Gå til innhold

Linux 2.6.1-rc1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dere som bruker Linux hele tiden, stadig bytter kernel. Compilerer dere den på nytt hver gang eller? Prøvde engang og compilere. Jeg visste ikke hva jeg skulle "ha med" så jeg bare kryssa av for noe og starta compileringen. :blush: Er newbie, så jeg spør dere proffer, hva skal som regel være med i compileringen?

Lenke til kommentar

kompilerer på nytt for hver gang ja. Jeg pleier å kopiere konfigurasjonen fra den forrige kernelen til den nye, ta en make oldconfig for å sjekke eventuelle forandringen, og så kompilere. Du må ha med driverene for din hardware, og det du trenger til ditt bruk :p

Lenke til kommentar

«Vi som bruker Linux» sitter ikke alle og manisk kompilerer kjerne! Jeg gjør det en sjelden gang, og det har gått år mellom hver gang. Det er endel leeto-folk her (kom'an, gentoo og slackware mest populært?) som gjør sånn, men de fleste vokser fra det etterhvert (jeg gjorde) :)

Lenke til kommentar
«Vi som bruker Linux» sitter ikke alle og manisk kompilerer kjerne! Jeg gjør det en sjelden gang, og det har gått år mellom hver gang. Det er endel leeto-folk her (kom'an, gentoo og slackware mest populært?) som gjør sånn, men de fleste vokser fra det etterhvert (jeg gjorde) :)

Men det er sikkert litt smart. Må holdet seg oppdatert vet du :p

Lenke til kommentar
Å kompilere release candidates og slikt er nok for folk som har lyst, men å ha nyeste stable er jo viktig å passe på.

Bare hvis det er fikset relevante sikkerhetshull eller støtte for hardware du har er blitt bedre. Å ha nyeste stable bare for å ha nyeste stable er ikke mye poeng i.

Lenke til kommentar
Å kompilere release candidates og slikt er nok for folk som har lyst, men å ha nyeste stable er jo viktig å passe på.

Bare hvis det er fikset relevante sikkerhetshull eller støtte for hardware du har er blitt bedre. Å ha nyeste stable bare for å ha nyeste stable er ikke mye poeng i.

Jeg tviler sterkt på at de slipper en kernel bare for å ha gjort det.. Alltids kjekt å være litt frempå vet du! (I stedet for å kjøre en 2.4.20 som kan exploites.. .22 også?)

Lenke til kommentar
Linux sempiterna 2.6.1-rc1-mm1 #1 Thu Jan 1 04:03:44 CET 2004 i686 AMD Athlon(tm)  AuthenticAMD GNU/Linux

Årets første. Eid. :cool:

EID WANNABE N00B PLZ LOL OMG OMFG JESUS ER DIN VENN FU!!!!!!!

;p

Bruker du Nvidia driverene ?

Lenke til kommentar

Configen er nok til vanlig PC ja. Du laster ned kernelen, pakker ut, legger konfigfila i mappa, make oldconfig, make og sikkert make modules modules_install (?), så er du i gang ;p.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...