Gå til innhold

Hjelp til Hardisc Partisjonering.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en ny hardisc som jeg skal partisjonere.

Jeg har nå en C og D stasjon (partisjon) og en E stasjon som er CD-Rom stasjonen.

Lurer på om noen vet om det er mulig å beholde CD-Rom stasjonen som stasjon E når jeg instalerer (lager) de nye partisjonene. Og legge de nye partisjonene som bokstaver etter E.?

Hvordan gjør man i tilfelle dette.?

Eller er det like greit å skaffe seg et program som Partition Magic og kjøre den medfølgende Drive Mapperen til å endre CD-Rom stasjon bokstaven i de forskjellige instalerte programmene på discen etter at de nye partisjonene er instalert.

Kan man få noe problemer med Windows vis man endrer CD-Rom stasjonen. Og kjører f.eks Drive Mapper programmet.

Tenkte også å sette opp en 1GB partisjon til å bruke til bare swap filen til Windows. Vilken kluster størrelse er best å bruke får å få raskest og best mulig utnyttelse av swap filen på denne stasjonen. Tenkte å bruke FAT32 filsystemet.

Takk får alle svar på fårhånd!

Endret av yositosi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stasjonsbokstavene fikser du som du ønsker etterpå i windows.

Høyreklikk my computer - manage - disk management. Høyreklikk på partisjonen/enheten du vil forandre bokstav på. Deretter change letter... Det er mulig du må stokke litt rundt, siden CD-rom sannsynligvis vil ligge på toppen.

Lenke til kommentar
Tenkte også å sette opp en 1GB partisjon til å bruke til bare swap filen til Windows. Vilken kluster størrelse er best å bruke får å få raskest og best mulig utnyttelse av swap filen på denne stasjonen. Tenkte å bruke FAT32 filsystemet.

Bare sånn at du vet det: Dette har ingenting for seg med mindre du har swapfile-partisjonen på en annen harddisk enn OS-partisjonen, aller helst på en annen ide-kanal.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...