Gå til innhold

Er det noen som vet de positive tingene Trump har gjort som President hittil?

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Ahhh, et aldri så lite personangrep og beskyldninger om hjernevask på søndagsmorran. Nå smakte kaffen godt. Ekstra godt siden det kom ut av ingenting, og sitert fra et innlegg om noe helt annet.

Så lenge man utøver god kildekritikk, har grei oversikt over hvilke medier som lener i hvilke retninger og får informasjonen sin fra flere kilder skal det nok gå greit med nesetippen.

Er ikke noe personangrep i det hele tatt.

Men de som tror blindt på venstrevridde nyhetskilder som CNN, MSNBC, Washingon Post, The New York Times eller NRK, TV 2, Dagbladet, VG blir hjernevaska.

Italienske og britiske medier er mye mer nøytrale enn hva amerikanske eller norske medier er.

Skulle man tro norske medier eller den norske venstresiden på 80-tallet så var Ronald Reagan en inkompetent idiot og en farlig mann, som ikke kunne noenting om politikk og som ikke visste hva det innebar å være USAs president.

Er maaaaaaaaaaaaannnngggggggeeeeeeee år siden jeg sluttet og ta MSM seriøst.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joeal88 skrev (4 minutter siden):

Har ikke nevnt et skarve ord om hverken medier eller noe av det du skriver i tråden, så kommer du plutselig med dette rettet til meg, helt irrelevant:

Sitat

Hvis du velger og tilhøre flokken som blir hjernevaska av MSM får være opptil deg, men det er en fordel og kunne se lengre enn til nesetippen.

Som er å anta veldig mye rart om meg basert på... ingenting? Spesielt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Har ikke nevnt et skarve ord om hverken medier eller noe av det du skriver i tråden, så kommer du plutselig med dette rettet til meg, helt irrelevant:

Som er å anta veldig mye rart om meg basert på... ingenting? Spesielt.

1. Siktet til MSM-flokken, og ikke spesifikt til deg. Men på meg, så høres det klart og tydelig ut som at du er en del av flokken som svelger alt av det som MSM kommer med.

2. Beklager om du følte deg krenket.

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (9 minutter siden):

Av det du selv skriver på et offentlig forum.

Ingenting, altså.

For meg virker det som du er mest interessert i å krangle og diskutere person. Det tjener ikke denne tråden spesielt godt, som handler om helt andre ting enn meg, hva jeg skriver på et offentlig forum, og hvor hjernevasket du mener jeg skal være i omgang med medier.

EDIT: Rapporterer dette nå, sånn at vi kanskje får usaklig persondiskusjon bort fra tråden. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (49 minutter siden):

Men de som tror blindt på venstrevridde nyhetskilder som CNN, MSNBC, Washingon Post, The New York Times eller NRK, TV 2, Dagbladet, VG blir hjernevaska.

Italienske og britiske medier er mye mer nøytrale enn hva amerikanske eller norske medier er.

Skulle man tro norske medier eller den norske venstresiden på 80-tallet så var Ronald Reagan en inkompetent idiot og en farlig mann, som ikke kunne noenting om politikk og som ikke visste hva det innebar å være USAs president.

Er maaaaaaaaaaaaannnngggggggeeeeeeee år siden jeg sluttet og ta MSM seriøst.

...

MSM har ikke bias, og velger ikke bort saker som er dårlige for "venstresiden", og har ikke dårlig vinklinger -- det er bare den politiske høyresiden sine argumenter som ikke tåler kritikk eller spørsmål.

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

In other news -- Carl I. Hagen kan klippe seg hos folk som stemmer SV, uten at det påvirker kvaliteten på arbeidet de gjør -- fordi de er profesjonelle, og forholder seg svært saklige.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Ingenting, altså.

For meg virker det som du er mest interessert i å krangle og diskutere person. Det tjener ikke denne tråden spesielt godt, som handler om helt andre ting enn meg, hva jeg skriver på et offentlig forum, og hvor hjernevasket du mener jeg skal være i omgang med medier.

Jaha..?

