Angst85 Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Hei! Vi bygger bod i hagen og skulle gjerne hatt trådløst nett på plass. Vi har fiber fra Altibox og bruker Altibox sin ruter. Annekset ligger ca 10 meter fra huset. Hva er beste produkt for å få wifi ned til boden? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Må det være wifi? Jeg går ut i fra at du skal legge inn strøm til hva enn som trenger nett, og da kan nettverk over strømnettet være et alternativ. Som dette: https://www.komplett.no/product/903977/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-pa4010kit-av600-powerline?gclid=CjwKCAjwydP5BRBREiwA-qrCGl42DpGJVJ_dg-BSDqOdEyEE4I85l3wz3ro5VIh4_cWLblakSQgokhoCwmwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 3irik skrev (7 minutter siden): Må det være wifi? Jeg går ut i fra at du skal legge inn strøm til hva enn som trenger nett, og da kan nettverk over strømnettet være et alternativ. Som dette: https://www.komplett.no/product/903977/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-pa4010kit-av600-powerline?gclid=CjwKCAjwydP5BRBREiwA-qrCGl42DpGJVJ_dg-BSDqOdEyEE4I85l3wz3ro5VIh4_cWLblakSQgokhoCwmwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Må ikke være Wifi nei, men jeg har dårlig erfaring med nett over strømnettet når man må over på andre kurser. Routeren står på 1 kurs og strøm til boden blir på egen kurs. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 kabel til boden, og så et trådløst aksesspunkt der. Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 tingo skrev (Akkurat nå): kabel til boden, og så et trådløst aksesspunkt der. Dessverre ikke aktuelt. Wifi fra huset til boden, er det noen som har tips til det? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 to stk. mesh network AP'er; den i huset koblet til via kabel, den i boden via trådløst. Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 tingo skrev (2 minutter siden): to stk. mesh network AP'er; den i huset koblet til via kabel, den i boden via trådløst. Ja, mesh virker mest lovende, men er usikker på om de klarer avstanden jeg trenger. For min del må det blir 1punk koblet til ruter, 1punkt koblet til ved vegg ut og 1 punkt i boden Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) 10 meter frisikt? Kan du henge et AP på innsiden av veggen, evt. utvendig AP på husveggen, nærmest boden, så bør du få nok dekning dit. Endret 13. august 2020 av NoTrace 1 Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 NoTrace skrev (3 minutter siden): 10 meter frisikt? Kan du henge et AP på innsiden av veggen, evt. utvendig AP på husveggen, nærmest boden, så bør du få nok dekning dit. Ja, skal faktisk få til å henge AP på utsiden av husveggen også. Da har jeg 10m fri sikt ned til boden. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Bør være relativt grei dekning ned til boden, da Kan jo teste med AP på innsiden først, for å slippe å legge kabel gjennom veggen e.l. Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 NoTrace skrev (Akkurat nå): Bør være relativt grei dekning ned til boden, da Kan jo teste med AP på innsiden først, for å slippe å legge kabel gjennom veggen e.l. Høres bra ut, noen mesh-nettverk å anbefale? Ser dette får OK omtaler til god pris: https://www.tek.no/test/i/4qVnqo/tp-link-deco-m4 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) Jeg sverger til Ubiquiti, og mine erfaringer med TP-Link (mange år siden sist) er relativt dårlig. Endret 13. august 2020 av NoTrace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå