Gjest 1a6dd...287 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Heisann. Jeg har kjøpt en kostplan som skal være bra for helsen min, men jeg er noe skeptisk til innholdet samt facebookgruppene som virker litt sekt-aktige. Her sletter og blokkerer de medlemmer over en lav sko for den minste spm. Man har rett og slett ikke krav på å få mer informasjon etter planen er kjøpt. Jeg ble selv kastet ut av en av gruppene da jeg spurte om det gikk an å lage en ostekake med ingrediensene som er tillat i kostplanen. Så jeg lagde min egen gruppe. La oss si en mann som heter Erik Nilsen lagde kostplanen, og jeg kaller gruppen: "Erik Nilsen, -middager skapt av kundene på kostplanen". Kan han da anmelde meg fordi jeg bruker navnet hans? Dette skjedde nemlig i dag. Jeg la også til et bilde fra kostplanen som forsidebilde, men fjernet det igjen pga brudd på copyrighten. Men kan Erik kreve at jeg ikke bruker navnet hans når vi diskuterer hans plan? Jeg har vært tydelig i den nye gruppen at det er ingen kjøp og salg i gruppa, og at gruppa er skapt for å motivere. I facebookgruppen til Erik Nilsen har han nå skrevet: Her virker det nesten som at han anklager meg for å utgi seg for å være han, noe jeg på ingen måte har gjort. Jeg inviterte han også til gruppa da den ble lagd, så han har sett innholdet (det er jo hans plan og hans kunder, så jeg tenkte han ville tro det var hyggelig). Her er meldingen jeg våknet til i dag morges: Nå har jeg endret navnet på gruppen, men han står fremdeles nevnt i beskrivelsen av gruppen, der det står spesifikt at dette er hans oppskrifter, men at han ikke vil vedkjenne seg gruppen. Det er alt kommet til noen medlemmer som har blitt blokkert og kastet ut fra de andre gruppene etter å ha stilt helt normale spørsmål. Så hva tror dere. Har Erik noe hold i det han sier? Anonymous poster hash: 1a6dd...287 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Så man blir kastet ut av en gruppe man har betalt for? Det er grunn nok til å heve kjøpet, forhåpentligvis har du betalt med paypal ellr kredittkort Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Tviler på at han gidder å anmelde og hvis han gjør det blir det garantert henlagt uansett. Ser ikke helt hva du gjør galt heller. 1 Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Jeg ville ikke vært særlig bekymret for dette. Nå som du har stoppet misbruket av hans navn, ved at gruppen ikke heter noe relatert til han lengre og det kommer klart frem at dette ikke er gruppe som han driver, så skulle man tro at det meste er på stell. Det må være mulig å drive egne-grupper hvor man diskutere et merke, enten det er Iphone eller "Erik Nilsen kostplan". Et eventuelt erstatningskrav må være basert på det faktiske dokumentbare tapet han har hatt. Men hvorfor gidde å kaste bort tiden sin på en åpenbar svindler? Ingen seriøse aktører ville holdt på den måten. Kast kostholdsplanen og snakk med en lege hvis du har helseproblemer. Lenke til kommentar
Gjest 1a6dd...287 Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 nor.jorgen skrev (18 minutter siden): Jeg ville ikke vært særlig bekymret for dette. Nå som du har stoppet misbruket av hans navn, ved at gruppen ikke heter noe relatert til han lengre og det kommer klart frem at dette ikke er gruppe som han driver, så skulle man tro at det meste er på stell. Det må være mulig å drive egne-grupper hvor man diskutere et merke, enten det er Iphone eller "Erik Nilsen kostplan". Et eventuelt erstatningskrav må være basert på det faktiske dokumentbare tapet han har hatt. Men hvorfor gidde å kaste bort tiden sin på en åpenbar svindler? Ingen seriøse aktører ville holdt på den måten. Kast kostholdsplanen og snakk med en lege hvis du har helseproblemer. Dessverre har han over 50k følgere og over 1.5m i fortjeneste i 2019, så dessverre tjener han godt på dette. I tillegg har en av hans lakeier/admins kontaktet meg på pm og skrevet særdeles lite hyggelige meldinger: Vanligvis tar jeg ikke slikt innover meg, men jeg har hatt det veldig tøft i det siste og sliter egentlig med å holde hodet over vannet. Er konfliktsky, og skaper ikke drama da jeg ikke har ork til det. Nå er det 3, ganske store deler av livet mitt der mye skjer og jeg har lite kontroll over det. Skulle egentlig fått begynt med studier men finner ikke energi til å komme i gang. Uansett hva jeg gjør bli det feil, uansett hvor godt jeg mener det. Anonymous poster hash: 1a6dd...287 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Hadde bare blokkert og ignorert dem. 1 Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Hvorfor gidder du å bruke penger på sånt tull. Finnes TUSENVIS av gratis og gode tips overalt om trening og kosthold. Hvis ikke du klarer det så kontakter du meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå