Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Til Hveteallergikerene


ogla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et barn med hveteallergi, og ser at selv om vi prøver forskjellige brød så holder han seg alltid til Toast Fiber Brød ifra semper. Alt annet vi prøver å gi han liker han ikke. 

Hvilke brød foretrekker du og hvorfor?
 

Trenger og få noen tips ifra personer som har hveteallergi, evt barn med hveteallergi.

 

https://meny.no/varer/bakeri/brod/toasty-fiber-brod-7312170055524

 

 

Endret av ogla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at de fleste bødtypene, noen mer en andre, er noe tørrere i konteksten en andre brødtyper. Om ikke direkte tørre, så litt rare i konteksten, som sagt. dette har jo med at gluten er en slags gummisubstans som bidrar med å gi loff og brød en noe mere myk eller ja, “fersk” kontekst. Jeg har også forsøkt å bake noen brød fra ferdig mix poser, disse smuldrer i fra hverandre. 

det eneste tipset jeg har fått er å forsøke seg på å bake selv, hvis en prøver å finne noen gode oppskrifter på nettet. Jeg er alt for lite strukturert til å bake brød selv hver dag. 

Men mitt beste tips, og et triks jeg bruker hvergang jeg spiser brød er å putte brødskivene i brødeister, eller ovnen. ikke bare fordi mange av brødene ligger i fryser fra før i butikkene, å enklest for meg å putte de i fryseren selv. Men med en tur i brødrister, eller ovnen på 170/180 grader, girbrødet en litt fersk feeling, varmt, litt spøtt, alt etter lengde i ovnen.  Da er det kjempegodt med smør og syltetøy/brunost etc.etc.etc.

Skal prøve å legge ved et bildet/navn av det brødtypen jeg liker best, det husker jeg ikke navnet på i farten.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...