Møkkalasset Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Eg kobla frå ein klikka cd rom (hadde ikkje bruk for den) så dagen etter på måtte eg trykke tabb for å få starta opp. Så fixa eg det og no må eg sette i ein diskekkt for å få den til og starte.... (skirve feiler) Litt vanskelig å forklare Er eit msi hk... Lenke til kommentar
KriB Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis du går inn i BIOS, og setter den til "Auto" på søk etter disker. (Du går inn på valget øverst til venstre i første bildet i BIOS-en) Da søker den gjennom IDE-portene hver gang den starter. Jeg opplevde et liknende problem da jeg hadde tatt auto-detect slik at alle disker/CD-ROM ble lagret med settings. Når jeg tok ut en disk/CD-ROM fant ikke BIOS enheten jeg hadde tatt ut og nektet å starte før jeg satte den inn igjen. I tillegg kan det være noe med Boot-rekkefølgen din. Se på hva som er First boot device, second osv... Vet ikke om dette fikser problemet ditt, du må nok prøve å forklare nærmere hvis ikke det går Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 er det ikkje hd som skal stå først? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det pleier jeg ha, siden det går raskere enn at den skal sjekke diskett og CD-rom før den booter videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå