N_R Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Leter etter en bandwidth-monitor til Windows, og lurte på om noen hadde noen tips?? DUmeter og den innebyggede saken i PerfMon fungerer forsåvidt greit, men problemet er at de tar alt - og jeg ønsker å skille på LAN og internett. Det bør være mulig, et program som Netlimiter for eksempel klarer å skille, den struper bare internett. Nøyaktig hva for noe muffens den gjør for å få til dette vet jeg ikke, web-siden deres (www.netlimiter.com) er ikke akkurat allverdens hjelpsom.... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Stikk inn i Options til DUMeter. Der kan du velge hvilken "NIC" den skal bruke. Sett den opp til kun å overvåke internettstilkoblingen din så teller den ikke de andre som går til Xbox, andre PCer og lignende Lenke til kommentar
Slk Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 for en grei windows bandwidth util ta og prøv PRTG Lenke til kommentar
N_R Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Stikk inn i Options til DUMeter. Der kan du velge hvilken "NIC" den skal bruke. Sett den opp til kun å overvåke internettstilkoblingen din så teller den ikke de andre som går til Xbox, andre PCer og lignende .....jeg har bredbånd.... :-) Så internetten går ut på NIC'et sammen med LAN'et.... derav problemet med å skille på type trafikk. Samme med den Passler saken, den måler forøvrig via SNMP - og det er litt plunder å få lagt det inn i Windows... :-) den måler også bare generell trafikk, og jeg kunne ikke finne noe for å skille på LAN / WAN. Men hadde rutern min støttet SNMP hadde den forsåvidt funket helt glimrende, da kunne jeg målt bare internett for seg. Hehe, jeg kan jo fikse dette ved å kjøpe et ekstra nic for internett til en hundrings og sånn sett kunne bruke DU-meter, men det er litt plunder siden jeg har andre ting som også bruker bredbåndet..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå