Gå til innhold

Kingston A2000 M.2 1TB på ASUS ROG Strix X570-F

Anbefalte innlegg

Hei, tror jeg trenger noe hjelp med å sette inn en M.2 disk i en stasjonær pc. Dette var litt mer styr enn jeg hadde sett for meg. 

På hovedkortet (ASUS ROG Strix X570-F) er det et deksel som må demonteres for å få skrudd fast M.2 disken. (jeg får såvidt lirket disken inn men den må også dyttes inn i porten og skrus fast i mb. For å komme til alle fire skruene på dekselet må jeg ta ut GPUen ( som er festet vertikalt. 

Kabinettet (Svive Halo S650 Midi Tower med vertical GPU bracket). GPU er ASUS Geforce RTX 2070.

Har skrudd opp tre skruer som holdt kortet fast bak og de to til DVI porten bak (bilde 1).

Løsnet tre skruer som holdt GPUen på plass inne i kabinettet (bilde 2). 

Også løsnet skruene i GPU bracket slik at den er løs (bilde 3) og kan tas ut av riseren (bilde 4).

Problemet er at DVI porten krasjer i metalldekselet utenpå baksiden av GPU (der portene sitter, bilde 1). Litt usikker på hvilke skruer som skal fjernes for å ta bort det metalldekselet bak.

Når GPU er ute tenker jeg det vil bli greit å fjerne dekselet på hovedkortet for å få tilgang til M.2 sloten. Hovedkortet har to M2 slots og den andre er i bruk allerede. Må ha dette klart til mandag for bruk med FS2020 ? 

Noen tips? Evt andre steder jeg kan henvende meg.. 

Jeg er litt ny på montere deler og har ikke bygget PCen selv.. Men ser dette hovedkortet er litt utfordrende ved søk på nett. 

43434801-EC2F-45AF-BFD9-B0548B91A984.jpeg

781E8A86-ECFA-4E71-8AEC-8DA535AF38CD.jpeg

24F5E6A9-ABF0-413F-824C-A0A39115158B.jpeg

2004ECD9-025E-4CEB-9A8D-035E73966C12.jpeg

Endret av kveitemjøl
Bilderef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...