Vel, jeg har nå selv sett at Snikpellik (antar at det ikke finnes 2x brukere med samme brukernavn) henvise til en mengde kilder fra CNN, Washington Post eller The New York Times (totalt useriøse kilder på dette området) ihenhold til Trump og/eller republikanerne, nordmenn er blant mest naive/mest lettlurte folkeslaget på denne planeten - men dere er også gode til og poengtere hvor dumme andre folkeslag er. Men for all del, fortsett og ta MSM seriøst. Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Vet ikke om det har blitt nevnt her allerede, men én ting jeg syns Trump gjorde som var bra, var å åpne for romfarten igjen. Vi har senere sett SpaceX sammen med NASA gjøre helt fantastiske ting 

At Trump "åpnet" for romfarten igjen er en påstand han selv kom med, som ikke er sann. Programmene har bare blitt videreført og går som vanlig.

Står om det her, pluss en faktasjekk:
https://www.space.com/trump-says-nasa-was-closed-and-dead-fact-check.html

En positiv ting under Trump-administrasjonen er at NASA ser ut til å få litt mer penger i neste års budsjett, hvis det hvite hus får det som de vil.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

At Trump "åpnet" for romfarten igjen er en påstand han selv kom med, som ikke er sann. Programmene har bare blitt videreført og går som vanlig.

Står om det her, pluss en faktasjekk:
https://www.space.com/trump-says-nasa-was-closed-and-dead-fact-check.html

En positiv ting under Trump-administrasjonen er at NASA ser ut til å få mer penger i neste års budsjett, hvis det hvite hus får det som de vil.

Men jeg husker jo at Obama stoppet opp mye av fundinga av NASA det i hans siste periode? Mulig jeg husker feil. Men ok, da kan Trump ryke og reise som vanlig, takk for oppklaringen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (15 minutter siden):

...

MSM har ikke bias, og velger ikke bort saker som er dårlige for "venstresiden", og har ikke dårlig vinklinger -- det er bare den politiske høyresiden sine argumenter som ikke tåler kritikk eller spørsmål.

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

In other news -- Carl I. Hagen kan klippe seg hos folk som stemmer SV, uten at det påvirker kvaliteten på arbeidet de gjør -- fordi de er profesjonelle, og forholder seg svært saklige.

??

Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 minutter siden):

Men jeg husker jo at Obama stoppet opp mye av fundinga av NASA det i hans siste periode? 

Ja, det er delvis riktig. Obama-administrasjonen stoppet Constellation-programmet fordi de mente kostnadene og budsjettoverskridelsene var altfor høye, og fordi de mente det ville være riktigere å blant annet satse sammen med private selskaper (noe av dette startet under Bush). Dette var også i helt i kjølvannet av finanskrisa. Avgjørelsene har i ettertid har vist seg å være gode om man ser på hva som skjedd med f.eks. SpaceX, ISS, Orion og kapasiteten de nå har/snart har. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Constellation_program

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (5 minutter siden):

Og si at MSM ikke er venstreorienterte med et gjeng med blodrøde journalister er like troverdig som og si at jorda er flat.

Nå er det faktisk høyreorienterte kristne som er de som hevder at jorda er flat, er kreasjonister (Mike Pence f.eks), anti-vaxxere, månelandings-deniere osv. Så du får ikke lov til å bruke den sammenligningen der nå du skal rakke ned på de som sitter på venstresiden av politikken ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Ja, det er delvis riktig. Obama-administrasjonen stoppet Constellation-programmet fordi de mente kostnadene og budsjettoverskridelsene var altfor høye, og fordi de mente det ville være riktigere å blant annet satse sammen med private selskaper. Dette var også i helt i kjølvannet av finanskrisa. Avgjørelsene har i ettertid har vist seg å være en gode om man ser på hva som skjedd med f.eks. SpaceX og kapasiteten de nå har/snart har. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Constellation_program

Thank you, da demret det litt plutselig :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (På 18.8.2020 den 23.43):

Det er media og deres propaganda mot Trump som splitter og skaper hat. Millioner av mennesker er utestengt fra den offentlige debatt, fordi de har synspunkter som ikke er politisk korrekt. Dette har ført til en type ubalanse i samfunnet, som mange ønsker å rette opp. 

Nei, Twittermeldingene hans skaper nok hat i seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...