Svein M Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Om du får 3184 så har du nesten nok til å kjøpe f.eks: Prosessor: AMD Ryzen 3600, kr 2090 Hovedkort: Gigabyte B550M DS3H, kr 1191 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg vil tro du har en meget god sak. For bruksfradrag vil jeg tro at HW skal kunne regnes å skulle vare ca 10 år. Forsikringsselskaper (som vil gi et pessimistisk anslag) gir ingen nedgang i verdi første året, for så å slå av prisen med ca 20% pr år etterpå, men verdien vil aldri gå under ca 20%. (Alt dette er ca priser fra det jeg husker av mine vilkår). Sjekk forbrukerklageutvalget sine nettsider på bruksfradrag hvis du er nysgjerrig, men jeg vil tro 4.5 år vil gi ca 60% bruksfradrag. Med forsinkelsesrenter som er relativt høye, så er det en grei slump med penger Uten at jeg kan detaljene virker det jo som at klageutvalget tilogmed kan gi erstatning uten bruksfradrag. Å sende saken til forbrukerklageutvalget tar jo ikke noe tid, det er samme dokumentene som du allerede har sendt inn. Sakstiden er vannvittig lang der jeg bor, men rentene øker jo bare summen du får etterpå. Lenke til kommentar
Halvor Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Axefjord skrev (2 timer siden): Jeg vil tro du har en meget god sak. For bruksfradrag vil jeg tro at HW skal kunne regnes å skulle vare ca 10 år. Forsikringsselskaper (som vil gi et pessimistisk anslag) gir ingen nedgang i verdi første året, for så å slå av prisen med ca 20% pr år etterpå, men verdien vil aldri gå under ca 20%. (Alt dette er ca priser fra det jeg husker av mine vilkår). Sjekk forbrukerklageutvalget sine nettsider på bruksfradrag hvis du er nysgjerrig, men jeg vil tro 4.5 år vil gi ca 60% bruksfradrag. Med forsinkelsesrenter som er relativt høye, så er det en grei slump med penger Uten at jeg kan detaljene virker det jo som at klageutvalget tilogmed kan gi erstatning uten bruksfradrag. Å sende saken til forbrukerklageutvalget tar jo ikke noe tid, det er samme dokumentene som du allerede har sendt inn. Sakstiden er vannvittig lang der jeg bor, men rentene øker jo bare summen du får etterpå. Det høres jo bra ut for meg 🙂 Har prøvd å oppdrive konkret informasjon om bruksfradrag, men kan ikke finne noe om det på forbrukerklageutvalget eller forbrukerrådet sine nettsider. Vet du spesifikt hvor denne informasjonen ligger, eller mente du tidligere saker? Har ikke klart å finne en helt lik som min. Uansett takk for svar 🙂 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) 3184 er vel ca 45% av ny prisen som er et godt tilbud på hva restverdien er. Jeg hadde godtatt det da jeg kunne kjøpt ny og minst like god erstatning til den summen. Endret 15. november 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå