Gå til innhold

Er det noen som vet de positive tingene Trump har gjort som President hittil?


Anbefalte innlegg

14 minutes ago, Snikpellik said:

Ja, det er delvis riktig. Obama-administrasjonen stoppet Constellation-programmet fordi de mente kostnadene og budsjettoverskridelsene var altfor høye, og fordi de mente det ville være riktigere å blant annet satse sammen med private selskaper. Dette var også i helt i kjølvannet av finanskrisa. Avgjørelsene har i ettertid har vist seg å være gode om man ser på hva som skjedd med f.eks. SpaceX, ISS, Orion og kapasiteten de nå har/snart har. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Constellation_program

Veldig bra avgjørelse fra Obama-administrasjonen. Kontrakten SpaceX sikret seg for resupply-missions til ISS er priset slik at SpaceX får et stort overskudd når de bruker Falcon 9 flere ganger -  noe som igjen er med å finansiere Starhopper og Mars-reiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (37 minutter siden):

Nå er det faktisk høyreorienterte kristne som er de som hevder at jorda er flat, er kreasjonister (Mike Pence f.eks), anti-vaxxere, månelandings-deniere osv. Så du får ikke lov til å bruke den sammenligningen der nå du skal rakke ned på de som sitter på venstresiden av politikken ;) 

Så du påstår at konspirasjonsteoritekerne er en haug med kristenkonservative? som bl.a. Michael Moore? ? Hvor i verden har du hørt at Pence er flat earth tilhenger? fakta er at Pence var tidligere demokrat, og han stemte ikke på en republikansk presidentkandidat før i 1988.

Venstresiden er den skalaen av politikken som fremviser flest konspirasjonsteorier og de som skaper størst splittelse i samfunnet.

Forsøk og motbevis meg med fakta.

Lenke til kommentar

Hvilke konspirasjonsteorier er det politikere på venstresiden av politikken i USA tror på..?

Hos republikanerene, så er det:
-Ideen om at menneskeskapt global oppvarming er en sammensvergelse
-Kreasjonisme -- ideen om at vitenskapsmiljøet lyger om evolusjonstoerien og bevisene for den
-Deep state
-Pizzagate
-Birtherism
-Russiagate -- forestillingen om at russland ikke blandet seg inn i valget i 2016 og at Trump sin valgkampanje ikke var aktivt involvert
-Forestillingen om at Trump ikke truet Ukraina
-Media-konspirasjonen: Forestillingen om at media har bias bare fordi høyresiden ikke klarer å forsvare synspunktene sine på en rasjonell måte
-Sensur av høyresiden: Forestillingen om at konservative blir bannlyst av sosiale medier og Twitter uten å bryte retningslinjene
-Qanon
...

Og det er hva jeg kom på i løpet av 2 minutter.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (Akkurat nå):

Så du påstår at konspirasjonsteoritekerne er en haug med kristenkonservative? som bl.a. Michael Moore? ? Hvor i verden har du hørt at Pence er flat earth tilhenger? fakta er at Pence var tidligere demokrat, og han stemte ikke på en republikansk presidentkandidat før i 1988.

Jeg sa ikke at han var Flat Eather, jeg henviste til Kreasjonisme. Han har tidligere tatt til ordet for at evolusjon "kun er en teori". Han ønsker også at bibelen skal brukes som likestilt i klasserommet når det gjelder dette. Du kan jo se det her (utrolig flau video, skikkelig cringe):
 


Men ja, det er en gjenganger at Flat Earthere er kristenkonservative, det er et rent faktum. Hele konspirasjonen går jo på det, da de hevder bibelen sier at jorda er flat (jorda står på pillarer, the firmament osv). Du må gjerne lese deg opp på Flat Earth om du vil. 

Jeg sier ikke at bestandig er sånn, men det er en tendens blant konservative at de "ikke tror" på vitenskapelige ting. Disse er gjerne ting som Covid-19 og dens faktisk effekt (se mot sørstatene), global oppvarming (dette kan du se hos FrP også; visste du at Siv Jensen og Sylvi Listhaug er personlig kristne?), anti-vaxxere (Trump som har ment at det skaper autisme f.eks) osv. Det at Obama ikke var født i USA var f.eks noe republikanerne faktisk hadde en tendens til å tro på, og det var selvsagt en konspirasjon uten rot i virkeligheten. Dette er ikke nyheter, så får du velge om dette er noe du ønsker å svelge eller ikke. Men "sånn er det bare" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (På 18.8.2020 den 19.49):

Lavere skatt, færre reguleringer, lavere offentlig forbruk, høyere tollmur etc. Han stanset ulovlig innvandring fra Mexico og Sør-Amerika, og fikk NATO-allierte til å øke forsvarsbudsjettene. 

kilder som viser til dette?

Endret av Winnowill
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hvilke konspirasjonsteorier er det politikere på venstresiden av politikken i USA tror på..?

Hos republikanerene, så er det:
-Ideen om at menneskeskapt global oppvarming er en sammensvergelse
-Kreasjonisme -- ideen om at vitenskapsmiljøet lyger om evolusjonstoerien og bevisene for den
-Deep state
-Pizzagate
-Birtherism
-Russiagate -- forestillingen om at russland ikke blandet seg inn i valget i 2016 og at Trump sin valgkampanje ikke var aktivt involvert
-Forestillingen om at Trump ikke truet Ukraina
-Media-konspirasjonen: Forestillingen om at media har bias bare fordi høyresiden ikke klarer å forsvare synspunktene sine på en rasjonell måte
-Sensur av høyresiden: Forestillingen om at konservative blir bannlyst av sosiale medier og Twitter uten å bryte retningslinjene
-Qanon
...

Og det er hva jeg kom på i løpet av 2 minutter.

- Coronavirus is a Democratic hoax

- Flat Earth

- Obama gate

Heilt sikkert endå fleire. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Jeg sa ikke at han var Flat Eather, jeg henviste til Kreasjonisme. Han har tidligere tatt til ordet for at evolusjon "kun er en teori". Han ønsker også at bibelen skal brukes som likestilt i klasserommet når det gjelder dette. Du kan jo se det her (utrolig flau video, skikkelig cringe):
 


Men ja, det er en gjenganger at Flat Earthere er kristenkonservative, det er et rent faktum. Hele konspirasjonen går jo på det, da de hevder bibelen sier at jorda er flat (jorda står på pillarer, the firmament osv). Du må gjerne lese deg opp på Flat Earth om du vil. 

Jeg sier ikke at bestandig er sånn, men det er en tendens blant konservative at de "ikke tror" på vitenskapelige ting. Disse er gjerne ting som Covid-19 og dens faktisk effekt (se mot sørstatene), global oppvarming (dette kan du se hos FrP også; visste du at Siv Jensen og Sylvi Listhaug er personlig kristne?), anti-vaxxere (Trump som har ment at det skaper autisme f.eks) osv. Det at Obama ikke var født i USA var f.eks noe republikanerne faktisk hadde en tendens til å tro på, og det var selvsagt en konspirasjon uten rot i virkeligheten. Dette er ikke nyheter, så får du velge om dette er noe du ønsker å svelge eller ikke. Men "sånn er det bare" :)

Henviste du ikke til Pence når du skrev at Flat earth tilhengere er kristne? ? Derimot så har Pence lite tiltro til forskning, men det har ingenting å gjøre med at han er religiøs.

Konspirasjonsteoritikere er nutcase people som finnes i alle folkegrupper.

Finnes like mange forskere som mener at global oppvarming er en bløff, og at jorda har vært i utvikling siden starten. Men disse forskerne sjeldent oppmerksomhet i MSM.

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (5 minutter siden):

Henviste du ikke til Pence når du skrev at Flat earth tilhengere er kristne? ? Derimot så har Pence lite tiltro til forskning, men det har ingenting å gjøre med at han er religiøs.

Nei, jeg skrev; Nå er det faktisk høyreorienterte kristne som er de som hevder at jorda er flat, er kreasjonister (Mike Pence f.eks), anti-vaxxere, månelandings-deniere osv. 

Når du mener at man må lære bort alternative realiteter enn evolusjon i skolesystemet, og samtidig henviser til bibelen så har det ALT med at han er religiøs å gjøre. Det faktumet kommer du ikke utenom, hvis ikke så du ikke videoen

Sitat

Konspirasjonsteoritikere er nutcase people som finnes i alle folkegrupper.

Ja, men nutcases fra sørstatene tar kaka noen ganger, det sjokkernede å høre på hva de sier når de begynner. Trump er én av disse, det er så mye tull som kommer derfra at jeg blir helt lamslått. 

Sitat

Finnes like mange forskere som mener at global oppvarming er en bløff, og at jorda har vært i utvikling siden starten. 

Nei, det gjør det ikke. Over 97% av samtlige forskere som forsker på klima er unisont enige om at AGW er et faktum. Det er ubestridt og ukontroversielt, ingen forskere har hittil knekt teorien om at mennesker varmer opp jorda - null. I såfall ønsker jeg at du kommer med peer-review forskning som sier det motsatte, som f.eks at Radiative Forcing ikke er en fungerende mekanisme. 

Sitat

Men disse forskerne sjeldent oppmerksomhet i MSM.

.. og der kommer du med konspirsjon du også, at media aktivt ikke publiserer noe fra de som ikke tror at AGW er tilfelle. Men det er ikke sant. For det første har dere Fox News. For det andre så er det ikke en sammensvergelse blant samtlige andre innen akademien om at de ønsker å villede hele kloden. Ferdig snakka

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 hours ago, Joeal88 said:

Jaha..?

Vel, jeg har nå selv sett at Snikpellik (antar at det ikke finnes 2x brukere med samme brukernavn) henvise til en mengde kilder fra CNN, Washington Post eller The New York Times (totalt useriøse kilder på dette området) ihenhold til Trump og/eller republikanerne, nordmenn er blant mest naive/mest lettlurte folkeslaget på denne planeten - men dere er også gode til og poengtere hvor dumme andre folkeslag er. Men for all del, fortsett og ta MSM seriøst. Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre.

HVa er det som gjør CNN, WaPO og NYT useriøse kilder? Hva slags kilder bør man høre på da? Hvem er som ikke er useriøse?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 timer siden):

Nei, jeg skrev; Nå er det faktisk høyreorienterte kristne som er de som hevder at jorda er flat, er kreasjonister (Mike Pence f.eks), anti-vaxxere, månelandings-deniere osv. 

Når du mener at man må lære bort alternative realiteter enn evolusjon i skolesystemet, og samtidig henviser til bibelen så har det ALT med at han er religiøs å gjøre. Det faktumet kommer du ikke utenom, hvis ikke så du ikke videoen

Ja, men nutcases fra sørstatene tar kaka noen ganger, det sjokkernede å høre på hva de sier når de begynner. Trump er én av disse, det er så mye tull som kommer derfra at jeg blir helt lamslått. 

Nei, det gjør det ikke. Over 97% av samtlige forskere som forsker på klima er unisont enige om at AGW er et faktum. Det er ubestridt og ukontroversielt, ingen forskere har hittil knekt teorien om at mennesker varmer opp jorda - null. I såfall ønsker jeg at du kommer med peer-review forskning som sier det motsatte, som f.eks at Radiative Forcing ikke er en fungerende mekanisme. 

.. og der kommer du med konspirsjon du også, at media aktivt ikke publiserer noe fra de som ikke tror at AGW er tilfelle. Men det er ikke sant. For det første har dere Fox News. For det andre så er det ikke en sammensvergelse blant samtlige andre innen akademien om at de ønsker å villede hele kloden. Ferdig snakka

1. Per l`inferno. Du henviste til Pence i kommentaren din, selv om du ikke nødvendigvis siktet til at Pence er flat earth tilhenger. Pence har vært skeptisk til evolusjon siden tenårene, og lenge før han ble religiøs og ble involvert i politikk. Så det er ikke relevant. Den mest religiøse presidenten i nyere tid (post WW2) er Carter, også visepresidenten hans, Mondale, er svært religiøs - selv om han var tydelig på at religion burde holdes utenfor politikk når han kjørte på for og bli president ved valget i 1984.

2. Mulig. Men likevel så finner man en mengde konspriasjonsteoretikere over hele USA, uansett om det er i West Virginia eller i New York og uavhengig av hvilket parti de nå enn måtte støtte. Idioter finner man overalt. Kort og godt

3. Feil, de 97 prosentene som du henviser til er av de som var med i en studie som ble gjennomført for en god del år siden.

4. Finnes mange, mange forskere som mener at det som i dag kalles for klimaendringer har vært en del av kloden siden starten og lenge før arten homo sapiens ble skapt, derimot så får disse forskerne sjeldent oppmerksomhet i media http://bt.no/btmeninger/debatt/i/OpX413/klimaet-har-alltid-endra-seg (Kjøpeartikkel). Saken er klar. Finnes ingen reelle bevis i det hele tatt som tilsier at klimaendringer er en trussel eller at det er et menneskeskapt fenomen, tvertimot. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du tar konspirasjon og/eller Fox News i denne saken, ser ikke hva det har med temaet å gjøre.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (10 timer siden):

HVa er det som gjør CNN, WaPO og NYT useriøse kilder? Hva slags kilder bør man høre på da? Hvem er som ikke er useriøse?

De er alle venstreorienterte og useriøse nyhetskilder som fremstiller saker og ting utfra eget syn, det faktumet at Larry King sier at det ikke lenger går an og ta CNN seriøst sier sitt.

Skal gi deg et eksempel ifra den norske blodrøde-SV pressen som sprer falske nyheter. I dette klippet om Trump så har Dagbladet valgt og redigere deler av videoen, kun for og spre falske nyheter: http://dagbladet.no/video/lover-atte-ar-til/zYIM3dBi?fbclid=IwAR1k80s-b1c7nOArrx5dGdc2W6eeM8xqf4q4bn7eJiGelwUFaxHOtGveRTg. Men i virkeligheten så er det tydelig at Trump dro av en spøk men den kommentaren: http://youtube.com/watch?v=d5t_mXR84O4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0Xz2KIFeTa-ZmIi6AM6PohiY2eJqfjD_tbajfP2LaLtUL6yYtnIEKe-o4.

Utifra egen erfaring så alle digitale nyhetskanaler unyanserte i måten de formidler politiske nyheter til folket, uansett om det måtte være CNN, MSNBC, ABC eller Fox News. Men, New York Post er f.eks en mer nøytral kilde enn hva New York Times er.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (52 minutter siden):

1. Per l`inferno. Du henviste til Pence i kommentaren din, selv om du ikke nødvendigvis siktet til at Pence er flat earth tilhenger. Pence har vært skeptisk til evolusjon siden tenårene, og lenge før han ble religiøs og ble involvert i politikk. Så det er ikke relevant. Den mest religiøse presidenten i nyere tid (post WW2) er Carter, også visepresidenten hans, Mondale, er svært religiøs - selv om han var tydelig på at religion burde holdes utenfor politikk når han kjørte på for og bli president ved valget i 1984.

Det er klart det er relevant! Han er Visepresident av en Super-Makt! Han er en gærning som tror at menneske ble skapt av en gud, og ønsker dette inn i pensum på skolene! Det er galskap! Han er/var i tillegg en anti-vaxxer (Trump også inntil Covid-19, artig nok), som nå har fått i oppgave om å føre Covid-19 politikken for Trump. Jeg er målløs, det er så dumt at det går ikke ann å finne det på i form av fantasi en gang! 

Sitat

2. Mulig. Men likevel så finner man en mengde konspriasjonsteoretikere over hele USA, uansett om det er i West Virginia eller i New York og uavhengig av hvilket parti de nå enn måtte støtte. Idioter finner man overalt. Kort og godt

Det forandrer ikke faktumet at tetteheten av disse menneskene er mer fremtredende i kulturer som ofte er religiøse og konservative. Du vet, de som allerede "har svaret på alt" i form av en eldgammel og utdatert bok?

Sitat

3. Feil, de 97 prosentene som du henviser til er av de som var med i en studie som ble gjennomført for en god del år siden.

Hva var "feil"? Vis meg! 

Sitat

4. Finnes mange, mange forskere som mener at det som i dag kalles for klimaendringer har vært en del av kloden siden starten og lenge før arten homo sapiens ble skapt, derimot så får disse forskerne sjeldent oppmerksomhet i media http://bt.no/btmeninger/debatt/i/OpX413/klimaet-har-alltid-endra-seg (Kjøpeartikkel). Saken er klar. Finnes ingen reelle bevis i det hele tatt som tilsier at klimaendringer er en trussel eller at det er et menneskeskapt fenomen, tvertimot. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du tar konspirasjon og/eller Fox News i denne saken, ser ikke hva det har med temaet å gjøre.

Dette er ingen vitenskaplig artikkel, det er en kommentar i Bergens Tidene. Jeg bare deg komme med en Peer Review paper på at AGW ikke var tilfelle. Jeg gav deg til og med et hint om hvor du kunne begynne, nemlig Radiative Forcing (klikk på linken) - som er den fysiske mekanismen som nå varmer opp planeten. Beklager, men du må prøve igjen ;)

Sitat

lenge før arten homo sapiens ble skapt, derimot så får disse forskerne sjeldent oppmerksomhet i media 

Ble skapt? Så du tror på kreasjonen du også, og ikke vitenskap? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Joeal88 said:

De er alle venstreorienterte og useriøse nyhetskilder som fremstiller saker og ting utfra eget syn, det faktumet at Larry King sier at det ikke lenger går an og ta CNN seriøst sier sitt.

Skal gi deg et eksempel ifra den norske blodrøde-SV pressen som sprer falske nyheter. I dette klippet om Trump så har Dagbladet valgt og redigere deler av videoen, kun for og spre falske nyheter: http://dagbladet.no/video/lover-atte-ar-til/zYIM3dBi?fbclid=IwAR1k80s-b1c7nOArrx5dGdc2W6eeM8xqf4q4bn7eJiGelwUFaxHOtGveRTg. Men i virkeligheten så er det tydelig at Trump dro av en spøk men den kommentaren: http://youtube.com/watch?v=d5t_mXR84O4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0Xz2KIFeTa-ZmIi6AM6PohiY2eJqfjD_tbajfP2LaLtUL6yYtnIEKe-o4.

Utifra egen erfaring så alle digitale nyhetskanaler unyanserte i måten de formidler politiske nyheter til folket, uansett om det måtte være CNN, MSNBC, ABC eller Fox News. Men, New York Post er f.eks en mer nøytral kilde enn hva New York Times er.

Hva Lary King av alle mennsker sier er totalt irrelevant. Han jobber for Republikanernes propagandaapparat.

Ett videoklipp på Dagbladet var det du kunne finne. Og Trump har "spøkt" med denslags før. Sammen med hans nesegruse beundring av verdens diktatorer er ikke den "spøken" verken morsom eller egentlig en spøk. Alle vet at Trump mener det.

For en som er ytterst på høyre og har et forvridd verdensbilde vil selvsagt alt oppfattes som venstreekstremt, men det er altså ikke realiteten. Det er mange som undersøker denne påståtte vridningen og ingen av dem finner spor av at disse konspirasjonsteoriene stemmer.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (54 minutter siden):

Hva Lary King av alle mennsker sier er totalt irrelevant. Han jobber for Republikanernes propagandaapparat.

Ett videoklipp på Dagbladet var det du kunne finne. Og Trump har "spøkt" med denslags før. Sammen med hans nesegruse beundring av verdens diktatorer er ikke den "spøken" verken morsom eller egentlig en spøk. Alle vet at Trump mener det.

For en som er ytterst på høyre og har et forvridd verdensbilde vil selvsagt alt oppfattes som venstreekstremt, men det er altså ikke realiteten. Det er mange som undersøker denne påståtte vridningen og ingen av dem finner spor av at disse konspirasjonsteoriene stemmer.

?? Tid begynte Larry King og jobbe for republikanernes propagandaapparat? ? Larry King har bestandig støttet demokratene.

Som jeg skrev, så gav jeg et eksempel. Finnes millioner av lignende saker som beviser hvor useriøse MSM faktisk er. Ta av deg foliehatten, og lær deg og se saker og ting med begge øyene åpne.

Jeg tilhører absolutt ikke den ytre høyresiden politisk, har alltid stemt på Høyre og var tidligere selv medlem i unge Høyre. Derimot så er det klart som glass at du tilhører den venstreekstreme siden av den politiske skalaen.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Joeal88 said:

?? Tid begynte Larry King og jobbe for republikanernes propagandaapparat? ? Larry King har bestandig støttet demokratene.

Som jeg skrev, så gav jeg et eksempel. Finnes millioner av lignende saker som beviser hvor useriøse MSM er. Ta av deg foliehatten, og lær deg og se saker og ting med begge øyene åpne.

Jeg tilhører absolutt ikke den ytre høyresiden politisk, har alltid stemt på Høyre og var selv medlem i unge Høyre. Derimot så er det klart som glass at du tilhører den venstreekstreme siden av den politiske skalaen.

Jeg husket ikke akkurat hvem King var og var litt for rask med google der. Jeg finnner ingen referanser til din påstand om ham.

Det finnes ikke millioner av tilfeller som "beviser" hvor "useriøse" de seriøse mediene er. Dette er bare konspirasjonsteorier fra sytete høyreekstreme.

Det nærmeste du kommer er at journalister heller litt mer mot venstre enn befolkningen forøvrig, men dette veies opp med at redaktørene heller litt mer mot høyre. Dette er forsåvidt interessant, men egentlig ikke relevant all den tid journalister og redaktører først og fremst er journalister og redaktører og forholder seg profesjonelt til jobben de har.

Og nei, jeg tilhører ikke noen ekstreme sider i politikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...