Gå til innhold

Vil ikke spekulere i om fregatten kunne blitt berget etter kollisjonen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at ikke bare hadde de styring, men styrbord fremdriftsmotor og propell gikk også med 49% pådrag etter kollisjonen. Dette forverret sannsynligvis skadene, siden de altså faktisk styrte rett på land mens de opprettholdt 5.5 knops fart. 

image.png.ef3a6f327ac3756ecdc1545576b3853e.png

Endret av J-Å
Lenke til kommentar

OK.... Så kanskje noen andre kan ta den undersøkelsen da, poenget må da være at ledelsen på land får seg en støkk slik at de tar imot den hjelpen som tilbys i fremtiden. De var jo ekstremt hurtige med å peke både på kystradiostasjonens kommunikasjon, tankbåt-"kæpt'n" med tilhørende los og verftet i Spanien som blod-skyldige i denne saken.

Jeg forstår at rekrutter ombord kan ha problemer med alle rissikovurderinger som skal gjøres fortløpende og at det kan gjøres feil, og for min del kan dere gjerne sende samme mannskap ut igjen på første og beste skute, de har en kompetanse og erfaring nå få kan vise til. Men, da må også det Norske forsvaret være seg oppgaven verdig og ta ansvaret når en slik ulykke inntreffer og vise en smule sakkyndig ydmykhet.

Har og forståelse for at det er visse ting rundt ett krigsskip som krever .... en smule diskresjon, men kan de beordre inn en thug til å dytte skuta opp i fjæresteinene så kan de og ta imot hjelp fra andre resurser og kompetanse i den umiddelbare nærhet.

Men når svaret fra kommandøren er at "jeg ønsker heller ikke på dette tidspunkt å spekulere i mulige utfall dersom noen av disse faktorene hadde vært annerledes", da er du heller ikke interessert i å lære.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...