Bkowzkii Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 Hei! Trenger litt hjelp. Kjæresten har Telenor. og i over ett år har google WiFi fungert fint som trådløs router i leiligheten som er på ca 45kvm. Inntil for ca 4-5 måneder siden. Da ble det gitt beskjed om at vi nmåtte installere ny T-we-boks. Da begynte problemene. Ny router kom også i posten, men siden Google WiFi hadde fungert supert inntil da, så fortsatte vi med denne. De siste månedene har internett skrudd seg av hele tiden. HAstigheten er upåklagelig, men brudd oppstår hele tiden. Det vil at at å koble seg på VPN på jobb ikke er mulig, Skype-samtaler blir brutt hele tiden. TV-signaler, streaming til Netflix osv....alt dette som krever en konstant, stabil internett kutter ut ved jevne mellomrom. Det går f.eks ikke an å ha en 5min lang samtale på Skype. Heller ikke se mer enn 10min av en film på Netflix, heller ikke TV-signalene er sterke nok til at vanlig lineær TV kan fungere normalt. T-we-boksen har en "signal-måler". Denne hopper hele tiden fra 0-70%. Oppsetter er som følger: Ut av veggen er det en Canaldigital -"kontakt" med coaxial kabler - en der det står DATA. Denne er koblet til modemet, som for øvrig er nytt, tlisendt av Telenor for 2 uker siden. -en der det står TV. Denne går rett til T-we-boksen. *Fra modemet er det koblet opp en Cat-kabel til googleWiFi-router, slik at denne får internet. *fra GoogleWiFi et det en Cat-kabel som går til T-we-boksen, dette for å fordele internett til denne. Resten av alt internet i huset skal da være trådløst. Macbook, telefon, chromecast osv... Det er ingen "feil" på modemet fra Telenor ifh til lys som kutter ut og blinker. Det er "feil" på TV-signaler, da disse varierer og kutter ut. Signalstyrke mellom 0-70% Dagen etter nytt modem kom, sjekket jeg GoogleWiFi-instillinger, endret DNS fra automatisk til "internetleverandørens". Da hadde vi stabil internett ett helt døgn. Nå, med samme instilllinger ifh til DNS, er det tilbake med internett i 3minutter, før det kuttes ut og all oppkobling til wifi restartes. Mye grums her og kanskje ikke så oversiktlig. Det jeg lurer på er om det er signaler fra Telenor som kommer ut av veggen det er feil med eller om det er Google WiFi som er problemet. Litt rart, da alt fungerte i ett helt døgn etter at DNS ble endret på, men at det gikk"tilbake til dårlig" etter dette. //MVH Bjørn Lenke til kommentar
Bkowzkii Skrevet 17. august 2020 Forfatter Del Skrevet 17. august 2020 Da har jeg igjen stilt tilbake DNS til automatisk. Dvs den går på google sin 8.8.8.8. 3 timer med stabilt nett på hjemmekontor. Får se hvor lenge det varer. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 Hvis signalmåleren på tv-dekoderen varierer på denne måten vil jeg kanskje også tro at det er et problem knyttet til signalkvaliteten inn til kabelmodemet i parallell. Hvis problemene har oppstått i forbindelse med skifte av utstyr, ville jeg kanskje sjekket at koakskablene var festet skikkelig. For å finne ut om det evt. er Google WiFi, forstår jeg det slik at du også har en annen ruter fra Telenor som du kan teste med? En sjekk ellers ville vel vært å koble en PC med kabel direkte til kabelmodemet og se om den hadde stabil forbindelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå