Storm Shadow Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 (endret) Hei Jeg bor i en leie hybel, og har avtalt med utleier at jeg skal betale for strømmen fremover, før var et inkludert i leien, og prøver at beregne cirka månedsforbruk. Utleier har renovert hele el nettet i hybelen og har satt opp denne strømmåler. kWt-måler SE-C20 i eget skap i hybelen. ligger ved et bilde etter 3 dages bruk av måleren. Er det det samlet forbruk inntil videre på måleren eller hvordan skal den leses av. Endret 15. august 2020 av Storm Shadow Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Leser av forbruk og trekker i fra målerstand sist gang du leste av. Det er forbruket ditt. Kostnad blir ca en krone pr kWh. 1 Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 15. august 2020 Forfatter Del Skrevet 15. august 2020 Så jeg har brukt for ca. 10 kroner inntil videre ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Storm Shadow skrev (51 minutter siden): Så jeg har brukt for ca. 10 kroner inntil videre ? Ja, typisk pris er en krone pr kWh. Men de siste månedene har prisen vært rundt 4-5 øre for strøm (pluss tillegg avhengig av strømavtale). Nettleien kommer også i tillegg, er typisk rundt 50 øre pr kWh. Pluss fastledd. Gjør det til en vane å lese av og ta vare på tallet en gang i måneden, så får du kunnskap om forbruket over tid. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå