yositosi Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Hei. Har en ny hardisc som jeg skal partisjonere. Jeg har nå en C og D stasjon (partisjon) og en E stasjon som er CD-Rom stasjonen. Lurer på om noen vet om det er mulig å beholde CD-Rom stasjonen som stasjon E når jeg instalerer (lager) de nye partisjonene. Og legge de nye partisjonene som bokstaver etter E.? Hvordan gjør man i tilfelle dette.? Eller er det like greit å skaffe seg et program som Partition Magic og kjøre den medfølgende Drive Mapperen til å endre CD-Rom stasjon bokstaven i de forskjellige instalerte programmene på discen etter at de nye partisjonene er instalert. Kan man få noe problemer med Windows vis man endrer CD-Rom stasjonen. Og kjører f.eks Drive Mapper programmet. Tenkte også å sette opp en 1GB partisjon til å bruke til bare swap filen til Windows. Vilken kluster størrelse er best å bruke får å få raskest og best mulig utnyttelse av swap filen på denne stasjonen. Tenkte å bruke FAT32 filsystemet. Takk får alle svar på fårhånd! Endret 2. januar 2004 av yositosi Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Stasjonsbokstavene fikser du som du ønsker etterpå i windows. Høyreklikk my computer - manage - disk management. Høyreklikk på partisjonen/enheten du vil forandre bokstav på. Deretter change letter... Det er mulig du må stokke litt rundt, siden CD-rom sannsynligvis vil ligge på toppen. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Tenkte også å sette opp en 1GB partisjon til å bruke til bare swap filen til Windows. Vilken kluster størrelse er best å bruke får å få raskest og best mulig utnyttelse av swap filen på denne stasjonen. Tenkte å bruke FAT32 filsystemet. Bare sånn at du vet det: Dette har ingenting for seg med mindre du har swapfile-partisjonen på en annen harddisk enn OS-partisjonen, aller helst på en annen ide-kanal. Endret 2. januar 2004 av SilverCRX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå