Stene`` Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, bare sier i fra.. ikke kom med en teit manual med livs historien til klokking. alt jeg trenger er en enkel forklaring om hvordan jeg skal overklokke pc'n min. Pc'n min: Operating System Microsoft Windows XP Home Edition Motherboard CPU Type AMD Athlon XP-A, 2083 MHz (6.25 x 333) 2800+ Motherboard Name Asus A7V8X (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM) Motherboard Chipset VIA VT8377 Apollo KT400 System Memory 512 MB (DDR SDRAM) BIOS Type Award Modular (08/06/03) Communication Port Kommunikasjonsport (COM1) Communication Port ECP-skriverport (LPT1) Hva kan jeg gjøre for å forbedre den? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvorfor skal vi gidde å hjelpe deg, hvis ikke du gidder å hjelpe deg selv? Les guiden, og kom med eventuelle spørsmål etterpå. Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 og bruk søk funskjonen ffs.... 100 poster om dete hver mnd.. Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Ta den lille bryteren på PSU'en din (gjerne rød) og skyv den til sides.... hehe. Neida. Seriøst. IKKE gjør det. Les guiden til overklokking.no du. Endret 2. januar 2004 av Versatile Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Stakker,han spør jo etter litt hjelp her,jeg vet det finnes en guide,men noen tips kan han vell få,sant?Vi må få vite mer om rammen din vist vi skal fortelle deg noe,produsent og type ram. For det første ,hk dit suger max.Jeg har hatt det selv,det duger ikke til en dam shit,og er mega ustabilt,men du får prøve. Du går inn i bios,og stiller opp et par hakk på FSB(du kan også klokke på mulitplier,noe som gir lavere båndbredde og mye høyere hopp i MHz`en,ikke å anbefale i starten.) om gangen,saver, å prøve å starte.Så lenge maskina starter greit kan du forsette,etter og har stilt opp en del,bør du kjøre noen tryngre applikasjoner som 3dmark eller prime 95,vist maskina ikke klikker er klokken ok. Etterhvert som den begynner å bli ustabil kan du sette spenningen på cpu,gradvis og forsiktig oppover.Her må du vurdere kjølinga di og følge med på cpu tempratur. Rammen og agp port kan du også kjøre opp spenningen et par hakk på,vist den forsatt ustabil.Det gjelder å prøve seg framm i starten,men ikke forvent noen mega klokk med det hk.Så kan du fordype deg i trådene her for å lære litt mer om hvordan du når høyere med klokkinga di. Lenke til kommentar
Stene`` Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå