Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Elendig bosted

Szir0

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet hit 5 år siden, og det er et sted for rusmisbrukere. Ble dårlig fra første gang jeg overnattet her og det har blitt værre. Det er en kommunal leilighet og jeg har lån som nedbetales av NAV så jeg har ikke egne penger å bruke til et annet sted. Er ikke kommunen pliktet til å gi meg et sted jeg trives i? Blir så dårlig av å bo her. Skjønner at de gikk meg imot første årene da jeg drakk mye og var litt ropende og litt aggressiv, men det har pågått for lenge. Vurderer å si opp stedet, vaske den ferdig og flytte til skogen, det er så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke reglene rundt det, men om det var sånn at man kunne velge å vrake hvor man ville bo via NAV, så hadde nok flere prøvd seg på den ruta. Tenker NAV skal sørge for at man har tak over hodet, så må man ta i et tak selv. Du har jo som du sier hatt 5 år på deg.

Endret av Merko
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Prøv å kom deg over på sosialstønad. Da får du livsopphold, strøm og husleie uansett hvor du bor.

Prøv å få deg en jobb og hold den i noen måneder, så du har en egen inntekt, da endrer alt seg. Trenger ikke være så lenge. Men klarer du det, så vinner du din frihet.

Skriver ikke dette for å lære folk å lure systemet, men for å la folk vinne sin frihet over egen psyke, sånn at de kanskje blir ekte frie i løpet av livet. Noe alle fortjener.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
holkapolka27 skrev (På 15.8.2020 den 19.09):

Er ikke kommunen pliktet til å gi meg et sted jeg trives i?
Vurderer å si opp stedet, vaske den ferdig og flytte til skogen, det er så ille.

Nei. Verken stat eller kommunen er forpliktet til dette.

Søk heller om bytte av kommunal bolig. Dokumenter søknaden med hva du mener selv og hvordan det går ut over din helse. Vedlegg gjerne en legeuttalelse som bekrefter hvor ille det er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Hvilke grep trener du å ta for å kunne leie et fornuftig  sted å bo? Slik som kjeller i et etablert eneboligområde og lignende.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...