Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Ezio skrev (7 minutter siden): The game reportedly "runs perfectly" on the Xbox Series X but the development team is "having some troubles getting the frame rate stable" on PS5. Jeg kan også finne frem utviklere som har sagt det er langt enklere å utvikle spill til ps5, og at den helt klart er en kraftigere konsoll. Skal vi kanskje vente til vi får prøvd spillet på begge? Ezio skrev (9 minutter siden): Alle som har et snev av fornuft i seg hadde nok ønsket at alle spill var tilgjengelig på begge konsoller. Tror de fleste ønsker gode spill istedenfor spill som ikke er optimaliserte... 2 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 10 minutes ago, Ezio said: that Resident Evil 8 has a "terrible performance" and a "terrible frame rate" on PS5 "as of a few months ago." The game reportedly "runs perfectly" on the Xbox Series X but the development team is "having some troubles getting the frame rate stable" on PS5. Sannsynligvis kommer dette til å gjelde en del andre spill også. Alle ser dessuten at Xbox er bedre på samtlige områder når det kommer til specs utenom SSD. Skjønner at det er problematisk for Sony fanboys å erkjenne dette. Det er vel derfor de siste ryktene peker mot at Series X kommer til å koste $599. Den ekstra performancen koster selvfølgelig mer. Satt opp mot de to PS5-versjonene til $399 og $499 ser det mildest talt vanskelig ut for Series X. Lenke til kommentar
Grimbeorn Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 6 minutes ago, Croc Man said: Det er vel derfor de siste ryktene peker mot at Series X kommer til å koste $599. Den ekstra performancen koster selvfølgelig mer. Satt opp mot de to PS5-versjonene til $399 og $499 ser det mildest talt vanskelig ut for Series X. Tror det er en grunn til at også Sony venter med å lansere pris, tror både PS5 og XSX blir dyrere enn mange tror. XSX har nok en del dyre deler, men avansert SSD er heller ikke gratis. Uansett er alt om pris rykter så langt, så spekulativt å si noe bastant om det nå. 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Croc Man skrev (17 minutter siden): Det er vel derfor de siste ryktene peker mot at Series X kommer til å koste $599. Den ekstra performancen koster selvfølgelig mer. Satt opp mot de to PS5-versjonene til $399 og $499 ser det mildest talt vanskelig ut for Series X. Det er ikke bekreftet så det er jo ikke noe vits å spekulere i. Det kan like greit være fake som et resultat av folk ønsker oppmerksomhet/klikk som det kan være en slags test for å sjekke hvordan folk reagerer før de altså endrer på det avhengig av hva responsen er. Så kan det jo bare være fake som et resultat av at folk er desperate etter å finne det ut så de sluker all info de får til seg. Sannsynligvis får man ikke bekreftet dette før om en mnd tid eller så uansett. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Ezio skrev (57 minutter siden): Kvalitet foran kvanitet. Milevis bak gamepass på samtlige områder. Kva kvalitet er det du snakker om? Eg har sett på GamePass, og det er ikkje akkurat so veldig mykje å skryte over. Gamle spel, og svært lite nytt, sett bort ifra Xbox sine 2-3 exclusives. Ellers er det jo Sony som produserer kvalitetspel framover, då Xbox fortsetter i 1-2 år å produsere cross gen spel: Ein tidligere utvikler hos DICE. 3 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Ezio skrev (1 time siden): Kvalitet foran kvanitet. Milevis bak gamepass på samtlige områder. Og det kommer fra mannen som minutter tidligere skrøt av følgende: Sitat Så jeg ser også frem til å spille på en mye bedre konsoll med hundrevis av forskjellige spill, både nye og gamle. Du må virkelig slutte med hykleriet ditt. Dette er bare ett av maaaange tilfeller bare i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Ezio skrev (53 minutter siden): that Resident Evil 8 has a "terrible performance" and a "terrible frame rate" on PS5 "as of a few months ago." The game reportedly "runs perfectly" on the Xbox Series X but the development team is "having some troubles getting the frame rate stable" on PS5. 4 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Grimbeorn skrev (40 minutter siden): Tror det er en grunn til at også Sony venter med å lansere pris, tror både PS5 og XSX blir dyrere enn mange tror. Det er vel 4-5 butikker som har lekket priser på ps5. $399, €399 og £399. Det virker som et sannsynlig tall. Ezio skrev (24 minutter siden): Det er ikke bekreftet så det er jo ikke noe vits å spekulere i. Det er merkelig at du påstår dette etter å ha spekulert med at series X kommer til å være bedre enn ps5... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 33 minutes ago, Ezio said: Det er ikke bekreftet så det er jo ikke noe vits å spekulere i. Det kan like greit være fake som et resultat av folk ønsker oppmerksomhet/klikk som det kan være en slags test for å sjekke hvordan folk reagerer før de altså endrer på det avhengig av hva responsen er. Så kan det jo bare være fake som et resultat av at folk er desperate etter å finne det ut så de sluker all info de får til seg. Sannsynligvis får man ikke bekreftet dette før om en mnd tid eller så uansett. Jeg kan ikke se at du har hatt noen innvendinger mot å bruke rykter og spekulasjon som argumentasjon tidligere i tråden men bra at du tar ansvar her og sier fra. Da er vi enige. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Nevnte dette i en Playstation diskusjon, men tenker jeg nevner det her også. Xbox sjefen Phil Spencer har nylig vært i et intervju hvor han diskuterte blant annet designet til Xbox series X. Der kom det frem at han har byttet ut en one X Han hadde hjemme med en series X. Ifølge ham så har de samme støynivå. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 25 minutes ago, Pallehysa said: Kva kvalitet er det du snakker om? Eg har sett på GamePass, og det er ikkje akkurat so veldig mykje å skryte over. Gamle spel, og svært lite nytt, sett bort ifra Xbox sine 2-3 exclusives. Ellers er det jo Sony som produserer kvalitetspel framover, då Xbox fortsetter i 1-2 år å produsere cross gen spel: Jepp. Sony trenger ikke å gi bort spillene sine på en abonnementstjeneste, de selger seg selv(riktignok til blodpris på PSN). Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 (endret) Gringorilla skrev (2 timer siden): Hvorfor er det "uten tvil"? Playstation har hatt en velfungerende familiekontroll siden PS3, og de har Playstation Now som motsvar til GamePass. Forøvrig er det omtrent 200 spill på GamePass mot 650 spill på Playstation Now. Eneste forskjellen virker å være at GamePass har LITT mer fokus på nyere titler, mens Playstation Now har titler fra alle generasjoner og litt færre av de nyeste titlene. Rett og slett personlig erfaring. Xbox sin foreldre kontroll og funksjoner fremstår som totalt overlegent over hva du har på PlayStation. Måten Microsoft har gjort dette på gjør at jeg som forelder har 100% kontroll og det å tillatte spill som pjokken vil spille kan jeg akseptere eller ikke uavhengig om jeg er hjemme direkte der å da. Samme med kjøp. Egen app for familie kontroll som blir bare bedre og bedre (beta). Ingen mas bare smarte og oversiktlige løsninger i sterk kontrast til hva Sony har pr.idag som er i tradisjonell Sony still gammelt og ut datert når det kommer til software løsninger. PSNow har flere spill og noen fine familie vennlige spill. Men GamePass er i en liga for seg selv og vesentlig bedre selv med mindre spill. Det blir nesten komisk å sammenligne tjenestene... Og jeg nevnte spesielt SeriesS pga det kommer til å bli den rimeligste neste-gen konsollen. Om ikke det er noen voksne med stor spill interesse så ser jeg ikke for meg at en 5000-7000kr konsoll kommer til å bli engang vurdert. PlayStation har vært konsoller jeg har anset som familie vennlige i mange år. Men etter jeg selv ble forelder og hvordan dagens spill er med mikrotransaksjoner og hva en forventer og ønsker av funksjoner,tjenester og brukervennlighet så det veldig klart for meg at Xbox leder an på dette. Etterfulgt av Nintendo og PlayStation langt bak.... Men dette er noe som kan snu fort med PlayStation5. Er så mye vi ikke vet enda... Endret 18. august 2020 av LarZen 2 Lenke til kommentar
saywhat Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 (endret) 5 minutes ago, Croc Man said: Jepp. Sony trenger ikke å gi bort spillene sine på en abonnementstjeneste, de selger seg selv(riktignok til blodpris på PSN). Som forbruker hadde det jo vært kjekt å få dem på tilsvarende måte som Game pass. Hadde lett signet opp på PS Now hvis vi fikk first party-spillene på dag en! Endret 18. august 2020 av saywhat Skriveleif Lenke til kommentar
Mr.Sorter Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Iki skrev (11 minutter siden): Nevnte dette i en Playstation diskusjon, men tenker jeg nevner det her også. Xbox sjefen Phil Spencer har nylig vært i et intervju hvor han diskuterte blant annet designet til Xbox series X. Der kom det frem at han har byttet ut en one X Han hadde hjemme med en series X. Ifølge ham så har de samme støynivå. Så bra da:) da blir det en stillegående kraftplugg 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Iki skrev (20 minutter siden): spekulert med at series X kommer til å være bedre enn ps5... Er ikke spekulasjon når man har fakta på bordet at konsollen er kraftigere og bedre. At du og mange andre ikke vil erkjenne det får være deres problem. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Mr.Sorter skrev (Akkurat nå): Så bra da:) da blir det en stillegående kraftplugg Samme støynivå som ps4 pro, som alle klager på at bråker for mye. Så om du mener det er stillegående så er det fint det. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Ezio skrev (Akkurat nå): Er ikke spekulasjon når man har fakta på bordet at konsollen er kraftigere og bedre. At du og mange andre ikke vil erkjenne det får være deres problem. Hvilke fakta? 1 Lenke til kommentar
saywhat Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 1 minute ago, Iki said: Samme støynivå som ps4 pro, som alle klager på at bråker for mye. Så om du mener det er stillegående så er det fint det. I følge en test på Anandtech er Xbox One X på 41 dB under heavy load. Er ganske sikker min PS4 Pro bråker mye mer enn 41 dB 1 Lenke til kommentar
Mr.Sorter Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 Iki skrev (Akkurat nå): Samme støynivå som ps4 pro, som alle klager på at bråker for mye. Så om du mener det er stillegående så er det fint det. Med tanke på hva som er inni de nye konsollene.. Skal vi begynne igjen med den såkalte artikkelen du fant fram? Der de sier selv at ps4 pro er stillere enn første modell, men ikke helt på samme nivå som Xbox x.. La det ligge. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. august 2020 Del Skrevet 18. august 2020 saywhat skrev (3 minutter siden): I følge en test på Anandtech er Xbox One X på 41 dB under heavy load. Er ganske sikker min PS4 Pro bråker mye mer enn 41 dB Begge når ca. 50 dB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå