Gå til innhold

Linux 2.6.1-rc1

Anbefalte innlegg

Linux sempiterna 2.6.1-rc1-mm1 #1 Thu Jan 1 04:03:44 CET 2004 i686 AMD Athlon(tm)  AuthenticAMD GNU/Linux

Årets første. Eid.  :cool:

EID WANNABE N00B PLZ LOL OMG OMFG JESUS ER DIN VENN FU!!!!!!!

;p

Bruker du Nvidia driverene ?

:p

Bruker nVidia-driverne ja. 5328, er det vel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker nVidia-driverne ja. 5328, er det vel.

Du måtte vel kompilere dem på ny ? Jeg har ikke orket det enda, lurer på om jeg gidder å være sånn som rekompilerer kernelen for hver release-candidate, det kan egil ta seg av ;p.

Lenke til kommentar
Det går nok ikke sånn ca.. Men det er da ikke så vanskelig å konfigurere 2.6.0 kernelen. Du kan jo prøve å feile, ingenting galt i det.

Jepp skal da forsøke. Kan jo også bare ta en slik patch, som oppdaterer det som er nytt, men da får jeg sikkert ikke med bootsplash :dontgetit:

Lenke til kommentar
sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel ;)

Nei så dæven!

Det hender faktisk at gentoo brukere må bruke noe annet enn emerge gitt.. Hvem hadde trodd det?

Lenke til kommentar
Å kompilere release candidates og slikt er nok for folk som har lyst, men å ha nyeste stable er jo viktig å passe på.

Bare hvis det er fikset relevante sikkerhetshull eller støtte for hardware du har er blitt bedre. Å ha nyeste stable bare for å ha nyeste stable er ikke mye poeng i.

Jeg tviler sterkt på at de slipper en kernel bare for å ha gjort det.. Alltids kjekt å være litt frempå vet du! (I stedet for å kjøre en 2.4.20 som kan exploites.. .22 også?)

Vel, jeg SA at sikkerhetsfiksing er en grei grunn til å oppgradere kjernen, gjorde jeg ikke? Det var liksom hele argumentet mitt :)

Men DU vil bare oppgradere for å «være litt frempå». Selv om forbedringene i den nye versjonen bare gjelder hardware du ikke har og subsystemer du ikke bruker. Man må jo være frempå, vet du!

Lenke til kommentar
Men DU vil bare oppgradere for å «være litt frempå». Selv om forbedringene i den nye versjonen bare gjelder hardware du ikke har og subsystemer du ikke bruker. Man må jo være frempå, vet du!

Ellers er man jo ikke pr0/l33t/g33k/what ever :ermm:

Lenke til kommentar
sim, det er bare å endre linux-symlinken til gjeldende mappe (/usr/src/linux-2.6.1-rc1 og remerge nvidia-kernel ;)

Nei så dæven!

Det hender faktisk at gentoo brukere må bruke noe annet enn emerge gitt.. Hvem hadde trodd det?

Du kan faktisk merge kernel-source også, og da blir symlinken ordnet. Da er det bare make osv som må gjøres utenom portage :cool: (det finnes tools for slikt også :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...