Superslask Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 fattern har fått dsl, som han skal dele opp til hyblene han leier ut. men på ruteren har han bare 1 utgang. kan en vanlig switsj rett fra denne gjøre susen? så kobler alle seg på denne switsjen? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 det er jo slik dhcp shit da.. er du heelt sikker? hub og switsjer og det der er jeg nesten flink til, men har aldri vært borti bredbånd. "bondelandet" Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Du kobler vel bare fra routeren inn på "uplink'en" på switchen/hubben. Var iallfall sånn vi gjorde det på forrige LAN her! Lenke til kommentar
Pc-løven Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei. Er du sikker å at du har en router. For jeg har aldri hørt om en router med bare en utgang. En router er jo til for å dele en f.eks adsl linje på flere maskiner. Du mener ikke bare rett ut fra adsl modemet ditt da. For da blir det noe anderledels. :) Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Med router kan du jo bare koble hub/switch rett i utgangen/utgangene på routern. Modemet kobler du inn i WAN på routern. Du må sikkert adminisetrere routerm litt og sette opp div instillinger. Hvis du har noe problem, sjekk bruker manualen, om du ikke fikk med en sjekk websiden til produsent. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 kjøp ein switch og koble den inn i adsl......(kva no det er du eigentleg har). dette skal gå, dersom det ikkje skulle gjere det så er det innstillingar i maskinene/routeren som er problemet eller porten du har brukt i switchen Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 jeg har router med bare en utgang skal man ha flere heter det vel router med innbygd switch elns? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 jeg har ngt sin router, som også av og til kalles modem. Router er vel mer riktig, selv om den bare har en utgang... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) hei hei hvem er det som levere Bredbannet dit da .. jeg her nGt og di her en ruter som bare har en utgang og hvit det er det dere har så er dere fucked når der gjeller deling på den måten ..for alle kan f.eks ikke spille samme spillet online msm vil kun funke på en maskin for nat rutingen kan bare forvorde en port til hver manskin Feks manskin en har Cs på port 2323 og da er denne opp tat og ingen andre manskiner kan ikke bruke denne porten Foreste Telenor har Adsl Modem Og ngt har adsl ruter .. er STOR forskell på di Endret 6. februar 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå