Millennium-Blå Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Politikerne vet, at fisken blir ødelagt. Den er full av plast. Mikroplast forurenser fisken, og vi får det i næringskjeden vår. Da får vi masse plast i blodet. Dette vet politikerne, men de velger å ikke gjøre noe med det. Hva synes du? Synes du at politikerne gjør en dårlig jobb med å håndtere dette problemet? For dette er alvorlig. Vi får i oss plast! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Det føles for meg som at politikere bare gjør som befolkningen generelt "føles" som at de (befolkningen) bestemmer. Og når ting går galt, skylder politikerne på befolkningen. Jeg har hele livet trodd at politikk dreide seg om lederskap. Det viser seg gang på gang at politikk heller dreier seg om å suge ut av fellesskapet som igler, og dekke over egne spor etterpå. Ikke å faktisk jobbe for fellsskapet og gjøre noe konstruktivt. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 For ordens skyld, er det faktisk farlig å spise plast i de mengder som sies å være i fisk? 1 Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 grovetussen skrev (13 timer siden): For ordens skyld, er det faktisk farlig å spise plast i de mengder som sies å være i fisk? Ikke ennå, men om 13 år vil all fisken være forgiftet. Fuglene vil dø ut, og insektene vil også dø ut. Hvis ikke politikerne gjør noe, vil alle flercellede organismene dø ut. De eneste som kommer til å være igjen, er somm og lav. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Blåbanan skrev (2 timer siden): Ikke ennå, men om 13 år vil all fisken være forgiftet. Fuglene vil dø ut, og insektene vil også dø ut. Hvis ikke politikerne gjør noe, vil alle flercellede organismene dø ut. De eneste som kommer til å være igjen, er somm og lav. Om 13 år?? Kilde? 1 Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 Det skulle stå 30. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Har du kilde på 30 år da? Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 grovetussen skrev (5 minutter siden): Om 13 år?? Kilde? Det skulle egentlig stå "30 år", men en skrivefeil førte til at det stod 13. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Men du slenger jo bare ut tilfeldige personlige meninger. Har du noe å backe det opp med? Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 NoTrace skrev (2 minutter siden): Men du slenger jo bare ut tilfeldige personlige meninger. Har du noe å backe det opp med? Nå skal jeg legge ut en artikkel om det: https://naturvernforbundet.no/plast/ Her står det det jeg tenker. Når du leser artikkelen, vil du se at det stemmer. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Flyttet til "Politikk og samfunn". Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
InnoPerp Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Politikerne er vel de som setter rammebetingelsene for samfunnet i helhet, når de ikke er opptatt med toppmøter, flyturer, studiereiser og selvberikning. Om dette er noe du er lidenskapelig opptatt av er det fullt mulig å konkretisere en idé (finne opp en plastsamler) så står Innovasjon Norge og flere andre klare til å kaste penger og kompetanse etter deg. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 12 minutes ago, Blåbanan said: Nå skal jeg legge ut en artikkel om det: https://naturvernforbundet.no/plast/ Her står det det jeg tenker. Når du leser artikkelen, vil du se at det stemmer. Står ingenting om at det ikke fins fisk, fugl og insekter om 30 år. Det er bare din egen synsing. 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 (endret) 18 hours ago, grovetussen said: For ordens skyld, er det faktisk farlig å spise plast i de mengder som sies å være i fisk? Det ser ikke ut til at det er skadelig, men det er enda litt tidlig å si. Det har blitt forsket en del på det, men så vidt jeg vet er det ingen som har påvist alvorlige negative konsekvenser. Endret 16. august 2020 av ism_InnleggNO Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 NoTrace skrev (29 minutter siden): Står ingenting om at det ikke fins fisk, fugl og insekter om 30 år. Det er bare din egen synsing. Jeg tror ikke det finnes fisk om 30 år. Jeg tror at vi mennesker dør ut. Vi kommer til å dø ut, klimaendringene vil ta os, og det som verst kan tenkes. Nå må menneskeheten ta seg sammen, og skjønne hva jorda gjør tilbake mot oss. Det er jo usannsynlig at denne ødeleggelsen som menneskeheten skaper, ikke vil føre til konsekvenser. Og ingen gjør noe. Ingen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg tror ikke det. Vi får se hvem som får rett. 1 Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 NoTrace skrev (18 minutter siden): Jeg tror ikke det. Vi får se hvem som får rett. Ja, det får vi. Man må ikke tro at det man gjør mot naturen, ikke vil gi konsekvenser. For alt i naturen henger sammen, og hvis en puslespillbrikke faller av, er puslespillet ufullstendig. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 (endret) Jeg er enig i at vi skal ta naturen og miljøutfordringene på alvor, men å påstå at mennesket er utryddet om 30 år (sammen med fisk, fugl og insekter) er nok relativt ekstremt. Endret 16. august 2020 av NoTrace 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 Blåbanan skrev (5 timer siden): Jeg tror ikke det finnes fisk om 30 år. Jeg tror at vi mennesker dør ut. Vi kommer til å dø ut, klimaendringene vil ta os, og det som verst kan tenkes. Nå må menneskeheten ta seg sammen, og skjønne hva jorda gjør tilbake mot oss. Det er jo usannsynlig at denne ødeleggelsen som menneskeheten skaper, ikke vil føre til konsekvenser. Og ingen gjør noe. Ingen. Kan du vennligst slutte med trollingen? 2 Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 17. august 2020 Forfatter Del Skrevet 17. august 2020 grovetussen skrev (15 timer siden): Kan du vennligst slutte med trollingen? Selv om du mener det ert trolling, er det flere studier som sikter til det jeg skrev. Husk at vi ikke vil slippe billig unna ødeleggelsene på jorda. Hvis du er uenig, må du følge mer med på forskningen. Du må bli opplyst. Les deg opp på forskningssider, så ser du at jeg har rett. For dette er ikke trolling, men nødvendig arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå