Arnexzuz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg har fått en ny DvD brenner til jul men jeg har litt problemer jeg brant inn nesten hele dvd disken 4.3gb av 4.7gb med .bin filer (imagefiler) men når jeg setter in cden i brenneren igjen kommer det en error melding "windows can not read from this disc.The disc might be corrupted, or be using a format that is not compatible with windows." Hva kan jeg gjøre det skal jo gå an å brenne vanlige data filer inn på en dvd cd eller?? Lenke til kommentar
mozz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) For det første så får du ikke mer enn 4,3 GB på en dvd-plate. Der er det samme systemet som med hardiskene, og der sier produsenten at 4 700 000 000 Bytes er det samme som 4,7 GB, men som egentlig blir 4,3 GB på datamaskinens måte å regne på (1kB=1024Bytes, og ikke 1000 Bytes som dvd-plate og hardisk produsentene mener) For det andre så er det stor forskjell på kvaliteten på dvd-platene, så du må regne med å få noen feilbrenninger hvis du ikke har plater som brenneren din takler skikkelig. Endret 2. januar 2004 av mozz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå