Gå til innhold

Kan jeg kjøpe en ekstra harddisk?

Anbefalte innlegg

Jeg solgte dessverre min "baby", som var en av mine første pcer jeg hadde som jeg hadde oppgradert siden jeg var 10 år.

Så nå klarte og og få råd igjen til og kjøpe en ferdig bygget pc power for 2 dager siden.

Pcen i seg selv synes jeg er ganske kraftig, klarer og spille det meste på ultra.

Spørsmålet er:

Kan jeg få en til harddisk på en måte i denne pcen?

Pcen er ikke stor, den er ganske lav, og delene ser ut til og være litt mindre en orignalene.

Her er pcen jeg kjøpte

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-gaming-tg01-0115no-stasjonaer-datamaskin/p-1060881/

Om jeg så må ha en til harddisk, helst en på 1TB. Hvordan må jeg kjøpe? (Helst på billigst mulig måte)

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaveX skrev (1 minutt siden):

Åpne dekslet og se om det er sted å montere, og at det finnes strøm og ledig Sata port. 

Jeg har åpnet det, og jeg ser en sata port kabel, problemet er at det er ikke så stort inni der, og jeg klarer ikke og se ssden engang.

her er et par bilder

1wYLUDF.png

eo16PMj.pngGHpQAxK.png

Lenke til kommentar

Bare et veldig kjapt bildesøk på Google etter modellnavnet:

HP Pavilion Gaming TG01-0023ng Gaming Desktop schwarz: Amazon.de ...

Nå vet jeg ikke hvordan original SSD er plassert, men hvis den er direkte på hovedkortet (NVMe/mSATA-type) skulle du her ha mulighet til to ekstra lagringsenheter: Enten 2,5" + 3,5" eller 2 x 2,5".

Endret av NULL
Lenke til kommentar
NULL skrev (Akkurat nå):

Bare et veldig kjapt bildesøk på Google etter modellnavnet:

HP Pavilion Gaming TG01-0023ng Gaming Desktop schwarz: Amazon.de ...

Nå vet jeg ikke hvordan original SSD er plassert, men hvis den er direkte på hovedkortet skulle du her ha mulighet til to ekstra lagringsenheter: Enten 2,5" + 3,5" eller 2 x 2,5".

Å herregud jeg er blind, så den øverste er plass til en harddisk?

Lenke til kommentar
NULL skrev (1 minutt siden):

Ja, øverst kan man ha enten 3,5" HDD eller 2,5" HDD/SSD. Så er det vel lengre ned også plass, men tror det er for 2,5".

tusen takk for hjelpa, var faktisk redd før at jeg ikke kunne ha mere lagringsplass. Men nå ble jeg litt lettet :) Tusen takk for hjelpen, kompis! :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange SATA-porter hovedkortet har ledig - og en del slike kompakte PC-er kan ha lite ekstra tilkoblinger fra  strømforsyningen. Kan være at de bruker samme kabinettet for flere hovedkortmodeller. Men burde vel absolutt være en ledig. Ser det er andre TG01-modeller med to SATA-porter i hvert fall, men i modellserien her kan det også være at forskjellige hovedkortmodeller er i bruk.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
NULL skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor mange SATA-porter hovedkortet har ledig - og en del slike kompakte PC-er kan ha lite ekstra tilkoblinger fra  strømforsyningen. Kan være at de bruker samme kabinettet for flere hovedkortmodeller. Men burde vel absolutt være en ledig. Ser det er andre TG01-modeller med to SATA-porter i hvert fall, men i modellserien her kan det også være at forskjellige hovedkortmodeller er i bruk.

Jeg ser en kabel som henger, så ser jo for meg at det er for harddisken? Den henger rett under selve plassen der hard disken skal stå, vises ikke på bildet.

Endret av RyzorWarlocK
Lenke til kommentar
2 minutes ago, RyzorWarlocK said:

Jeg ser en kabel som henger, så ser jo for meg at det er for harddisken? Den henger rett under selve plassen der hard disken skal stå, vises ikke på bildet.

Kan være. Vanskelig å bekrefte uten bilde.

Lenke til kommentar

Har en  modell med tilsvarende kabinett; den svarte rammen ved fronten (der sata-strømkablen henger) har festehull for 1 x 3.5 og 1 x 2.5 sata enheter (eventuelt 2 x 2.5). Ikke sikkert alt får fysisk plass i din maskin pga. grafikkkort / strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...