Gå til innhold

Pcen min slår seg på, men får ikek bilde!

Anbefalte innlegg

Det er ikke skjermkortet eller skjermen.....

Har testa flere skjermkort i maskinen, men dettte fungerer ikke...

Har til og med testa skjerkortet i en annen maskin, da fungerte det. Også prøvd med skjermer på samme måte...

Hva kan dette være?

PS. flere kamerater som har problemet!

MVH: Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er feil med hovedkortets AGP-port :(

Har hørt om problemet før, men ikke hatt det selv heldigvis.

Har en kamerat der det skjedde på den ene PCen. Man kunne slå på og fikk ikke noe bilde på skjermen, men om man prøvde 10-20 ganger så gikk det etterhvert. Vi fant ut det måtte være hovedkortet, -og med alle delene flyttet over på et annet hovedkort forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Feilen kan komme av mange ting. powerpluggene ikke satt årntli ned i HK, defekt CPU, CPU ikke årntli i sokkelen, RAM ikke satt årntli i. (Sistnevnte forårsaket akkurat det samme på PC'n til en kamrat for no'n dager siden.)

Den med at rammen ikke sitter helt i har jeg faktisk vært borti på et par maskiner. Dette gjorde slik at skjermen ikke koblet inn.

Ta ut rambrikken(e) og sett de på plass. Vær sikker på de sitter godt.

Lenke til kommentar
Feilen kan komme av mange ting. powerpluggene ikke satt årntli ned i HK, defekt CPU, CPU ikke årntli i sokkelen, RAM ikke satt årntli i. (Sistnevnte forårsaket akkurat det samme på PC'n til en kamrat for no'n dager siden.)

Den med at rammen ikke sitter helt i har jeg faktisk vært borti på et par maskiner. Dette gjorde slik at skjermen ikke koblet inn.

Ta ut rambrikken(e) og sett de på plass. Vær sikker på de sitter godt.

Høres ut som du har vært så uheldig og fått Svidd/ødlagt Prosessoren din, da oppfører nemlig en datamaskin seg slik, at den ikke viser noe som helst bilde, og alle de 3 lysene på keyboardet slår seg ikke av etter 5sekunder. de bare står på.

da er det tegn på at cpu'en din er ødlagt, har du overklokket den? dårlig vifte?

hatt mye varme idet siste? hvis du f.eks prøver maskinen uten ram, vil den lage en alarmlyd /pipelyd fra pc-speaker'n.

Antar Cpu har tatt kvelden, dette er ikke moro! har selv vært med på at cpu har tatt kvelden. :cry::cry:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket:

-Prøvt med en annen Harddisk el. IDE kabel

-Prøvt med et standart PCI grafikk kort

-Prøvt med en annen RAM

-At CPU viften går rundt

-Prøv å dra ut IDE kabel mens dataen er i gang å hør om den starter opp (roterer)

deretter sett den inn igjen.

For meg så høres det ut som om du har "blåst" CPU,RAM eller HK.

Kanskje du har flaks at det berre er en baggatell.

Lever PC`en inn å si at dem skal kjøre "hardware" test på den !

Lenke til kommentar
Det er ikke skjermkortet eller skjermen.....

Har testa flere skjermkort i maskinen, men dettte fungerer ikke...

Har til og med testa skjerkortet i en annen maskin, da fungerte det. Også prøvd med skjermer på samme måte...

Hva kan dette være?

PS. flere kamerater som har problemet!

MVH: Andreas

jeg hadde det også sånn, men hos meg var det lydkortet sin feil. Jeg bare flytta litt på det så fikk jeg bildet tilbake. Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket:

-Prøvt med en annen Harddisk el. IDE kabel

-Prøvt med et standart PCI grafikk kort

-Prøvt med en annen RAM

-At CPU viften går rundt

-Prøv å dra ut IDE kabel mens dataen er i gang å hør om den starter opp (roterer)

deretter sett den inn igjen.

For meg så høres det ut som om du har "blåst" CPU,RAM eller HK.

Kanskje du har flaks at det berre er en baggatell.

Lever PC`en inn å si at dem skal kjøre "hardware" test på den !

harddisk, har ikke noe med saken og gjøre, datan ville fint kunne visse bilde selvom ikke det er noen harddisk tilkoblet.

men de andre forslagene kunne kansje funket.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
AMD_XP3000+

Faktisk kan HHD,på en del gamle HK,være feilen i slike tilfeller.

Jasså, da må det være VELDIG Gammelt. eller jo foresten om det er en Compaq maskin kan det sikkert være slik, de er det altid så mye "rare" ting med. vanskelig og oppgradere osv. men har ikke noe tro på at vanelige datamaskiner trenger harddisk for og vise bilde atlså! har foresten en data fra 1989. med 50mhz Cpu, og den visser fint bilde uten harddisk den skjønner du...

Så er det ikke En CompaQ så tar du nok feil.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...