gspr Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Linux sempiterna 2.6.1-rc1-mm1 #1 Thu Jan 1 04:03:44 CET 2004 i686 AMD Athlon(tm) AuthenticAMD GNU/Linux Årets første. Eid. EID WANNABE N00B PLZ LOL OMG OMFG JESUS ER DIN VENN FU!!!!!!! ;p Bruker du Nvidia driverene ? Bruker nVidia-driverne ja. 5328, er det vel. Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Bruker nVidia-driverne ja. 5328, er det vel. Du måtte vel kompilere dem på ny ? Jeg har ikke orket det enda, lurer på om jeg gidder å være sånn som rekompilerer kernelen for hver release-candidate, det kan egil ta seg av ;p. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det går nok ikke sånn ca.. Men det er da ikke så vanskelig å konfigurere 2.6.0 kernelen. Du kan jo prøve å feile, ingenting galt i det. Jepp skal da forsøke. Kan jo også bare ta en slik patch, som oppdaterer det som er nytt, men da får jeg sikkert ikke med bootsplash Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Ta linux-* å ta det fra bunnen av, enklest det ;p. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Bruker nVidia-driverne ja. 5328, er det vel. Du har ingen problemer med disse driverne (hvilket kort)? På meg virker det som de oppjusterer viftehastigheten på mitt Geforce4, i alle fall hører jeg en økning i viftestøy. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel Tenkte meg det, men *stress*. Venter heller til neste stable kernel . Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel Nei så dæven! Det hender faktisk at gentoo brukere må bruke noe annet enn emerge gitt.. Hvem hadde trodd det? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Å kompilere release candidates og slikt er nok for folk som har lyst, men å ha nyeste stable er jo viktig å passe på. Bare hvis det er fikset relevante sikkerhetshull eller støtte for hardware du har er blitt bedre. Å ha nyeste stable bare for å ha nyeste stable er ikke mye poeng i. Jeg tviler sterkt på at de slipper en kernel bare for å ha gjort det.. Alltids kjekt å være litt frempå vet du! (I stedet for å kjøre en 2.4.20 som kan exploites.. .22 også?) Vel, jeg SA at sikkerhetsfiksing er en grei grunn til å oppgradere kjernen, gjorde jeg ikke? Det var liksom hele argumentet mitt Men DU vil bare oppgradere for å «være litt frempå». Selv om forbedringene i den nye versjonen bare gjelder hardware du ikke har og subsystemer du ikke bruker. Man må jo være frempå, vet du! Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Men DU vil bare oppgradere for å «være litt frempå». Selv om forbedringene i den nye versjonen bare gjelder hardware du ikke har og subsystemer du ikke bruker. Man må jo være frempå, vet du! Ellers er man jo ikke pr0/l33t/g33k/what ever Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hysj nå. *Sitte og vente på 2.7* Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel Nei så dæven! Det hender faktisk at gentoo brukere må bruke noe annet enn emerge gitt.. Hvem hadde trodd det? Du kan faktisk merge kernel-source også, og da blir symlinken ordnet. Da er det bare make osv som må gjøres utenom portage (det finnes tools for slikt også ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå