Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Download

Anbefalte innlegg

Heisann folkens..

Jeg har lurt en del på hva som er best å bruke til å laste ned ting med..det jeg lurer på, er om kazaa-lite bruker mye av linja, i motsetning til f.eks BitTorrent?!? eller er det noe annet alternativ som er bedre??

Jeg deler linja med et par andre folk, så for ikke å være altfor drittsekk mot de, så hadde det beste vært et program som ikke bruker så mye av linja når jeg bare idler..og finnes det noe program som kan styre hvor mye hvert program får bruke av linja, hvis dere skjønner hva jeg mener :ermm: ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bittorrent er ikke spesiellt bra, men du finner oftest det første der, www.suprnova.org f.eks finner du mye tv serier (som er lovlig å laste ned)

Kazaa er ikke bra, går sent.

Ville satset på DC++ ,www.dcplusplus.com, så går du inn på den norske hubben odin.vikingshub.com

du finner ut hvordan du kan bli active bruker isteden for passive, og du kan se guiden som folk som ikke har brukt dc++ på www.vikingshub.com -> HowToGuide

Lenke til kommentar
Man burde ikke ta slike diskusjoner på forumet. Den er nok litt på/over kanten.

EG prøvde å få det framm her oppe men det gjekk ikkje :dontgetit:

Hvorfor er denne diskusjonen "litt på kanten"? kazaa, dc, dc++ osv er fult lovlige programmer. Og det er i vertfall lov å "bremse" hastigheten på sin egen linje.

Lenke til kommentar
japp,helt til de som eier hubben finner det ut,så blir han bannet for evig og alltid.

Uansett så er det en lame ting og gjøre.peer2peer dreier seg om og dele, og ikke b are ta med seg.

Problemet er jo det at det er meningsløst å la p2p programmene bruke 100% av linjen din. Det skulle vært mulig å kutte opplastingshastiheten på rundt 90%

Grunnen som du sikkert vet er at ved 100% opplasting funker det omtrent ikke å laste ned :(

Lenke til kommentar
Hvorfor er denne diskusjonen "litt på kanten"? kazaa, dc, dc++ osv er fult lovlige programmer. Og det er i vertfall lov å "bremse" hastigheten på sin egen linje.

Ja, enig i at P2P-programmer i seg selv ikke er ulovlig. Også enig i at å laste ned musikk fra nettet ikke er ulovlig. Programmer som bremser linjebruken er også helt lovlig.

Men - her linkes det til en warez-side, enten du liker det eller ikke. Det har blitt slått ned på før, og sikkert i tiden som kommer og.

Prøver ikke å være noe "forumcop-wannabemoderator-særing", prøvde bare å komme med en liten advarsel. Personen som startet tråden er ny på forumet og har (ganske sikkert) ikke lest forumreglene (enda).

Dessuten finnes det sikkert mengder av andre steder der man kan diskutere P2P, uten at www.hardware.no behøver å være en av dem (synes ihvertfall jeg.)

Hardware :thumbup:

P2P: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, enig i at P2P-programmer i seg selv ikke er ulovlig. Også enig i at å laste ned musikk fra nettet ikke er ulovlig. Programmer som bremser linjebruken er også helt lovlig.

Men - her linkes det til en warez-side, enten du liker det eller ikke. Det har blitt slått ned på før, og sikkert i tiden som kommer og.

Prøver ikke å være noe "forumcop-wannabemoderator-særing", prøvde bare å komme med en liten advarsel. Personen som startet tråden er ny på forumet og har (ganske sikkert) ikke lest forumreglene (enda).

Dessuten finnes det sikkert mengder av andre steder der man kan diskutere P2P, uten at www.hardware.no behøver å være en av dem (synes ihvertfall jeg.)

Hardware :thumbup:

P2P: :thumbdown:

Finner ingen link til noen warez sider, dessuten er p2p et nyttig verktøy om man bruker det riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...