Gjest 06eca...cbd Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Hei. Skal ut av et samboerskap hvor jeg flytter ut av huset, mens den andre tar over. I lån så er vi satt opp 50/50. Den andre parten har vært heldigere stilt enn meg økonomisk ifbm. pengegaver og arv og har kunnet legge inn anslått 500k i oppussing/utbedring etc. på eiendommen. Jeg har bidratt i form av ytelse i forbindelse med prosjektene. I tillegg til å ha betalt ca 30k for en liten del i oppussing. Her starter min forvirring: "Har hørt" at alt skal beregnes som 50/50 uavhengig av hvem som har betalt mest ifbm. oppussing/utbedring etc. Stemmer dette? Eller økes andelen til den som har lagt mest inn i huset ukritisk, altså krone for krone? Anonymous poster hash: 06eca...cbd Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Hvis motparten har stilt med xx kr i egenkapital ved kjøp av hus så er det vanlig at motparten får xx pluss tilsvarende mer av verdistigningen ut igjen. Det er litt mer uklart hvis midlene har kommet inn i etterkant og brukt til oppussing, og som du sier så har jo du også bidratt til verdistigning i form av arbeidstimer. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Har dere felles barn, og om dere har vært folkeregistrert på adressen sammen i under eller over 2 år har noe å si på retningslinjene på fordelingen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 blir vel delt 50/50 i tillegg til at h*n av dere som spyttet inn 500k kr får disse tilbake og du 30k kr. Dette er jo en grunn til å ha samboerkontrakt! Skriver inn hva dere går inn med, samt hva dere går inn med etterpå. "(oppdatere kontrakten regelmessig) Lenke til kommentar
Gjest 06eca...cbd Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Takk for svar! Felles barn, gikk inn 50/50 i starten, registrert på adressen i over 2 år. Verdiøkning der vi bor har ikke tilsvart verdien brukt på oppussing. Anonymous poster hash: 06eca...cbd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå