulig lik alle andre sin. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Men jeg kommer til å være på forumet her når vi bygger, pluss at 2 stk herfra bor i Moss og har tilbudt seg å komme hvis vi lurer på noe Hvem er det? Nick altså... Vet at du er fra Moss også, så da har jeg jo 3 som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Bare til opplysning, sånn at dere ikke snakker om forskjellige ting her. Jeg kommer ikke til å kjøpe "shuttle box". Ikke fordi den ser dårlig ut eller noe, men fordi jeg har blitt helt besatt av pc'er, og har lyst på et sånt kabinett som folk flest har. Har en følelse av at det er lettere for en nybegynner å ha en pc som er mest mulig lik alle andre sin. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Dette tok jo av da. Neste gang jeg trenger hjelp skal jeg registrere meg som Telcontarine . Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x Combo AMD Athlon XP2500+ TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Cooler Master AERO 7 Lite EPoX EP-8KRAi, KT600, ATA133, LYD, ATX, LAN Seagate Barracuda 7200.7 120GB PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR Totalt: 5 079.- Jeg valgte en CPU kjøler som kan kjøres på den laveste hastigheten og enda kjøle veldig bra, den høres ikke! Fra PS Data: Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU Jeg anbefaler deg AOpen kabinettet fra psdata da dette er meget stillegående. Kabinettet blir sent i en egen kolli, så frakten på kabinettet må du betale for uansett. Totalt blir dette 5874.- Støtter dette forslaget....men Det er ikke sånn lenger at du får 2 sendinger fra komplett/psdata lenger..Om det er 3-4 pakker så går det under 1 sending..altså mye billigere nå en før... Men det kabinettet savner jeg hos komplett... #EDIT# Dårlig forklart av meg Før når du bestilte(fra en butikk) feks. hk,cdrom o.l + kabinett og feks. høytalere(litt store) fikk du 3 hentelapper.. altså 3 pakker med oppkravsgebyr på alle...nå sender dem det som 1 kolli. du betaler 1 oppkravs gebyr og frakt etter vekt på alle 3 pakkene... så det blir mere i frakt å bestille feks kabinett i en annen butikk... før ble det samme ca.prisen Var det jeg mente.. TaZ Endret 3. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
zed Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Du burde ha med en sånn C P U Endret 2. januar 2004 av zed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå